Jump to content

Recensies 180/200gram lp's

Manus
 Share

Recommended Posts

Voor wie nog geintresseerd is in de discografie van de heren , met daarbij (bijna) alle persingen , DIT is een leuke link. Klik het album uit waar je intresse naar uitgaat , en je krijgt een menu die redelijk compleet is. ( Van sommige albums wist ik niet dat er zo veel persingen van waren...)

Trouwens wel raar , mijn Japanse ''Dark Side Of The Moon'' staat er niet bij...

Mooie link Arden!

Weet iemand ook nog of er verschillende versie's zijn van de Wall (op vinyl)

Zo ja welke moet ik hebben en weet iemand deze ergens 2de hands te staan.

De Japanse versie van CBS (Sony). Die is 2e hands nog wel redelijk te vinden.

Playland heeft er nog een staan , maar let op de extra info...

Zelf heb ik 4 verschillende persingen , maar die Japanse vind ik persoonlijk de mooiste. De leukste is op rose vinyl , maar die klinkt dan ook weer nergens naar.

Ze hebben in ieder geval altijd wel een divers aantal persingen , zoals ook een uit China !!! Maar of die nu 100 euri waard is...

Hm, ik ga dan maar eens zoeken voor een japanse persing.

BTW, bedankt voor de link. Heb meteen ook het een en ander gezien van John Hiatt :rolleyes:

Ook ik struin alles af voor de beste uitvoering van een bepaalde L.P.

Maar sommige heb ik in de eerste persing, en die vind ik al zeer behoorlijk klinken. Op dit moment heb ik X&Y van Coldplay in bestelling staan op vinyl.

Deze moet uit Zwitserland komen. Ik heb de l.p. al gehoord van een neef van mij, en dit klinkt wel h

Zelf net naar Plexus in Delft geweest. Ik vond de tip elders op dit forum. 'Crime of the century van Supertramp' en 'Turn of a friendly card'van Alan Parsons gekocht. Beide 180 gram, beide van Classic Records. En beide klinken ze heerlijk fris en open. Zeker als ik ze met mijn oude exemplaren vergelijk.

• Members
The Wall op MFSL vinyl ,dan heb je toch wel iets unieks in handen.

Nooi geweten dat ie door MFSL is uitgebracht.

F#ck !! Foutje :ph34r: Je hebt helemaal gelijk. Het is Meddle (en dan schijnt 'ie ook nog 180 grams te zijn ipv 200) op MFSL , The Wall is een Jap.( heb ook nog een US promo , een UK persing , een Turkse , en een lila /paarse waar verder geen info opstaat) Maar die Japanner blijft bijzonder mooi. Ik vond er in mijn kast ook nog een van The Greatful Dead , 'k wist niet eens dat ik die had...

Siep werd al onrustig omdat ie wat gemist had :lol:  ;)

Ik had de telefoon al in de hand, had 001 al gedraaid..... ;)

Nee ,valt wel mee Henk, ik ben redelijk op de hoogte wat MFSL heeft uitgebracht.

Overigens Meddle is op 120gram's vinyl geperst.

1 van de laatste op Japans JVC vinyl.

Voor de zekerheid heb ik em even op de weegschaal gelegd.

En ja, de japanse persing van The Wall is naar mijn mening de mooiste.

k'vindt em beter dan de super schaarse CBS Half Speed.

Link?

Sorry , Sodejuu , maar dat was in een foldertje op een beurs in Utrecht...

Als ik echter even tijd heb , rijd ik dinsdag wel even naar Den Haag , volgens mij staat er nog een bij de Plaatboef. Als je hem graag wil hebben , neem ik hem wel mee , en zien we wel hoe die bij jou komt.

Ik zag er op Amazon nog een 2e hands staan voor 28,97 euri

Hoi Arden,

Bedankt voor de link. Ik heb 'm maar gelijk gekocht. Ik had al

• Members

Voor de liefhebber vond ik nog wel Dark Side Of The Moon op MFSL.

KLIK

Moet wel uit Engeland komen...

Kl*te. Ik kreeg vandaag een bericht van Amazon dat het geld voor het PULSE album teruggestort wordt. Blijkbaar was er niks meer te verkopen, of is er iemand mij voor geweest.

Ik ga vanmiddag nog even naar Delft , zal aan ...(hoe heet ie ook alweer van Plexus) vragen of hij nog opties heeft. Je kunt het ook nog aan Marty Swaan vragen (van Recordfriend , die heeft ook goede connecties.

Ik snap even niet waarom iedereen hear zo lyrisch is over Pulse van PF. Zelf heb ik 'm op CD, maar vond het muzikaal minder dan de originelen. Wel een mooie opname ...in Q-sound. :rolleyes:

Hoi BellaVista, de CD en LP zijn niet te vergelijken. Probeer de 4Box te bemachtigen, en je kunt de CD als onderzetter gaan gebruiken. :lol:

B00002488O.02.LZZZZZZZ.jpg

Deze heb ik gisteravond nog gescoord op E-bay.

Ik ben weer een gelukkig man. Op CD (Q-sound) klinkt ie goed, op LP overweldigend.

Frank. :D

Dan maar op zoek naar een volgend exemplaar. :(

Hoi Sodejuu, er staat er nog eentje te koop op E-bay. Loopt nog ruim 2 dagen en staat op dit moment op E 30,50.

Sla je slag.

Succes.

Frank. :D

Zijn er idd toch meer dan ik dacht , nog EEN .

Deze had ik ook naar Sodejuu ge- PM-t. Kijken of ie 'm te pakken kan krijgen.

Uiteindelijk 2 maal een kans.

De Box is zeker de moeite waard.

Frank. :rolleyes: