Jump to content

Welke nummers gaan echt gemeen laag?

Silver
 Share

Recommended Posts

ik snap even niet wat men me lage tonen wil.

waarom men muziek zoekt met lage tonen,

voor de kick?

of om de set te beoordelen?

voor dat laatste moet je dan weten hoe die lage tonen in het echt klinken,

live dus.

in dat geval heb je niks aan cd's van massive attack , of KLF of titanic, of madonna.

geen schepsel weet hoe die muziek in het echt klinkt,

die muziek bestaat trouwens helemaal niet in het echt ,

je zult naar een concertgebouw moeten,

naar een uitvoering van de Vuurvogel bijvoorbeeld,

of loop eens een kerk binnen,

hopelijk staat daar een groot orgel , en spelen ze daar een Choral van Cecar Franck :)

en heel vaak verkopen ze in zo'n kerk cd's met muziek uit die kerk ,

soms zelfs dezelvde muziek die je live zit te beluisteren!

een betere referentie is er niet ;)

ik snap even niet wat men me lage tonen wil.

waarom men muziek zoekt met lage tonen,

voor de kick?

of om de set te beoordelen?

voor dat laatste moet je dan weten hoe die lage tonen in het echt klinken,

live dus.

Wat je met veel laag wilt? Muziek luisteren laag is een onderdeel daarvan.

Ik kick op veel laag en op speakers die dit kunnen weergeven.

Ook als test van de speaker en de akoustiek is het makkelijk om een referentie te hebben waarvan je weet hoe het kan en moet klinken.

Voor mij geldt dat wanneer ik weet dat een bepaalde toon (laag dus) op de cd staat dan wil ik deze kunnen waarnemen/ horen want daar gaat het toch om.

Ik weet dus dat YELLO en dan met name The rhytm devine een laag heeft wat zeer lastig is weer te geven en waar je EN goede spreakers voor moet hebben EN een heel goede akoustiek.(en niet te vergeten ZWARE versterkers)

Ik weet dus dat ik die laagste tonen er uit kreeg in mijn vorige huis(vierkante kamer) en nu in een rechthoekige kamer niet meer hoe ik ook schuif of verplaats het lukt niet meer dus in die zin is het nu onzin om een speaker te hebben die het aankan en kan weergeven daar de woonkamer het niet toelaat dit hoorbaar te maken.

Wat heb je hier aan?

In mijn geval helemaal niets meer ja een boel frustraties die wanneer ik geld genoeg zou hebben mij tot verbouwing zou laten over gaan(uitbouw).

Gewoon er uit halen wat er in zit daar is naar mijn idee niets mis mee dat is een nobel streven.

laat ik het zo zeggen ik neem zeker geen genoegen met speakers waarvan ik weet dat ze dat heel diepe niet aankunnen die zijn voor mij waardeloos en daar hebben we het dus DAAR heb je dus test materiaal voor nodig en dan is YELLO een heel makkelijke en goede keuze.

Live concerten is een utopie om dat binnen handbereik te willen krijgen daar komt meer bij kijken dan alleen de bovengenoemde zaken.

Live concerten zijn voor mij dan ook geen referentie daar het niet haalbaar is. :mad2:

Heel erg laag gaat Jean Guillou op zijn bewerking voor orgel van de Schilderijententoonstelling (Dorian label). Vooral bij het deel "Gnomus" moet je alle potten en pannen vastzetten.

Verder het bekende "With the wild geese" van Hamilton Harty op Chandos. Hier wordt de grote trom gebruikt.

Er zijn al vele mooie voorbeelden genoemd, deze wil ik jullie niet onthouden;

bottenrammelaar 1e klas is de cd Cookie: The Anthropological Mixtape van de Duitse bassiste Meshell Ndegeocello. (echte naam: Mary Johnson)

f30058gvo26.jpg

Messhell Ndegeocello - Cookie: The anthropological mixtape (Maverick 2002)

Stijl van deze cd is niet exact te omschrijven, het is een mix van funk, jazz en hip-hop die soms wat somber, dreigend klinkt en dan weer heel vrolijk.

Het laag is deze cd gaat superdiep, luister eens naar nummer 8: Akel dama (Field of blood) en je weet niet wat je overkomt. :blink: Je luisterruimte is meteen stofvrij z

bottenrammelaar 1e klas is de cd Cookie: The Anthropological Mixtape van de Duitse bassiste Meshell Ndegeocello. (echte naam: Mary Johnson)

Laat het lauw engels bier zonder bubbels schuimen ...?

Laat het lauw engels bier zonder bubbels schuimen ...?

Zoiets ja! :D

Beste,

Nummer 3 van Pat Mehteny's Imaginary Day. Op 9 van de 10 systemen beleef je helemaal niets. Maar helemaal op het eind van nummer 3 komt er een waanzinnig lage toon van 22,5 Hz exact. Je hebt echt het idee dat het plafond omlaag komt. geweldig en elke keer weer een beleving. Mede omdat het een goede compositie is.

groeten,

Bas

• 2 weeks later...

Alle muziekmateriaal kan tot verkeerde conclusies leiden. Muziektonen zijn immers te complex samengesteld om conclusies ten aanzien van alleen de lage frequenties te kunnen rechtvaardigen.

Voor het bepalen van het toonbereik (kwantiteit) gebruike men daarom een toongenerator of een test-CD met zuivere sinustonen.

Voor het bepalen van de kwaliteit (zuiverheid) kan wel muziekmateriaal worden gebruikt.

Let dan op de zuiverheid / toonvastheid van basmelodie

Serenity Dub...tegen de 30 a 20hz ongehoord laag. Helaas niet meer teverkrijgen in de winkels apart stukje muziek. Maar owwzo heftig dat laag.

Orblivion die is wel gewoon tekoop beetje spacey,maar gruwelijk laag ook. Pas wel op met je volumeknop iig :)

bottenrammelaar 1e klas is de cd Cookie: The Anthropological Mixtape van de Duitse bassiste Meshell Ndegeocello.

Het laag is deze cd gaat superdiep, luister eens naar nummer 8: Akel dama (Field of blood) en je weet niet wat je overkomt.  :blink: Je luisterruimte is meteen stofvrij z

@Spido en Erik Klijnsmit

Jullie snappen er weer helemaal niets van!

zoals gewoonlijk !

Er word door de topic starter gevraagt om gemene bassen.

Begin dan niet zo te zeveren over dat 't geen wetenschappelijke test is!

of je 't wel of niet live kan vergelijken.

@ Erik in het bijzonder

Stop die duffe pijpen toch in je reet man!

Soms wil je gewoon spelen met die woofertjes zowel de luisteraar als de muziekant.

Jullie zijn zo vermoeiend!

Groetjes Simon :rolleyes: