Silver Posted 24 juli 2005 Report Share Posted 24 juli 2005 Hoi, Ik ben eigenlijk op zoek naar een aantal nummer, in welk genre dan ook, waarin het laag flink naar voren komt. Met laag bedoel ik dan zo tot ongeveer 35 Hz. Ik wil testen in hoeverre de speakers dit goed aan kunnen. Iemand een paar tips? Groet, Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 24 juli 2005 Report Share Posted 24 juli 2005 Wat me snel even te binnen schiet is Madonna - Music (van het gelijknamige album). Muzikaal niet echt een geweldig album, maar wel goed om het laag van je speakers te testen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 24 juli 2005 Report Share Posted 24 juli 2005 Tori Amos met Strange little girls en natuurlijk Hatfield's End met Stonehenge 4, veel in de aanbieding voor een euro of 7, 8. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 24 juli 2005 Report Share Posted 24 juli 2005 Ik ben eigenlijk op zoek naar een aantal nummer, in welk genre dan ook, waarin het laag flink naar voren komt. Met laag bedoel ik dan zo tot ongeveer 35 Hz. Ik wil testen in hoeverre de speakers dit goed aan kunnen. In een aantal Sibelius symphonien worden een oof meerdere grote (Turkse) troms en pauken gebruikt, gaat erg laag (weet zo de nummers van de symph. niet). Straus, Also Sprach Zarathrustra, de intro met orgel. Kanonnen van Overture 1812 (Tchaikovski) op o.a Telarc (heftige impuls gevolgd door een fikse dosis laag). Zowiezo heeft veel orgel muziek wel extreem laag, Bach, Messiaen, etc. Drum'n'bass/Jungle b.v. London Electricity, Logical Progression etc. Dub/raggea, Zion Train, Israel Vibration etc. Zeer laag gestemde basgitaren en synths, bassdrums doen ook aardig mee maar komen niet extreem laag. Het is leuk om de 'laagste' frequenties op te zoeken, maar over de kwaliteit van de laagweergave zegt het niet zoveel. Interessanter is het om uit te vogelen welke instrumenten de eerste drie of vier laagste resonatie frequenties aanstoten. Bij mij is b.v. de geplukte contrabas een grote boosdoener, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 24 juli 2005 Report Share Posted 24 juli 2005 St. Sa Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 25 juli 2005 Report Share Posted 25 juli 2005 Beste Silver, Koop/leen/jat een cd met orgelmuziek. En dan geen draaiorgel, maar een beetje flink kerkorgel. Volumeknop ferm open en je weet of je luidsprekers het aankunnen (en je buren ). Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silver Posted 25 juli 2005 Author Report Share Posted 25 juli 2005 St. Sa Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 25 juli 2005 Report Share Posted 25 juli 2005 amused to death Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 25 juli 2005 Report Share Posted 25 juli 2005 Live opgenomen Flamenco met veel dansers . Dat stampen op een podiumvloer , daar heeft dat kerkmachine niet van terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silver Posted 25 juli 2005 Author Report Share Posted 25 juli 2005 St. Sa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 25 juli 2005 Report Share Posted 25 juli 2005 Hoi, Ik zou St-Germain eens opleggen en dan vooral zijn Boulevard ipv Tourist. Give it a try... Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 Hoi, Ik ben eigenlijk op zoek naar een aantal nummer, in welk genre dan ook, waarin het laag flink naar voren komt. Met laag bedoel ik dan zo tot ongeveer 35 Hz. Ik wil testen in hoeverre de speakers dit goed aan kunnen. Iemand een paar tips? Groet, Frank Een absolute aanrader is YELLO the essential geweldige kwaliteit en daar gaat hete cht laag met name in het duet met Shirley Bassy daar zit een laag in als je dat er uit krijgt dan heb je EN goede speakers EN een goede akoustiek . Bij mij kwam dat laag er uit in mijn vorige huis nu helaas niet meer. Ook de cd van de film conquest of.... van VANGELIS dat gaat ook heel diep. Die van yello echter is wel een van mijn referentie cd,s Link to comment Share on other sites More sharing options...
renejdevries Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 Aanrader: Soundtrack van Mull Holland Drive! Geen idee of dat die 35Hz haalt, maar hier zitten een aantal tracks in met enkel en alleen mysterieus laag geroffel. Ideaal om je speaker van binnenuit even af te stoffen, lekker windje uit je baspoort. En voor wat betreft de muzikaliteit ook een aantal goeie nummers... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 4 augustus 2005 Report Share Posted 4 augustus 2005 De muziek van de 'Titanic' gaat ook h Link to comment Share on other sites More sharing options...
renejdevries Posted 4 augustus 2005 Report Share Posted 4 augustus 2005 De muziek van de 'Titanic' gaat ook h Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 4 augustus 2005 Report Share Posted 4 augustus 2005 De muziek van de 'Titanic' gaat ook h Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 4 augustus 2005 Report Share Posted 4 augustus 2005 Aanrader: Soundtrack van Mull Holland Drive! Geen idee of dat die 35Hz haalt, maar hier zitten een aantal tracks in met enkel en alleen mysterieus laag geroffel. Ideaal om je speaker van binnenuit even af te stoffen, lekker windje uit je baspoort. En voor wat betreft de muzikaliteit ook een aantal goeie nummers... inderdaad ja yello, dat nummer met shirley bassey, rythm divine. wat een rare gasten waren dat, net als de muziek trouwens. supertramp het nummer brother where you bound, daar komen ook een paar hele veete bastonen in voor, maar ook het pianonummer ever open door van de zelfde groep. Zelfs op lp gaat het laag. ik heb een test cd met daarop een 30 hz toon. Man na lang luisteren krijg je last van evewichtsstoornissen, je trommelvliezen gaan meefibereren, je krijgt bijna een spontane ejaculatie, dat is geen pretje. robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 augustus 2005 Report Share Posted 4 augustus 2005 ik heb een test cd met daarop een 30 hz toon. Man na lang luisteren krijg je last van evewichtsstoornissen, je trommelvliezen gaan meefibereren, je krijgt bijna een spontane ejaculatie, dat is geen pretje. robin Ja, dat doen ze he... Ook wel bij andere frequenties trouwens... Maar ehh... heb je last van een staande 30Hz golf of zo? Want als ik hier 30Hz afspeel, is dat helemaal niet zo irritant. Hogere tonen vind ik veel irritanter... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex70 Posted 5 augustus 2005 Report Share Posted 5 augustus 2005 Ik zou de CD Hourglass van James Taylor een aanraden, met name het nr Gaia, daar komen extreem lage passages in voor! Alex Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundwave Posted 5 augustus 2005 Report Share Posted 5 augustus 2005 Dynamix II - Electro Megamix, met nummers zoals energy of feel the bass. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 augustus 2005 Report Share Posted 5 augustus 2005 Een willekeurige cd van Massive Attack bevat een hoop laag. Lamb en Portishead (en meer van dat soort muziek) hebben dat ook. Bij pop, rock of metal kom ik zelden veel sublaag tegen. Het eerste dat me te binnen schiet is het nummer Black Heart Romance van My Dying Bride. Zitten 2 stukken in waar het behoorlijk laag gaat. Maar een erg mooie opname is het niet... Mooier is dan een of andere grote trom aan het eind van het nummer The Grudge van Tool... Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 5 augustus 2005 Report Share Posted 5 augustus 2005 St. Sa Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 5 augustus 2005 Report Share Posted 5 augustus 2005 inderdaad ja yello, dat nummer met shirley bassey, rythm divine. wat een rare gasten waren dat, net als de muziek trouwens. robin Dat nummer dus als je daar de laagste tonen kan waarnemen in het intro dan doe je het echt goed . Ik weet niet op hoeveel HZ dit zit maar het is laag en alleen weer te geven met een full range systeem in combinatie met een heel goede akoustiek. Boris ... en Dieter Meyer Boris het genie toch wel de grondlegger voor veel muziek die volgde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 5 augustus 2005 Report Share Posted 5 augustus 2005 ik heb een test cd met daarop een 30 hz toon. Man na lang luisteren krijg je last van evewichtsstoornissen, je trommelvliezen gaan meefibereren, je krijgt bijna een spontane ejaculatie, dat is geen pretje. robin Ja, dat doen ze he... Ook wel bij andere frequenties trouwens... Maar ehh... heb je last van een staande 30Hz golf of zo? Want als ik hier 30Hz afspeel, is dat helemaal niet zo irritant. Hogere tonen vind ik veel irritanter... ja ik heb last van een 60 hz bult. nee 30 hz hoor je nauwelijks maar voel je wel en dat is irritant. robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 5 augustus 2005 Report Share Posted 5 augustus 2005 inderdaad ja yello, dat nummer met shirley bassey, rythm divine. wat een rare gasten waren dat, net als de muziek trouwens. robin Dat nummer dus als je daar de laagste tonen kan waarnemen in het intro dan doe je het echt goed . Ik weet niet op hoeveel HZ dit zit maar het is laag en alleen weer te geven met een full range systeem in combinatie met een heel goede akoustiek. Boris ... en Dieter Meyer Boris het genie toch wel de grondlegger voor veel muziek die volgde. jammer dat "the Race" bij veel audiofiele shows is gebruikt. Er wordt dan al snel gesuggereerd dat het van die zieloze shit is. oke weinig ziel maar wel echt cool. "of course i'm lying" gaat ook heel diep. Aan het begin staat een erg lage toon. Ja die duitsers/zwitsers houden wel van veel laag. typische klankkarakteristiek van veel duitse speakers veel laag en veel hoog. Gelukkig tegenwoordig meer in balans. robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts