Headshell Posted 17 juli 2005 Report Share Posted 17 juli 2005 Het gaat dus hierom: http://www.hiaudio.co.uk/TCM/The_Isolator.htm Wat moeten we daar nou weer van denken? Wordt hier iets geniaals gelanceerd of is dit weer zo'n bakerpraatje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 juli 2005 Report Share Posted 17 juli 2005 Die Music Maker heeft op zich geen slechte naam met zijn element. Toch geloof ik niet in dit accessoire. Als zoiets goed zou functioneren zouden de elementenbouwer het vast al standaard hebben. Ben benieuwd wat de echte Haudio zegt die heeft iets vergelijkbaars vast en zeker al eens gezien. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 17 juli 2005 Report Share Posted 17 juli 2005 Die Music Maker heeft op zich geen slechte naam met zijn element. Toch geloof ik niet in dit accessoire. Als zoiets goed zou functioneren zouden de elementenbouwer het vast al standaard hebben. Ben benieuwd wat de echte Haudio zegt die heeft iets vergelijkbaars vast en zeker al eens gezien. Carl Beste Carl, En al div constucties uitgeprobeerd, maar met deze constuctie krijg je geen rigide verbinding die de trillingen goed kan afvoeren. Het is zelfs nog erger, het is een veer aan een veer min of meer Och een extra resonator is nooit weg Er zijn toch heel wat (profesionals) die het weten wat ze eten of niet ! Zoals reeds genoemde Niberu Phono versterker die bij het in en uitschakelen 165 mV DC op de in en uitgang heeft staan, volgens de fabrikant/ontwerper klopt dat en is het niet erg Bij het in belaste toestand en bedrijf is deze offset niet aanwezig volgens hem , tja jammer dan maar ook in bedrijf is deze DC aanwezig Dus zo'n Phonotrap kan ik niet aanbevelen, indien het gemonteerde element heel moet blijven Maar recensenten vinden het een top phono pre , tja misschien qua klank , maar ook daar laat deze kostbare trap steekjes vallen. Ook de Clear Audio Basic heeft een in/uit schakelspanning van 67 mV DC zowel op de ingang dan wel op de uitgang, deze is verrassend kort, maar bij het inschakelen de interlinks loskoppelen en bij het uitschakelen ook , verder deze Pre gewoon altijd aan laten staan en er kan weinig misgaan. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 17 juli 2005 Author Report Share Posted 17 juli 2005 Ja, ik dacht echt dat er Haudio stond! Maar het zijn weer die loense ooggies die je op de late zomeravond bedriegen. Sommigen als ik hebben last van die zwevende oogbalverontreinigingen. Akelig- verstrooide stamcellen die in feite niet wisten dat ze oogbalvocht moesten vormen en toen maar een vage storende substantie zijn geworden. Het herhaaldelijk zijdelings wegwerpen van de oogbal lost vaak heel wat probleempjes op wat dit aangaat. Of gewoon een goeie leesbril. Een euro of 4 bij het Kruidvat of een van zijn concurrenten, de Hema of zo. Ik was hem weer es vergeten op mijn recente vakantiereis. Wel weer genoeg van de gebruikelijke saaie audiolektuur bij me, natuurlijk Maar weer niet dat bewuste onmisbare vakantie-attribuut! Het euvel maakte me in een keer 19 zwitserse francs armer! Die jongskes hebben geen moment zin in het lidmaatschap van ons EU. Gelijk hebben ze. Duur land zeg! Audiozaak in Luzern: heel raar assortiment: veel produkten van maar weinig merken. Ik ga nog eens zoeken op het WWW naar dat Zwitserse speaker- merk iets van Partner was het, dacht ik. Of Rover Of Rebel. Zoiets. Ik heb hem hoor: Rowen. Toch nog vrij vlug: http://www.rowen.ch/ Jaren- negentig - vormgeving, tis ook nooit goed bij sommigen... Waarom hebt ik toch die folder niet weggegrist! Warme dag zeker. Echtgenote stond om de hoek te wachten enzo, je weet hoe dat gaat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 18 juli 2005 Report Share Posted 18 juli 2005 Wordt hier iets geniaals gelanceerd of is dit weer zo'n bakerpraatje? Iemand had al zoiets in de jaren taggetig. Nagaoka denk ik. Of Siltech? En dan waren er nog die Picten die het element aan een bussel veertjes ophingen in een ronde headshell. Allemaal voor de prijs van een mooie auto. Maar Len Gregory gaat hier een stapje verder door het element aan het plaatje te lijmen. "Lijmen - De Arm" door Willem Elpschot. Zoals Haudio al zei, op papier een slecht idee, want zo introduceer je een compliantie waar je er echt geen wil hebben. Met mogelijk nog een overgang van ontkoppeld naar gekoppeld ergens midden in het audiobereik. Maar anderzijds heb je met het plaatje wel minder geluid door de arm racen. Dat blijft dan in het element hangen. LP-weergave is altijd een zwaar compromis. Het hangt er maar vanaf wat het ergste probleem is, waar het zit, en wat je smaak is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 18 juli 2005 Members Report Share Posted 18 juli 2005 http://www.rowen.ch/ O.E.M. Goldmund ??? Kom ook nog een eind versterker tegen in een bijna identieke Primare behuizing. Hoe zeggen ze dat ook alweer , beter goed gepikt als slecht... Prijsstelling zal wel rond een middenklasse auto liggen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 18 juli 2005 Report Share Posted 18 juli 2005 Wordt hier iets geniaals gelanceerd of is dit weer zo'n bakerpraatje? Iemand had al zoiets in de jaren taggetig. Nagaoka denk ik. Of Siltech? En dan waren er nog die Picten die het element aan een bussel veertjes ophingen in een ronde headshell. Allemaal voor de prijs van een mooie auto. Maar Len Gregory gaat hier een stapje verder door het element aan het plaatje te lijmen. "Lijmen - De Arm" door Willem Elpschot. Zoals Haudio al zei, op papier een slecht idee, want zo introduceer je een compliantie waar je er echt geen wil hebben. Met mogelijk nog een overgang van ontkoppeld naar gekoppeld ergens midden in het audiobereik. Maar anderzijds heb je met het plaatje wel minder geluid door de arm racen. Dat blijft dan in het element hangen. LP-weergave is altijd een zwaar compromis. Het hangt er maar vanaf wat het ergste probleem is, waar het zit, en wat je smaak is. Probeer het dan zo eens : Moving Coil Adapter is the first stage with AD converter to record phono signals. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 juli 2005 Report Share Posted 18 juli 2005 Tja, wat kun je hier nu van zeggen? Ongetwijfeld gaat er minder energie de arm in en veroorzaakt daar minder resonaties die dan ook niet terug gereflecteerd kunnen worden naar het element. De energie blijft dan in de massa van het element hangen. Vraag is dan of dat erg is. Op zich gebeurt dat normaal ook al, alleen nu meer. Wat je dus krijgt is een resonantie van de massa van het het element zelf met de compliantie en die zal dan erg dicht tegen het basbereik aan komen te liggen of er zelfs binnen. Zoiets zal erg element afhankelijk zijn denk ik. Het staat compleet haaks op de filesofie om de armconstructie zo stijf magelijk en zo resonantiearm mogelijk te maken om zodoende zoveel mogelijk ongewenste energie van het element af te voeren. (Eigenlijk meer de massa van het element zo resonatievrij mogelijk te verhogen). Er zit wel enige logica in maar of die ook werkt? Zoiets kun je alleen maar proberen om te horen wat het doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 18 juli 2005 Report Share Posted 18 juli 2005 Het staat compleet haaks op de filesofie om de armconstructie zo stijf magelijk en zo resonantiearm mogelijk te maken om zodoende zoveel mogelijk ongewenste energie van het element af te voeren. (Eigenlijk meer de massa van het element zo resonatievrij mogelijk te verhogen). Eigenlijk haal je hier twee zaken door elkaar. In de eerste plaats vormt een element/arm een Newtoniaans massaveersysteem. Headshell-jan kan hier alles over vertellen. In de tweede plaats vormt een element/arm/platenspeler een complex (vaste-stof) akoestisch probleem. Beeld je een element in als een kamertje met kale wanden met daarin een kabouter die een verhaalt vertelt, een rondgevoelige microfoon, en een (open) deur die uitgeeft op een lange kale gang (de arm), en die gang geeft dan weer uit op een labyrinth (armlagering, basis, platenspeler zelf, ...) Het doel is dat de microfoon opneemt wat de kobold zegt, zonder de echo en galm van het kamertje, armgang, ... Maar omdat al die constructies net heel hard en stijf zijn, plant geluid er heel gemakkelijk in voort, zonder verliezen. Dat moet zo, want het element moet stevig in de arm zitten om (relatief) stil te staan t.o.v. de plaat en de naaldtip. Dus is er een heleboel galm en echo. Druk maar eens een stethoscoop tegen het chassis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 juli 2005 Report Share Posted 18 juli 2005 Hallo Werner, Misschien was ik niet zo duidelijk maar ik bedoelde in dat verband niet de resonantie tgv de compliantie/massa maar meer allerlei eigen resonanties die veel hoger in frequentie liggen. Het liefst zouden sommigen het element in verband hiermee direct en zonder arm op de basis vast schroeven maar helaas, dat gaat niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 19 juli 2005 Report Share Posted 19 juli 2005 Afgezien daarvan, het is toch ook echt ontzettend lelijk om zoiets op je arm te zetten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 19 juli 2005 Author Report Share Posted 19 juli 2005 Ik vind dat Werner het prima zegt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 20 juli 2005 Report Share Posted 20 juli 2005 Voel je je al wat meer ontkoppeld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 20 juli 2005 Author Report Share Posted 20 juli 2005 Ja, dank je. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts