Jump to content

Pluggen maken de verschillen

Recommended Posts

Dat moet voor jou dan niet zo leuk zijn met die onweersbuien op het moment Dick :lol:

Maar die 4 in 1 setjes, heb jij daar wel eens naar geluisterd? Sommige klinken idd niet slecht in de doorsnee niet-audiofiele huiskamer of voor in de werkkamer. Maar daar serieus naar gaan zitten luisteren ...

Ik geloof totaal niet in "Het geluid van pluggen" mits die van deugdelijke kwaliteit zijn en fatsoenlijk aangesloten. Dus ben wel benieuwd naar de resultaten van Bas.

;)

Dat moet voor jou dan niet zo leuk zijn met die onweersbuien op het moment Dick :lol:

Niets te horen hier in Deventer, althans geen gedonder. Vanochtend wel veel gezeik :(

Met opgewekte groet,

bas,

hou toch rekening met 'inspelen', dat speelt bij bekabeling weldegelijk. ook op gehoor vastgesteld. dus om een bijbelse term te gebruiken, laat de laatste ook de eerste zijn, en vergelijk aantekeningen (als je het zo aanpakt).

groet

Beste Robx,

Daar hou ik zeker rekening mee. Ik heb zelf een inspeel tool gemaakt. Kort gezegd komt dat hier op neer. De kabels komen te hangen tussen een dummyload en een door mij gemaakte roze ruisgenerator (met redelijk zware uitgangstrap). Echter is de belasting laagohming zodat er veel stroom door de kabels loopt. Dit zou het inspelenm moeten bevorderen en gaat sneller dan met zachte muziek signaaltjes. Elke kabel hangt hier een week 24 uur aan.

Misschien maak ik zo'n tool nog weleens commercieel. Iets als de cabletoaster :D

Groeten,

Bas

een tijdje terug heb ik tussen voor- en eindversterker de rca-pluggen van VLS vervangen door Eichmann BP's (op een verder rechttoe-rechtaan zilver coax interlink). Dat gaf (naar mijn mening natuurlijk) een duidelijke verbetering.

verbetering bestond uit: meer klankkleur, het verdwijnen van hoge tonen-details die achteraf geen onderdeel bleken van het echte muzieksignaal waardoor de echte informatie meer naar voren kwam, een meer tastbaar (echt) geluid.

ik ben benieuwd naar de vergelijking van Bas.

groet

Misschien maak ik zo'n tool nog weleens commercieel. Iets als de cabletoaster :D

Groeten,

Bas

Gewoon doen Bas, er zijn er altijd die hem blind zullen kopen. Alleen, niet te goedkoop maken h

Groeten,

Bas

Gewoon doen Bas, er zijn er altijd die hem blind zullen kopen. Alleen, niet te goedkoop maken h

Nou niet gelijk overdrijven CGM. Vind het van Bas echt te prijzen dat ie zoiets wil, en durft aan te pakken. Alhoewel ik ook wel zoiets heb van: Heb je niets beters te doen Bas, ga toch lekker muziek maken :ph34r:

;)

Beste Peter,

Daar heb jij absoluut gelijk in! Maar ik ben te gefreakt om te stoppen. Ik vind het leuk om over audio mee te praten en een mening te hebben. Maar die mening kan ik alleen maar vormen door alles uit te proberen, i.p.v. alleen maar te geloven wat ik lees. Ik denk dat er maar al te veel mensen dingen roepen zonder ook maar iets echt uitgeporbeerd te hebben. Het begon er allemaal dat WBT mij vertelde over een nieuwe plug. Tergelijkertijd kwam ook Crusade audio met een plug. Ik wil altijd een bewuste keus maken voor elk component wat ik gebruik. En betreft audio en muziek kom je daar alleen maar achter door te luisteren.

Betreft mijn kabel inspeeltool. Of ik in inspelen geloof hou ik in het midden. Van de week was een natuurkundige bij me op de zaak, en die wist mij wel heel overtuigend te vertellen waarom het wel zin heeft. Maargoed of ik erin geloof of niet doet er niet toe. De audiofielen geloven erin. Klant is koning. Zover ik weet is er geen inspeel apparaat. Dus waarom niet zoiets voor een normale prijs op de markt brengen?

Groeten,

Bas

Maargoed of ik erin geloof of niet doet er niet toe. De audiofielen geloven erin. Klant is koning. Zover ik weet is er geen inspeel apparaat. Dus waarom niet zoiets voor een normale prijs op de markt brengen?

Groeten,

Bas

Ja, ik geef je nog groot gelijk ook! :) Zolang je vantevoren niet met het verhaal komt dat je van je stoel viel van verbazing na gebruik van dat ding, want dan geloven we het niet meer natuurlijk.. ;)

Goed initiatief Bas, ook als eruit komt dat het weinig uitmaakt. Geef vlug eens even door welke pluggen je gaat uitproberen.

Carl

Ik zie dat je de Eichmann Silver Bullet in het rijtje hebt. Is de "gewone" niet goed genoeg :confused::o;)

Verder is het een mooi lijstje, met de meest gebruikte types erin B)

Ik kwam vandaag op het web ook nog deze tegen:

De LOK Silver Point

b_18.jpg

klik op het plaatje voor de link

Toch is raar dat je de mooiste en meest exotische cinch pluggen kunt kopen maar dat er op de apperatuur van die wacky chassisdelen blijven zitten. Blijft toch iets van een vlag op een modderschuit :rolleyes:

Overigens Bas, mis toch wel de goedkope plugjes van iets van 1 euro/stuk in je test. Dat is pluggendiscriminatie! :lol:

;)

Overigens Bas, mis toch wel de goedkope plugjes van iets van 1 euro/stuk in je test. Dat is pluggendiscriminatie! :lol:

;)

Ja, want dat zou wel eens de grootste verrassing kunnen zijn.. ;)

Beste,

Er komen ook goedkope pluggen bij. Echter die zijn merkloos en kan ik zo niet benoemen. Als ik de uiteindelijke test publiceer (met foto's) zullen die ook zeker aan het bod komen. Betreft prijzen ben ik niet bevooroordeeld. Duur of goedkoop ik zal het eerlijk beluisteren.

Groeten,

Bas

Toch is raar dat je de mooiste en meest exotische cinch pluggen kunt kopen maar dat er op de apperatuur van die wacky chassisdelen blijven zitten. Blijft toch iets van een vlag op een modderschuit :rolleyes:

Inderdaad! Het verbaast mij al jaren dat er de meest exotische pluggen te koop zijn met een kontaktdruk van vele tonnen voor de nul, maar dat er geen terminals zijn die ik op de zelfde wijze lekker vast kan schroeven op het signaalpinnetje.

Een LOK had ik al genoemd. Ik vind de middenklasser a 8 euro zeker interessant

VLS is natuurlijk een bekende middenklasser

cg26-308kl.jpg

http://www.vlsaudio.nl/

Cardas heeft een aantal mooie pluggen, maar zie ik hier weinig.

SRCA.JPG

http://www.cardas.com/content.php?area=oem...tring=Male+RCAs

• 4 weeks later...

Om de lengte van allerlei dingen onweerlegbaar te kunnen vaststellen, is destijds het meetlatje uitgevonden. De "meter", bijvoorbeeld.

En om het gewicht van allerlei dingen onweerlegbaar te kunnen vaststellen, vond men destijds standaardgewichten uit. Zoals de "kilo".

Is het niet mogelijk om controleerbaar, verifieerbaar, herhaalbaar (enz.) te meten wat de effecten zijn van bepaalde plugs?

Als er verschillen zijn, zijn ze ook meetbaar.

Je moet alleen maar weten h