joopus Posted 26 december 2005 Report Share Posted 26 december 2005 de uitslag is voor een ieder weer verschillend. ik hecht hier totaal geen waarde aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 5 januari 2006 Report Share Posted 5 januari 2006 Hallo Allemaal ja hoor ja pluggen maken zeerwel degelijk verschil. vandaag 1,20 mtr stereo interlink van art speak( compleet fijn zilver inclusief afscherming met teflon isolatie) destijds aangeschaft voor nog geen FL. 150,- (ja inderdaad GULDENS )voor de verbinding tussen voorversterker en actieve luidsprekers laten verbouwen tot 3 stereo paar interlinks met bulletpluggen bij ae europe in Schagen. Ik had nog 1 originele art speak interlink met noname el cheapo pluggen (dus zelfde kabel) nog in gebruik tussen versterker en tuner. Deze twee verschillende interlinks (pluggen) heb ik vandaag met elkaar kunnen vergelijken via een oudere cd speler met een dubbele analoge uitgang(pioneer pds 603 stable plater) fixed en variabel. Wat opviel was dat de bullet/bullit plug interlink er door mij altijd voor 100% werd uitgehaald in positieve zin. (een vriend wisselde de interlinks willekeurig tussen de fixed en variabele uitgang van de cd speler,voor mij blind) het verschil was altijd duidelijk te merken in de laagweergave die t.o.v. de noname el cheapo plug veel strakker/droger en sneller werd. Tevens kwamen stemmen duidelijk losser in de "ruimte"te staan. Ik had hiervoor ook al ervaring met de diy silverbullet (zie:http://www.triodedick.com/ projects> hoe maak je zilverkabels zelf en http://www.ae-europe.nl/toebehoren.htm ) naar eigen recept met een koperen afscherming waar ik ook al heel erg over te spreken was, maar in vergelijk met de art speak zilveren interlink met de bulletplug bleef deze toch achter ondanks het feit dat de constructie heel erg op elkaar lijkt en ik altijd de voorkeur gaf aan de diy silverbullet t.ov. de art speak interlink met de el cheapo noname plug. De diy silverbullet klinkt t.ov de art speak silverlink met dezelfde bulletplug in mijn (nieuwe/andere) installatie toch wat dunner in het laag en geeft toch een tikje teveel hoog naar mijn smaak. (voor joopus: de art speak klinkt dus meer als koper zeg maar ) Kortom er is naar mijn ervaring (zoals reeds bekend) wel degelijk verschil tussen pluggen en interlinks. m.vr.grtjzz Daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 16 april 2006 Report Share Posted 16 april 2006 Bas hoe zit het met de pluggen? Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 19 augustus 2006 Report Share Posted 19 augustus 2006 Ik hoor niks meer over die pluggen? Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 19 november 2006 Report Share Posted 19 november 2006 Na acht pagina's te lezen over -WBT nextgen-WBT Topline (de oude dus) -Crusade audio -Silver bullit -Neutrik -Furutech rhodium -Reguliere RCA emt teflon de anti climax... Niks meer Mede door het draadje over Anti Draadjes en het draadje over Bullet pluggen, eigen plannen om een interlink en speakerkabels te kopen en: Ik heb alleen veel ervaring met de Nextgen van wbt die op het zelfde principe gebasseerd is. Laat ik wel voorop stellen dat ik het een afschuwlijke en gammele plug vind en veel te duur voor wat het eigenlijk is en de normale WBT's veel mooier vond. Echter heb ik indertijd een serie interlinks gemaakt met allemaal verschillende pluggen om te vergelijken. En daar vond ik de Nextgen wel het best klinken. Bizar hoe die verschillen waren!! Ben ik heel benieuwd geworden: Bas: Hoe vond je de bullet pluggen klinken tov de wbt's? Hebben anderen nog ervaringen met (mooie) pluggen? Groet, azh Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 november 2006 Report Share Posted 19 november 2006 Over RCA pluggen gesproken: De Neutrik NYS373 serie. Die gaan er momenteel per kilo doorheen bij me . Zeer gemakkelijk soldeerbaar en zo solide als een huis. Ook een heel goed contact met de chassisdelen. En het mooiste, ze kosten 1,60 euro. Voor mij is dit de nieuwe standaard. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
TRPH Posted 19 november 2006 Report Share Posted 19 november 2006 De Neutrik NYS373 serie. Die gaan er momenteel per kilo doorheen bij me . Zeer gemakkelijk soldeerbaar en zo solide als een huis. Ook een heel goed contact met de chassisdelen. En het mooiste, ze kosten 1,60 euro. Voor mij is dit de nieuwe standaard. Groet, Jacco Da's een prima connectortje, die gebruik ik ook. Ik vind ze net zo goed of slecht als RCA connectoren waarvoor tien keer zoveel wordt gevraagd. Robuust zou ik ze niet durven noemen, wel lekker geprijsd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 19 november 2006 Author Report Share Posted 19 november 2006 De Neutrik NYS373 serie. Die gaan er momenteel per kilo doorheen bij me . Zeer gemakkelijk soldeerbaar en zo solide als een huis. Ook een heel goed contact met de chassisdelen. En het mooiste, ze kosten 1,60 euro. Voor mij is dit de nieuwe standaard. Groet, Jacco Da's een prima connectortje, die gebruik ik ook. Ik vind ze net zo goed of slecht als RCA connectoren waarvoor tien keer zoveel wordt gevraagd. Robuust zou ik ze niet durven noemen, wel lekker geprijsd. Beste, Ben het met jullie eens. Zoals altijd bij Neutrik geniale trekontlasting en zeer snel werkbaar. Een aanrader! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 november 2006 Report Share Posted 19 november 2006 Hi, Ik heb ze momenteel ook in gebruik als video connector en ik moet zeggen, ze werken prima. Geen reflecties bij ondertiteling of andere scherpe contrastovergangen. Ze zullen wel geen echte 75 Ohm connectoren zijn, maar ze doen wat ze moeten doen. Binnenkort eens proberen of ik er RG-11 kabel aan kan solderen. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 20 november 2006 Report Share Posted 20 november 2006 Over RCA pluggen gesproken: Bij een dergelijke connector heb ik ooit als punt(je) van kritiek gehoord dat het spiraalvormige antiknik-bescherming als een soort spoeltje invloed kan hebben op het signaal.Trouwens geen idee of dat ook zo is, ik heb nooit de proef op de som genomen met metingen of uitgebreide db-tests. Maar het leek me wel geloofwaardig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 november 2006 Report Share Posted 20 november 2006 Dat kan alleen als dat spiraaltje A: van metaal is, B: geisoleerd is, zodat de wikkelingen elkaar niet raken, en C: beide uiteinden 'ergens' op aangesloten zijn, zodat er stroom kan gaan lopen. En dan nog lijkt het me sterk, gezien de minimale stroom die er door een interlinkje loopt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 21 november 2006 Report Share Posted 21 november 2006 Zo te zien zijn ze geisoleerd met lak. Anyway, het zijn 38 windingen met een binnendiameter van 6,1 mm en een lengte van 26,1 mm. Volgens mijn zakboekje wordt die spoel ca 1,8 microHenry. Het enige dat ie heeft is een paracitaire capaciteit en die moet 140 microFarad zijn alvorens een parallelkring op 10 kHz te worden. Totaal uitgesloten dus. Het lijkt mij een vorm van laster dat komt van de veel duurdere concurrent(en). Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 21 november 2006 Report Share Posted 21 november 2006 Dan hoef ik me daar in ieder geval niet meer druk om te maken. Een geruststellende gedachte bij zo'n aantrekkelijke prijsstelling. Klemmen ze een beetje lekker om wat vaker in- en uit te schuiven? De WBT-gevallen met die klemhuls vind ik eigenlijk erg onprettig in gebruik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 21 november 2006 Report Share Posted 21 november 2006 Dan hoef ik me daar in ieder geval niet meer druk om te maken. Een geruststellende gedachte bij zo'n aantrekkelijke prijsstelling. Klemmen ze een beetje lekker om wat vaker in- en uit te schuiven? De WBT-gevallen met die klemhuls vind ik eigenlijk erg onprettig in gebruik. Ze klemmen prima. Niet te strak en ze zitten zeker niet los. Integendeel. De vorige van Neutrik (de chroomkleurige) zaten te los en die heb ik allemaal weggegooid. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 23 november 2006 Author Report Share Posted 23 november 2006 Beste, Neutrik is een geniaal merk. Niet alleen de trekontlasting, maar ook de ring aan het veertje dat ervoor zorgt dat het veertje niet naar binnen schiet zoals bij de meeste RCA pluggen met veertje. Met alle respect, maar deze budget Neutrik RCA voelt degelijker aan, en betere soldeer contacten dan enkele zeer dure Furutech pluggen die ik hier heb gehad. Heb je kabels dikker dan 12mm. dan is de WBT topline gewoon heel erg fraai. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 november 2006 Report Share Posted 24 november 2006 Heb je kabels dikker dan 12mm. dan is de WBT topline gewoon heel erg fraai. Groeten, Bas Wie gaat er nou 12 mm kabel aan een Cinchplugje hangen? Dat vinden de chassisdeeltjes helemaal niet leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 25 november 2006 Report Share Posted 25 november 2006 Deze WBT Nextgen Improved 102 is misschien wat minder gammel dan de vorige versie: WBT Nextgen 110 Nog net een beetje meer verschrikkelijk duur Groet, azh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 november 2006 Author Report Share Posted 25 november 2006 Heb je kabels dikker dan 12mm. dan is de WBT topline gewoon heel erg fraai. Groeten, Bas Wie gaat er nou 12 mm kabel aan een Cinchplugje hangen? Dat vinden de chassisdeeltjes helemaal niet leuk. Beste Pjotr, Je wilt niet weten wat voor soort idote interlinks we hier allemaal krijgen soms zelfs 20mm. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 november 2006 Report Share Posted 25 november 2006 Een nieuw gat in de markt anti-resonantie interlink ondersteuners Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 november 2006 Report Share Posted 25 november 2006 Beste Pjotr, Je wilt niet weten wat voor soort idote interlinks we hier allemaal krijgen soms zelfs 20mm. Groeten, Bas Ha ha Bas, ja aan de hond herken je zijn baas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts