Zee Posted 22 juli 2005 Report Share Posted 22 juli 2005 Bas: voor het oprichten van een BV hoef je slechts 18.000 euro aan aandelenkapitaal vol te storten. Daar komen dan natuurlijk de oprichtingskosten voor Notaris/Accountant bij (orde 2-3.000 euro). That's all! Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 22 juli 2005 Report Share Posted 22 juli 2005 Iedereen kan bij de k.v.k navraag doen , dus ook zien wie er achter of mee speelt in een bedrijf . groetjes John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viking Posted 22 juli 2005 Report Share Posted 22 juli 2005 Bas: voor het oprichten van een BV hoef je slechts 18.000 euro aan aandelenkapitaal vol te storten. Daar komen dan natuurlijk de oprichtingskosten voor Notaris/Accountant bij (orde 2-3.000 euro). That's all! De oprichtingskosten mag volgens mij uit de aandelenkapitaal komen. Maar het belangerijkste vereiste is Voor de oprichting moet het Ministerie van Justitie een zogenaamde "verklaring van geen bezwaar" verlenen. Bekeken wordt of de oprichters en toekomstige bestuurders in de laatste acht jaar niet betrokken zijn geweest bij vermogensdelicten of faillissementen. Het verkrijgen van de verklaring van geen bezwaar duurt enkele dagen. Lijkt mij sterk dat dHr Drees naar zijn hifiklapper avontuur deze verklaring zal krijgen. Hoeft echter niet te betekenen dat hij er niet achter zit, maar dan niet officieel en dus niet aanpakbaar economisch (op basis van bezit van de BV). Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 22 juli 2005 Report Share Posted 22 juli 2005 een BV oprichten met storting in contanten kan trouwens voor 850,-- ex leges, BTW en kapitaalsbelasting. En ja, de BV draagt die kosten dan zelf. en Bas: als die figuur nog steeds jouw spullen heeft wil ik wel eens zien of daar niet wat aan te doen is. Mij lijkt dat gezien de handelwijze van meneer er wel eens persoonlijke aansprakelijkheid kan spelen. Ofwel: hij is het je persoonlijk schuldig. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viking Posted 22 juli 2005 Report Share Posted 22 juli 2005 een BV oprichten met storting in contanten kan trouwens voor 850,-- ex leges, BTW en kapitaalsbelasting. En ja, de BV draagt die kosten dan zelf. groet 850 Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 22 juli 2005 Report Share Posted 22 juli 2005 Maar je zit toch waarschijnlijk met een voor de wet gezien, kale kip. Ik heb wel eens een artikel gelezen dat er in sommige landen grof wordt betaald voor bepaalde organen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 22 juli 2005 Report Share Posted 22 juli 2005 dat is voor een nederlandse bv. als je een notaris hebt die geen rip-off tarief hanteert. ken er diverse die dit tarief hanteren (niet als je vijf keer langskomt met nieuwe wensen omtrent de statuten ...) als hij het persoonlijk is, begin je met beslag op auto en zo. en als hij aandeelhouder is, beslag op aandelen. dat is hinderlijk, wil ie vast een dealtje. of bedrijf weg. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superboer Posted 22 juli 2005 Report Share Posted 22 juli 2005 Het kan ook zijn dat nieuwe bedrijf is opgericht op naam van bijvoorbeeld zijn vriendin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 22 juli 2005 Report Share Posted 22 juli 2005 Kan er alsjeblieft iemand met bewijzen komen dat er een directe relatie bestaat tussen het management van Hifiklapper en Hifishop? En dan bedoel ik dus niet dat de sites op elkaar lijken.... Voorlopig wordt er een ondernemer voor oplichter uitgemaakt zonder dat er ook maar een klein beetje naar de feiten wordt gekeken. Zijn er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 juli 2005 Report Share Posted 22 juli 2005 Op zich heb je daar helemaal gelijk in Enno. Aan de andere kant is het niet snugger om de oude en besmette site van de Hifiklapper te pakken, daar een klein beetje aan te poetsen en dan ook nog dezelfde leveringsvoorwaarden te hanteren. Dat roept op zijn minst vragen op want wie wil er nou een internettoko beginnen op basis van een failliete boedel en iets dat dermate negatief in het nieuws is geweest? Schept iig geen vertrouwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 22 juli 2005 Report Share Posted 22 juli 2005 Kan er alsjeblieft iemand met bewijzen komen dat er een directe relatie bestaat tussen het management van Hifiklapper en Hifishop? En dan bedoel ik dus niet dat de sites op elkaar lijken.... Voorlopig wordt er een ondernemer voor oplichter uitgemaakt zonder dat er ook maar een klein beetje naar de feiten wordt gekeken. Zijn er Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 22 juli 2005 Report Share Posted 22 juli 2005 Marcel, Hoezo werken ze vanaf hetzelfde adres en telefoonnummer? Ik kan daar namelijk niets van vinden. Hifiklapper/Organized Electronics zat in Lelystad, die nieuwe toko in Utrecht. Verhelder mij aub. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 22 juli 2005 Report Share Posted 22 juli 2005 Aan de andere kant is het niet snugger om de oude en besmette site van de Hifiklapper te pakken, daar een klein beetje aan te poetsen en dan ook nog dezelfde leveringsvoorwaarden te hanteren. Dat roept op zijn minst vragen op want wie wil er nou een internettoko beginnen op basis van een failliete boedel en iets dat dermate negatief in het nieuws is geweest? Schept iig geen vertrouwen. Klopt helemaal. Maar een onhandige opzet maakt het nog geen oplichters en dat is toch de algemene indruk die hier gewekt wordt. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 25 juli 2005 Report Share Posted 25 juli 2005 Marcel, Hoezo werken ze vanaf hetzelfde adres en telefoonnummer? Ik kan daar namelijk niets van vinden. Hifiklapper/Organized Electronics zat in Lelystad, die nieuwe toko in Utrecht. Verhelder mij aub. Enno Enno dat staat op de pagina hiervoor, en ik heb niks gesteld als je goed gelezen hebt heb je gezien dat ik mijn bericht open met ,,ALS..........." Voor zover ik nu heb kunnen lezen lijkt het er toch sterk op dat het wel gaat om de restanten van hifiklapper. PAS ER MEE OP Eerst betalen en dan ontvangen zonder optie om onder rembours te verzenden is nooit zuivere koffie Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 25 juli 2005 Report Share Posted 25 juli 2005 Marcel, Over de posting op de andere pagina heb ik aan de poster gevraagd hoe hij aan deze info kwam. In de stukken als antwoord worden aangeboden staat het namelijk niet. "Als" is voor meerdere uitleg vatbaar, ik heb hem anders uitgelegd dan jij bedoeld had. Ik zou nooit iets bij hifishop onder de huidge voorwaarden bestellen. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
hifishopnederland Posted 25 juli 2005 Report Share Posted 25 juli 2005 Beste Lezers, Wij van de Hifi SchopNederland zullen eenmalig ophelderring geven en dit bericht geld ook gelijk als offici Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 25 juli 2005 Report Share Posted 25 juli 2005 Beste, Gelukkig is er een gezond wantrouwen tegen firma's die praktisch onbereikbaar zijn voor de consument. Ook al omdat er bij service en of problemen, die helaas toch nog steeds voorkomen, het zo zou kunnen zijn dat er van service geen sprake kan zijn . Ook indien er vooraf geld wordt gestuurd dan bestaat de mogelijkheid dat het niet te achterhalen is. De diverse Importeurs geven aan op hun websites geen service te verlenen op producten gekocht via een webwinkel. Dat betekent ook dat eventuele gekochte en betaalde kapotte apparatuur, niet gerepareerd wordt. In het gunstigste geval zal het terug moeten naar de eventuele toeleverancier in bv Togo dat dit enige tijd zal kunnen duren is te begrijpen. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 25 juli 2005 Report Share Posted 25 juli 2005 Enig toch, die beertender? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 25 juli 2005 Report Share Posted 25 juli 2005 Tevens willen wij u waarschuwen dat wij onze juridische rechtspersonen momenteel opdracht hebben gegeven om te achterhalen welke strafrechtelijke stappen wij kunnen ondernemen tegen de personen die vanaf nu de wet overtreden mbt het beschuldigen van oplichting en dergelijke. Nou nou Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 25 juli 2005 Report Share Posted 25 juli 2005 Tevens willen wij u waarschuwen dat wij onze juridische rechtspersonen momenteel opdracht hebben gegeven om te achterhalen welke strafrechtelijke stappen wij kunnen ondernemen tegen de personen die vanaf nu de wet overtreden mbt het beschuldigen van oplichting en dergelijke. Nou nou Hier geldt dus hetzelfde als in het Siltech verhaal. Als je iemand/een bedrijf van oplichting beschuldigd loop je het risico dat in de rechtbank hard te moeten maken. Lijkt mij vrij normaal. Het gebruiken van internet is nog geen vrijbrief tot het maken van ongefundeerde beschuldigingen. En nee, dit is geen beperking in de vrijheid van meningsuiting (die overigens ook niet zo onbeperkt is als sommige mensen, ook weer vooral op internet, denken). Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 juli 2005 Report Share Posted 25 juli 2005 Hier geldt dus hetzelfde als in het Siltech verhaal. Als je iemand/een bedrijf van oplichting beschuldigd loop je het risico dat in de rechtbank hard te moeten maken. Lijkt mij vrij normaal. In het Siltechverhaal is gesproken over de kosten/baten van dat bedrijf. Ze zijn geen oplichter genoemd. Wel opletten Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 25 juli 2005 Report Share Posted 25 juli 2005 Hier geldt dus hetzelfde als in het Siltech verhaal. Als je iemand/een bedrijf van oplichting beschuldigd loop je het risico dat in de rechtbank hard te moeten maken. Lijkt mij vrij normaal. In het Siltechverhaal is gesproken over de kosten/baten van dat bedrijf. Ze zijn geen oplichter genoemd. Wel opletten Lees dit er anders nog eens een keertje op na. Onderwerpen op diverse fora hierover zijn gesloten, terecht. Helaas wordt het daardoor wel een stuk lastiger om de discussies te reconstrueren. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 25 juli 2005 Report Share Posted 25 juli 2005 Beste, Gelukkig is er een gezond wantrouwen tegen firma's die praktisch onbereikbaar zijn voor de consument. Ook al omdat er bij service en of problemen, die helaas toch nog steeds voorkomen, het zo zou kunnen zijn dat er van service geen sprake kan zijn . Ook indien er vooraf geld wordt gestuurd dan bestaat de mogelijkheid dat het niet te achterhalen is. De diverse Importeurs geven aan op hun websites geen service te verlenen op producten gekocht via een webwinkel. Dat betekent ook dat eventuele gekochte en betaalde kapotte apparatuur, niet gerepareerd wordt. In het gunstigste geval zal het terug moeten naar de eventuele toeleverancier in bv Togo dat dit enige tijd zal kunnen duren is te begrijpen. MvG, Haudio Dat is het risico van het kopen via internet. Zolang de koper hiervan bewust is en dat risico voor lief neemt als daar een aangepaste prijs tegenoverstaat dan moet hij dat zelf weten. Gelukkig voor jou zijn er nog genoeg mensen die er van houden persoonlijk te worden geholpen bij de aanschaf van een toch doorgaans kostbaar product en het vertrouwen willen hebben dat ze op persoonlijke service kunnen terugvallen als het een keer tegen zit. Het is normaal dat hier een vergoeding tegenover staat. Wat betreft het repareren van grijze import; een importeur zou hier in zijn tarieven rekening mee kunnen houden. Ik kan me voorstellen dat je een dergelijke klant dubbel laat betalen; gederfde inkomsten (een deel van de marge die op een dergelijk product staat) en de kosten van de reparatie. Dan kan de klant altijd nog kiezen of hij hiermee accoord gaat of zijn apparaat liever naar Togo laat sturen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 juli 2005 Report Share Posted 25 juli 2005 dit er anders nog eens een keertje op na. Onderwerpen op diverse fora hierover zijn gesloten, terecht. Helaas wordt het daardoor wel een stuk lastiger om de discussies te reconstrueren. Enno Dat is op een ander forum. Laten we ons tot Hear beperken anders is het eind zoek. (Dat is het toch al ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 25 juli 2005 Report Share Posted 25 juli 2005 Discussie was op dit forum niet veel anders. Alleen is die discussie dus niet terug te vinden want afgesloten. Tijd om terug te gaan naar Hifiklapper/Hifishop denk ik. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts