Jump to content

voetjes voor zelfbouw versterker

adb
 Share

Recommended Posts

hij bedoeld voetjes voor de lampjes

Lampjes

Sorry hoor, maar dat vind ik zo'n vleselijk woord... <_<

Het kan nog erger: spaar-lampjes :D

Even alle gekheid op een gloeidraadje, ik heb nooit begrepen waarom die glazen dingen boven de kast uitsteken. Het meest kwetsbare deel van een versterker zetten ze er open en bloot boven op.

Vreemde gewoonte.

Trouwens die TNT link van Telefunken (waarvoor dank) zijn spikes. En ik zoek dus (betaalbare) voetjes zoals die onder de meeste versterkers zitten.

Even alle gekheid op een gloeidraadje, ik heb nooit begrepen waarom die glazen dingen boven de kast uitsteken. Het meest kwetsbare deel van een versterker zetten ze er open en bloot boven op.

Vreemde gewoonte.

Zal ik het maar verklappen? Dat is voor het "Open haard effect"

:D

In dat geval stel ik voor om een een videocamera op een statief een uur te laten draaien en er een 5.1 sfeer dvd van uit te geven. Verdienen we er ook nog wat aan.  :P

Ik heb wel een filmpje gehad dat 'openhaard.avi' heette... Hebben we hier wel eens als decoratie-openhaard gebruikt tijdens een feest :D

Ik heb wel een filmpje gehad dat 'openhaard.avi' heette... Hebben we hier wel eens als decoratie-openhaard gebruikt tijdens een feest :D

Er waren destijds wel open-haard videobanden te koop en een variant met aquarium-effect. Er zal vast ook wel een dvd van zijn.

Wat betreft de buizen op de kast; het ziet er inderdaad erg technisch uit maar het lijkt me met de huidige elektromagnetische vervuiling in onze leefomgeving beter die gevoelige componenten in de behuizing te plaatsen. Een fijnmazig gazen deksel zal de meeste straling wel afvangen. Of zwam ik nu wat te veel?

Onder de huidige CE regels mag het om veiligheidsredenen niet eens meer. Vandaar dat je tegenwoordig van die kooitjes er omheen op het chassis ziet, van simpele gaasconstucties tot spacy torentjes.

Overigens is het typisch audiofiel. Oude pro versterkers van Geloso en Phillips om er een paar te noemen, zaten wel in een deugdelijke kast.

;)