Jump to content

bypass condensator

leonardus777
 Share

Recommended Posts

Ik zit er aan tedenken om een nieuw filter temaken.

Nu hoor je veel goeds over mundorf gold condensatoren.

Deze zijn alleen erg duur.

Als je van mundorf nu de supreme neemt en je voegt daar een gold aan toe van bv de combinatie 10 microf supreme en 2.2 microf gold heeft dat hoor bare voordelen. En in hoever is dat voordeel procentueel ongeveer.

gr leo

En in hoever is dat voordeel procentueel ongeveer.

Hoeveel procent van wat?

Natuurlijk werkt het als je een goede en dure condensator 'bypast' met een nog betere en nog duurdere. Je hebt immers een kostbare investering gedaan die alleen om die reden beter zou moeten klinken. Maar daarna zal het idee blijven knagen of het niet nog beter kan, met een 100% gouden condensator.

Wat die percentage aangaat bedoel ik dat als ik bv een 10micrf supremecap neemt met daar over een 5 micrif gold wat is dan de verbetering ongeveer.

Als dat maar bv 5 % is dan koop ik liever de gold of zou het houden bij de supreme gezien de inverstering.

En wat betreft inverstering van betere compenenten weet ik ook wel dat de verschillen steeds kleiner worden tov hoorbare verschil.

Subjectief beoordeelde kwaliteitsverschillen zijn niet in percentages vast te leggen, het is dus onzin om te zeggen dat een bypascondensator 5 of 10% verbetering geeft.

Toch heeft Tony Gee op zijn site een vergelijkend warenonderzoek gedaan, ik heb uit zijn conclusies begrepen dat je met een Roederstein MKP op een veel voordeliger manier optimaal rendement uit je supremecaps kan halen.