Jump to content

Soundtrack ' Bullitt ' / Lalo Schifrin

Marc The Hague
 Share

Recommended Posts

Ben opzoek naar de soundtrack van de film ' Bullitt ' van Lalo Schifrin.

En nu weet ik dat er een aantal verschillende versies van zijn, maar van de versie die ik wil weet ik dat deze niet meer leverbaar is, althans volgens Bertus Distributie.

Het gaat om deze :

B00005BAK8.08.LZZZZZZZ.jpg

Barcode : 0685738736522

Order no.: 8573-87365-2

Asin : B00005bak8

Een kennis van mij is in het bezit van deze cd en was diep onder de indruk.

Deze versie is de zogenaamde ' RE-Recorded ' versie en is qua muziek en opname erg goed.

Makkelijkst is natuurlijk om deze cd te branden, maar liefst wil ik het origineel hebben, dus dat is de allerlaatste optie wat mij betreft.

Wie weet waar ik dit exemplaar nog kan vinden, de enige mogelijkheid is dat deze nog ergens in een winkel ligt wachtend op een nieuwe eigenaar.

Of iemand die deze in bezit heeft en er vanaf wil omdat je het niks bijzonders vind, dat kan natuurlijk ook.

Groeten, Marc ...

Ben opzoek naar de soundtrack van de film ' Bullitt ' van Lalo Schifrin.

En nu weet ik dat er een aantal verschillende versies van zijn, maar van de versie die ik wil weet ik dat deze niet meer leverbaar is, althans volgens Bertus Distributie.

Het gaat om deze :

B00005BAK8.08.LZZZZZZZ.jpg

Barcode : 0685738736522

Order no.: 8573-87365-2

Asin : B00005bak8

Een kennis van mij is in het bezit van deze cd en was diep onder de indruk.

Deze versie is de zogenaamde ' RE-Recorded ' versie en is qua muziek en opname erg goed.

Makkelijkst is natuurlijk om deze cd te branden, maar liefst wil ik het origineel hebben, dus dat is de allerlaatste optie wat mij betreft.

Wie weet waar ik dit exemplaar nog kan vinden, de enige mogelijkheid is dat deze nog ergens in een winkel ligt wachtend op een nieuwe eigenaar.

Of iemand die deze in bezit heeft en er vanaf wil omdat je het niks bijzonders vind, dat kan natuurlijk ook.

Groeten, Marc ...

Als ik op het artikelnummer Google kom ik hier uit:

http://www.piccadillyrecords.co.uk

misschien hebben ze'n'm nog

• 2 weeks later...

Zoek de 2e hands sites eens af en je komt 'm nog volop tegen :rolleyes:

Op Ebay zoeken ik al dagen achtereen, maar geen resultaat.

Weet niet waar jij ze nog volop ziet, maar ik kom ze echt niet tegen hoor.

De andere versies zijn volop verkrijgbaar, okey ... maar die zoek ik niet.

Maar blijven doorzoeken is de enige optie !!

Groet .. Marc ..

URL KLIKKEN

Op de bovenstaande url zou het in theorie gaan om dezelfde versie die ik zoek, het is ook een RE-RECORDED immers en het aantal tracks is hetzelfde en hebben ook dezelfde volgorde.

Maar hoe kan ik erachter komen dat het om dezelfde versie gaat en dus in dit geval alleen een andere layout heeft.

Is bijvoorbeeld de geluidkwaliteit hetzelfde, dat soort dingen.

Weet iemand miischien een link waar ik de tracks ( gedeeltelijk ) kan beluisteren.

Bedankt, Marc ..

Heb vandaag de sountrack nieuw aangeschaft, welliswaar een andere dan ik in 1e instantie bedoelde, maar uiteindelijk bleek het toch om dezelfde cd te gaan.

Dezelfde aantal tracks, opgenomen in 2000 door de WDR BigBand in de WDR-studio in Duitsland.

e214096a3pb.jpg

Best.nr ( barcode ) 65170263392

Aleph Records 018

Deze is dus dezelfde versie als hierboven ( in deze topic ) genoemd, alleen met een andere inlay.

Groeten ... Marc ...

Begrijp ik goed dat je uiteindelijk niet eens naar het origineel zocht :blink:

Dat klopt helemaal, dit is eigenlijk helemaal opnieuw opgenomen in 2000 in de WDR Studio's Duitsland.

Resultaat is in mijn ogen verbluffend. Ze hebben de originele soundtrack uit 1968 zo goed als mogelijk opnieuw opgenomen. Geweldige geluidskwaliteit en toch ook dat het notalgische aspect niet verloren is gegaan.

Wat mij betreft een aanrader !!!

Gegroet, Marc !!