tbenschop Posted 23 juli 2005 Report Share Posted 23 juli 2005 Ik wil graag extra isolatiemateriaal in mijn speakers stoppen. De interne wanden zijn al bekleed met een soort sponsachtig schuimrubber (zo te voelen), en ik zoek dus iets wat ik daar weer aan kan bevestigen. Maar wat is hiervoor geschikt? En waar is het te koop? En hoe kan ik het bevestigen zodat ik het ooit weer een keer makkelijk weg kan halen? Bvd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 23 juli 2005 Report Share Posted 23 juli 2005 Klinkt hij hol of boemt hij te veel? Met te veel demping kan een luidspreker snel levenloos en doods klinken. Maar als je wil experimenteren zou je Baf kunnen gebruiken. Het wordt verkocht in luidsprekerzelfbouwwinkels maar de vulling voor afzuigkappen is van hetzelfde materiaal en vast goedkoper. Je kunt het losjes oprollen en los in de luidsprekerkast stoppen. Let er bij een basreflexbox wel op dat je de weg tussen de woofer en de poort vrij laat, anders zal het ten koste gaan van de hoeveelheid laag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 24 juli 2005 Report Share Posted 24 juli 2005 Bij de 'doet ut zelfurt' voor dames, haal je voor een enkele euro de meter, vulling voor dekbedden of body warmer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tbenschop Posted 26 juli 2005 Author Report Share Posted 26 juli 2005 Bij de 'doet ut zelfurt' voor dames, haal je voor een enkele euro de meter,vulling voor dekbedden of body warmer. Je bedoelt een stoffenwinkel? Hmm misschien wel een goed idee1 Of anders inderdaad van dat wasemkap spul.. Waar zou je dat kunnen kopen? verder denk ik voor beide materialen nioet dat ze grewoon blijven hangen tegen het bestaande dempingmateriaal. Dubbelzijdig plakband zou kunnen, maar is vaak te sterk; als ik het zaakje weer los wil halen gaat het misschein scheuren.. Misschien vastzetten met kleine speldjes? Hmm ook niet zo handig, want ik kan niet zien wat ik doe in dat kabinet.. Bedankt voor de reacties tot nu toe iig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts