Jump to content

Recensies 180/200gram lp's

Manus
 Share

Recommended Posts

Na de aanschaf van het 30th anniversary exemplaar van Pinks Floyds 'Dark Side ofg the Moon' (aangeschaft op grond positieve recensies) ben ik nog meer geinteresseerd geraakt in het fenomeen lp. En dan met name de audiofiele persingen.

Zijn er specifieke sites waar juist deze persingen worden besproken, gerecenseerd? Ik denk dan met name aan pop-lp's. Tot nu toe kom ik slechts verpreid een enkele recensie tegen.

• Members

Misschien ben je al met ze bekend , maar als je >>HIER<< kijkt , hebben ze in de webwinkel een linkje naar audiofiel vinyl , waar met enige regelmaat ook recencies van gebruikers bij staan.

Ze beschikken in ieder geval over een redelijke voorraad . De goedkoopste zijn ze ook niet , maar er zijn er meer die duurder zijn als andersom.

Vroeger had je ook Dick Steffens (of zoiets ) nog , en hij besprak audiofiele uitgaves. Waar hij nu ergens zit , of wat hij nu doet , geen flauw idee. Effe googelen denk ik...

Mochten er nog meer reacties komen , ik ben zelf ook wel nieuwschierig.

In ieder geval succes ermee...

Guest UKSub

Hoi,

het hangt er een beetje vanaf denk ik welke "soort" muziek je luistert en zoekt ivm 180g...

voor de rest is het inderdaad google en zoeken of een heruitgave op 180g is of niet

Mijn ervaring is rechtstreeks naar mn platenwinkel mailen en vragen of ze nog te verkrijgen is en op welk label + gram... en dat soms checken met de info die ik heb

ieder labeltje dat ik tegenkwam, kon hij ook nog krijgen. Ok niet altijd audiofiel of 180g. Voor diegenen die het niet weten, ik haal mijn platen in Brussel en Gent

Veel succes

Stef

Ik ben zelf helemaal kapot van Speakers Corner. Niet beschadigd , goede persingen, gegarandeerd AAA en ook niet te duur (in vergelijking met de US).

Kijk eens op:

http://www.speakerscorner.de/

Een goede webwinkel van een oude hippy is

http://highfidelity.net/

Ook deze man gaat voor kwaliteit. Je kan zelfs LP's door hem laten wassen en laten voorbeluisteren op krassen.

www.vivante.co.uk

heeft een eigen krantje dat op hun website staat, redelijk informatief.

Mijn eigen adres geeft nieuwsbrieven en die zal ik de volgende keer aan je mailen

Carl

Ik ben zelf helemaal kapot van Speakers Corner. Niet beschadigd , goede persingen, gegarandeerd AAA en ook niet te duur (in vergelijking met de US).

Kijk eens op:

http://www.speakerscorner.de/

Een goede webwinkel van een oude hippy is

http://highfidelity.net/

Ook deze man gaat voor kwaliteit. Je kan zelfs LP's door hem laten wassen en laten voorbeluisteren op krassen.

www.vivante.co.uk

heeft een eigen krantje dat op hun website staat, redelijk informatief.

Mijn eigen adres geeft nieuwsbrieven en die zal ik de volgende keer aan je mailen

Carl

He, bedankt Carl! :D

• Members

Nee , maar wat nou als je arm-hoogte staat ingesteld op 180 gram ? Die zijn nl wat dikker. Toch maar een 2e arm op je tafel ? :D

Het is idd wel eens verleidelijk hoor , die 180/200 grammers . Maar over het algemeen klinken ze nauwelijks/niets beter als originele persingen. Die Japanse uitvoeringen , daar zou je je eens in moeten verdiepen. Zitten soms echt hele mooie persingen bij. Zo is mijn Japanse ''Dark Side Of The Moon" nog steeds onovertroffen. Ook die laatse versie redt dat niveau gewoon niet. En dan hebben we het gewoon over 120 (140?) gram...

Nog een probleem trouwens , met die laatste lichting ''audiofiele'' 180 grams persingen , na iedere draaibeurt kun je ze ongeveer wassen. Die krengen spetteren nl als de hel...

180 gram is inderdaad niet per definitie klankmatig beter, ze trekken echter minder snel krom. Wel zijn Speakers Corner gegarandeerd AAA (en dus geen digitale opname op vinyl) en gaat men heel zorgvuldig met de mastering om. Vergelijk hun Lou Reed eens met het origineel. Die laatste heb ik van een klassiek liefhebber en die plaat is gegarandeerd nauwelijks gespeeld en de Speakers Corner is beter.

Carl

• Members

Voor eenieder die het aangaat , Mijn genre is het niet , maar 7 stuks Reference Recordings tussen de 5 - en de 7 Dollar. Vanochtend in mijn mailbox van Music Direct.

http://cl.exct.net/?ffcc17-fe5e16767666037...27d640779731170

Om het nog interessanter te maken , alle 7 in een koop voor 35 Dollar

http://www.amusicdirect.com/products/detai...p?sku=WSREFREC1

180 gram is inderdaad niet per definitie klankmatig beter, ze trekken echter minder snel krom. Wel zijn Speakers Corner gegarandeerd AAA (en dus geen digitale opname op vinyl) en gaat men heel zorgvuldig met de mastering om. Vergelijk hun Lou Reed eens met het origineel. Die laatste heb ik van een klassiek liefhebber en die plaat is gegarandeerd nauwelijks gespeeld en de Speakers Corner is beter.

Carl

Aangezien 180 gr geen garantie voor kwaliteit is blijft het een kwestie van opletten en luisteren. ;)

Een zwaardere/audiofiele persing zegt nog niets over de kwaliteit van de weergave ;)

Nee, maar daar gaat het mij juist om. Ik heb alleen belangstelling voor exemplaren die mooier klinken dan de 'gewone' versies, (zoals DSOTM). Vandaar dat ik benieuwd ben naar recensies.

Ik heb Pulse maar 1 maal, maar dan in werkelijke nieuwstaat.

Ongelooflijk mooi en klinkt mooier dan de CD versie. (heb ik ook)

Dit is mijn bevinding, voordat ik iedereen over mij heen krijg over wat nu beter is.

Groet: Frank. :lol:

• Members

Sterker nog , het is een wereld van verschil...

Het zijn ook 2 verschillende opnames. (wel tegelijk opgenomen , maar de een analoog , de ander digitaal)

Het gebeurd ook niet vaak , dat de lp een nummer meer heeft als de cd....(een hele mooie uitvoering van One Of These Days).

Nu las ik onlangs dat deze box weer nieuw wordt verkocht voor 90 Euro !!! Dat is toch wel een flink bedrag , maar als ik heel eerlijk ben , hij is het nog waard ook.(er zit een heel mooi gebonden boek bij)

Nu las ik onlangs dat deze box weer nieuw wordt verkocht voor 90 Euro !!! Dat is toch wel een flink bedrag , maar als ik heel eerlijk ben , hij is het nog waard ook.(er zit een heel mooi gebonden boek bij)

Link?

• Members
Link?

Sorry , Sodejuu , maar dat was in een foldertje op een beurs in Utrecht...

Als ik echter even tijd heb , rijd ik dinsdag wel even naar Den Haag , volgens mij staat er nog een bij de Plaatboef. Als je hem graag wil hebben , neem ik hem wel mee , en zien we wel hoe die bij jou komt.

Ik zag er op Amazon nog een 2e hands staan voor 28,97 euri

Link?

Sorry , Sodejuu , maar dat was in een foldertje op een beurs in Utrecht...

Als ik echter even tijd heb , rijd ik dinsdag wel even naar Den Haag , volgens mij staat er nog een bij de Plaatboef. Als je hem graag wil hebben , neem ik hem wel mee , en zien we wel hoe die bij jou komt.

Ik zag er op Amazon nog een 2e hands staan voor 28,97 euri

Hoi Arden,

Bedankt voor de link. Ik heb 'm maar gelijk gekocht. Ik had al

• Members
Weet iemand ook nog of er verschillende versie's zijn van de Wall (op vinyl)

Zo ja welke moet ik hebben en weet iemand deze ergens 2de hands te staan.

De Japanse versie van CBS (Sony). Die is 2e hands nog wel redelijk te vinden.

Playland heeft er nog een staan , maar let op de extra info...

Zelf heb ik 4 verschillende persingen , maar die Japanse vind ik persoonlijk de mooiste. De leukste is op rose vinyl , maar die klinkt dan ook weer nergens naar.

Ze hebben in ieder geval altijd wel een divers aantal persingen , zoals ook een uit China !!! Maar of die nu 100 euri waard is...

En voor de liefhebbers, probeer de vinylversie van "The Division Bell" te pakken te krijgen. Is een heel mooi album, en volgens mij de laatste die Pink Floyd heeft uitgebracht, en dan ook nog hoofdzakelijk op CD. Er staan nog een paar te koop op E-Bay en eentje op Marktplaats. Ze komen steeds minder voorbij.

Zelf heb ik de blauwe (Braziliaanse persing) uitvoering, waarvan naar zeggen er maar 5000 van zijn geperst.

Klinkt in ieder geval heel mooi.

Frank. :rolleyes:

• Members

Voor wie nog geintresseerd is in de discografie van de heren , met daarbij (bijna) alle persingen , DIT is een leuke link. Klik het album uit waar je intresse naar uitgaat , en je krijgt een menu die redelijk compleet is. ( Van sommige albums wist ik niet dat er zo veel persingen van waren...)

Trouwens wel raar , mijn Japanse ''Dark Side Of The Moon'' staat er niet bij...

• Members
Verre van compleet... ;)

He , Ome ...

Als je nu je grote vinylboek effe scant... :)

Staat daar toevallig de Japanse persing '' Seconds Out '' van Genisis in ? Die heb ik ooit in een moment van verstandsverbijstering verkocht , en als ik het bestelnummer weet , kan ik wat gerichter gaan zoeken...

Voor wie nog geintresseerd is in de discografie van de heren , met daarbij (bijna) alle persingen , DIT is een leuke link. Klik het album uit waar je intresse naar uitgaat , en je krijgt een menu die redelijk compleet is. ( Van sommige albums wist ik niet dat er zo veel persingen van waren...)

Trouwens wel raar , mijn Japanse