Jump to content

Hoofdtelefoon rond de 75euro?????????

M Pekel
 Share

Recommended Posts

na jaren geen hoofdtelefoon gehad te hebben wil ik er toch weer eens 1 aanschaffen, en aangezien ik hem niet vaak zal gebruiken wil ik er ongeveer 75euro voor uitgeven.

Het hoeft geen bekend merk te zijn, weten jullie een goeie van een onbekend made in China merk noem hem dan gerust :D

Marcel

na jaren geen hoofdtelefoon gehad te hebben wil ik er toch weer eens 1 aanschaffen, en aangezien ik hem niet vaak zal gebruiken wil ik er ongeveer 75euro voor uitgeven.

Het hoeft geen bekend merk te zijn, weten jullie een goeie van een onbekend made in China merk noem hem dan gerust :D

Marcel

geen bekend merk, dat begrijp ik niet.

goeie hoofdtelefoons zijn er toch alleen maar van:

sennheiser

AKG

Beyerdynamic

Sony

Philips

Grado

en heel goed stax

ga eens luisteren naar de philips shp 895. volgens mij rond de 65 euro en erg mooi van geluid. neem er een met een draad en zeker geen draadloze want de kans op storingen is vrij groot.

groet robin

Ik heb een Philips HP890 'op goed geluk' gekocht. Rond je prijspeil maar ik ben er eigenlijk niet blij mee! Een 'grote' koptelefoon voel je toch altijd, oren worden warm, gaan kriebelen dus denk ik altijd een paar keer per uur aan dat 'ding' op m'n hoofd ipv het genieten van muziek. Het geluid viel me ook tegen, geen gebrek aan laag maar ergens tussen de 6 en 10 khz klinkt het eigenlijk niet.. Toch wat schel en toeterig.

Ik heb ter vergelijk een Senheiser HD600 mogen proberen. Nogsteeds een 'lomp ding' maar iets minder druk op de oren, en een beter gebalanceerd geluid met heldere hoge tonen die niet schel of blikkerig zijn. Helaas een stuk duurder.. :(

Ik mis in beide gevallen de ruimtelijkheid van speakers in een kamer. Waarschijnlijk zijn dat hoofdzakelijk allemaal 'ongewenste' resonanties en reflecterende geluidsgolven, maar dat klinkt gewoon een stuk beter dan de philips of de senheiser. 's avonds laat is het beter dan niets, maar ik heb nog geen koptelefoon gehoord die in de buurt komt van mijn 'gewone' stereo speakers.

Edit: die speakers met z'n twee waren nog goedkoper dan de Senheiser denk ik..

Ik ben een fervent liefhebber van de koptelefoon!

Bij mij is het 50/50 met koptelefoon en speakers. Op dit moment heb ik een sr80 van Grado in gebruik, samen met een Musical Fidelity X-Cans V2.

De sr60 zit dacht ik in jouw prijsklasse. Die heb ik hiervoor gehad en tot op de draad versleten....

Het is inderdaad anders dan met speakers maar je kan er wel helemaal mee wegdromen.

Groet,

Matthias.

Marcel

geen bekend merk, dat begrijp ik niet.

goeie hoofdtelefoons zijn er toch alleen maar van:

sennheiser

AKG

Beyerdynamic

Sony

Philips

Grado

en heel goed stax

ga eens luisteren naar de philips shp 895. volgens mij rond de 65 euro en erg mooi van geluid. neem er een met een draad en zeker geen draadloze want de kans op storingen is vrij groot.

groet robin

Nee niet alleen bekende merken hebben goeie hoofdtelefoons, tenminste dit heb ik begrepen van een dealer.

Hij noemde als voorbeeld een model van Stanton (gelijk aan een Sony) en een of ander vaag merk met de naam Mac Mah (hoe bedenken ze het?) die is gelijk aan de Pioneer DJ1000, maar het scheelde de helft van de Pioneer prijs :blink: .

De laatste twee heb ik kunnen vergelijken en zowel het uiterlijk en de klank waren gelijk, maar dit was een gesloten model en ik hou meer van een open model.

Maar het maakte wel duidelijk dat tegenwoordig steeds meer uit 1 grote fabriek in China komt, vandaar dus kom maar op met die Chinese troep :lol:;)

Marcel

ga eens kijken op de site van snijders uit rotterdam, deze hebben op het moment verschillende koptelefoons in de aanbieding.

Groeten hans

Rotterdam is voor mij iets te ver weg maar toch bedankt voor het meedenken B)

Marcel