T-Bor Do It Posted 22 juli 2005 Report Share Posted 22 juli 2005 Voor m'n nieuwe onderkomen ben ik op zoek naar jaren 80 apparatuur (versterker, cd-speler en misschien nog een tuner), maar op het internet kan ik niet echt goede sites vinden (mede door mijn gebrekkige kennis van de merken uit dat tijdperk, dat moet er bij gezegd worden. Ik heb al gezocht naar B&O, Cyrus en nog wat merken met een beetje ander design dan anders maar ook dat leverde weinig tot niets op). Heeft iemand een idee waar ik kan kijken voor versterkers e.d. uit dat tijdperk en als iemand winkels/web-shops weet waar ze dit verkopen zou het helemaal mooi zijn! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 juli 2005 Report Share Posted 22 juli 2005 In NL zou je kunnen kijken bij Studio 107 of bij Ruad Amsterdam. In Duitsland is Springair een bekende. Maar je kunt ook eens naar een wat grotere kringloopwinkel gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 juli 2005 Report Share Posted 22 juli 2005 Bij de kringloopwinkels kun je soms aardige dingen vinden voor een prikkie. Meestal doet het ut wel maar verder garantie tot de deur natuurlijk. Laatst stonden er bv KEF Celestions voor 25 EU een paartje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 22 juli 2005 Members Report Share Posted 22 juli 2005 DIT is een aardige over Luxman vintage apparatuur , en dan is er natuurlijk nog DEZE betreffende Tannoy. Die 2 combineren trouwens perfect , en zijn niet kapot te krijgen... Links hebben ook nog een For Sale item... Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 22 juli 2005 Report Share Posted 22 juli 2005 Laten we wat merken die in '80 apparatuur maakten en niet allerdaags zijn, dan kan T-Bor Do It mogelijk wat gerichter zoeken... Ik denk aan Quad, JK Acoustics, NAD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 juli 2005 Report Share Posted 22 juli 2005 Laten we wat merken die in '80 apparatuur maakten en niet allerdaags zijn, dan kan T-Bor Do It mogelijk wat gerichter zoeken... Ik denk aan Quad, JK Acoustics, NAD. Ik denk dat je de top-lijnen van de "normale" merken ook wel tot die categorie mag tellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 22 juli 2005 Members Report Share Posted 22 juli 2005 Oude Accuphase's doen het ook altijd goed... >>KLIK<< Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 22 juli 2005 Report Share Posted 22 juli 2005 Oude Accuphase's doen het ook altijd goed... Ik heb een tijdje met een Accuphase E210 gespeeld maar die kan echt niet vergeleken worden met mijn huidige Jungson. Klein beetje oppassen hoe het klikt met de rest van de set dus. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 juli 2005 Report Share Posted 22 juli 2005 Een MF A1 of David kan ook nog best mee komen heden ten dagen. Maar spullen ouder dan een jaar of 20 hebben meestal wel een opknapbeurt (m.n. de elco's) nodig om ze weer op en top te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
T-Bor Do It Posted 22 juli 2005 Author Report Share Posted 22 juli 2005 Helahola.......... .....zoveel reacties had ik niet verwacht! geweldig, mijn dank is groot! De bedoeling is zoals Nando al zei dat het er niet alledaags uitziet (het mag wel in die tijd alledaagse apparatuur zijn, maar het liefst met zoveel mogelijk knopjes/ledjes of andere spacy dingetjes... of juist weer niet....... zolang het maar in het tijdsbeeld past Van het weekend ga ik de links eens even lekker verder uitpluizen, mocht iemand nog wat leuks weten, schroom dan niet om het te posten Nogmaals merci! Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 22 juli 2005 Report Share Posted 22 juli 2005 dat het er niet alledaags uitziet (het mag wel in die tijd alledaagse apparatuur zijn, maar het liefst met zoveel mogelijk knopjes/ledjes of andere spacy dingetjes... Al gedacht aan Revox en Technics? Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 juli 2005 Report Share Posted 22 juli 2005 Of Grundig Fine Arts plaatje klikken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 juli 2005 Report Share Posted 22 juli 2005 Wat ik destijds bijzonder mooi vormgegeven vond was de atelier serie van Braun: Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 22 juli 2005 Report Share Posted 22 juli 2005 HET jaren-80 merk: Audio Analyse. De naam alleen al... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 juli 2005 Report Share Posted 22 juli 2005 Of Swiss Physics Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 22 juli 2005 Report Share Posted 22 juli 2005 De Beocenters vond ik ook wel fraai vormgegeven: Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert64 Posted 22 juli 2005 Report Share Posted 22 juli 2005 Tandberg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 23 juli 2005 Report Share Posted 23 juli 2005 En natuurlijk niet te vergeten Yamaha met zijn topversterkers uit de jaren 80. Toen bouwden ze nog echte versterkers. CA-1010 AX-2000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 23 juli 2005 Report Share Posted 23 juli 2005 Of de jaren 80 versterkers van Sansui. Dat waren geen mietjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 23 juli 2005 Members Report Share Posted 23 juli 2005 Of Swiss Physics Failliet , altijd kapot , en ook nog eens niet te betalen. Deze zijn echter wel voor de eeuwigheid gebouwd , en zijn in al die jaren bijna niet van uiterlijk veranderd. Helaas ook niet te betalen. Maar ja , als je toch nog naar de bank moet voor je hypotheek... Ik heb deze eens een tijdje te gast gehad.... ...geeft ook wel een beetje een ''Hummer'' gevoel. Die oude Levinsons blijven trouwens ook iets aparts... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 23 juli 2005 Report Share Posted 23 juli 2005 Of de jaren 80 versterkers van Sansui. Dat waren geen mietjes. Dat is mooi spul! Audiolab te Follega gebruikt deze Sansui voor het testen van units en speakers.. mvg, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 juli 2005 Report Share Posted 23 juli 2005 Ik weet ook wel dat Swiss Physics onbetrouwbaar was en de firma failliet is En dan gaven ze ook nog eens levenslange garantie. Makkelijk als je failiet bent Je moet wel toegeven dat het design uitermate aanspreekt Een andere hele mooie serie is de 10000-serie van Yamaha. Sorry dat de plaatjes zo groot zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 23 juli 2005 Members Report Share Posted 23 juli 2005 Deze zijn ook wel grappig , fout merk , maar ze klonken niet eens slecht. En zwaar vintage... Helaas een wat wazige foto... Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 23 juli 2005 Report Share Posted 23 juli 2005 Om ook maar wat plaatjes toe te voegen van de merken die ik voorstelde. Quad 33 en 303 NAD versterker Musical Fidelity Zo zijn er nog wel meer te vinden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 juli 2005 Report Share Posted 23 juli 2005 Marantz had een paar fraaie modellen De 94 was nog mooier http://www.niji.or.jp/home/k-nisi/pm-94.htm Deze Jammie was ook best aardig site tips http://www.audioscope.net/ http://www.niji.or.jp/home/k-nisi/index.html en deze http://www.niji.or.jp/home/k-nisi/a-10.html Een amp van NEC?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts