Tom S Posted 24 december 2000 Report Share Posted 24 december 2000 Hallo, Mijn kleine zusje kwam op het aardige idee om de tweeter eens in te drukken, waarschijnlijk was dat glimmende bolletje dat zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 24 december 2000 Report Share Posted 24 december 2000 Beste Tom, Ik kan wel zeggen dat als je het niet hoort dan is er ook niets mis , maar dat geloof jij toch niet en ik ook niet, maar je kunt er mee leren leven, of naar je dealer gaan en het probleem voorleggen , dan moet je je tweeter wel meenemen. Want dat is het probleem. Tannoy Nederland is een Firma die veel service levert " you can try " Verder zijn het heel erg goede luidsprekers. Met Vriendelijke Groet, en een muzikaal 2001 Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest schri607 Posted 25 december 2000 Report Share Posted 25 december 2000 beste tom, ik zou de tweeter ten alle tijde laten nazien op het eerste gezicht en gehoor zal er niks aan de hand zijn, maar toch zal het afstralings gedrag beinvloed zijn, het is immers geen 100% dome(koepel) meer. ik denk dan gelijk aan fase verschuivingen en a-symetrische verschillen tussen de beschadigde en onbeschadigde tweeter. als mij zoiets gebeurd zou ik gelijk beide tweeters vervangen........of ben ik nu te neurotisch bezig ? anyway, fijne feestdagen toegewenst, ron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 25 december 2000 Report Share Posted 25 december 2000 Beide tweeters vervangen dat zou ik ook doen , want de ene is ingespeeld en de andere niet , het trekt natuurlijk wel bij maar hetzelfde worden ze nooit meer. Het is maar hoe je het bekijkt en wat je eisen zijn. Oftewel hoe kritisch ben je. En wat accepteer je. Met Vr. Gr. Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom S Posted 25 december 2000 Author Report Share Posted 25 december 2000 Bedankt voor de reakties, ook al had ik liever een antwoord als 'Er niets met jou tweeter aan de hand' gehad. Ik zal zeker informatie bij zowel de dealer als tannoy inwinnen, betreffende het vraagstuk. Mocht het zover komen dat de tweeter vervangen gaat worden, dan denk ik dat ik het wel bij die ene hou. Dit omdat de speakers nog maar net 3 maanden jong zijn, waarvan ze ook nog 1 maand in de doos hebben gewoond ivm een verhuizing. En dat 2001 ons met oorstrelende tonen mag verrukken. Tom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest schri607 Posted 25 december 2000 Report Share Posted 25 december 2000 beste tom, als de speakers pas 2 mnd in gebruik zijn zal het inderdaad minder kritisch zijn. ik hoop dat de dealer het serieus behandeld en je een goede service verleend. gr. ron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klaas Posted 27 december 2000 Report Share Posted 27 december 2000 Mijn kat heeft eens iets soortgelijks gedaan met de tweeter mijn tannoy's J30. Katten kunnen veel hoger horen dus blijkbaar zat er een resonantie piekje in waar de kat op tripte. Als je ziet hoe vaak een tweetertje of stofkapje naar binnen gedrukt is (in div winkels) moet er voor veel kinderen ook bijzondere aantrekkingskracht zijn. Wie heeft hier een goede verklaring voor ? Ih heb een vesre tweeter besteld bij Tannoy Nederland, koste incl rembours iets van fl 140. groet Klaas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest schri607 Posted 27 december 2000 Report Share Posted 27 december 2000 beste klaas, tja, waarom kunnen de meeste mannen niet van vrouwenborsten afblijven ? mischien dezelfde aantrekkingskracht als tweeters ? gr. ron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bkamph Posted 3 januari 2001 Report Share Posted 3 januari 2001 Als alleen de papieren dome iets is ingedeukt, zou je eens het volgende trucje kunnen proberen (ik heb dat ooit gelezen in een of ander HiFi-tijdschrift): De stofzuigerslang tegen de dome aanhouden en de stofzuiger aanzetten (eerst met een zo laag mogelijk vermogen als je dat kunt instellen op je stofzuiger). Bert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom S Posted 4 januari 2001 Author Report Share Posted 4 januari 2001 Bert...... Gelukkig hoef ik dat niet te proberen aangezien de tweeter uit zichzelf weer terugkwam in de oorspronkelijke vorm. Waarschijnlijk heeft mijn zusje hem met beleid ingedrukt. Dat van die truc met de stofzuiger heb ik toevallig gisteren ook van iemand gehoord, deze persoon had het ook nog over plakband als alternatief. Ik denk wel dat ik in eerste instantie de boel hou zoals het nu is, de vocalen zijn nog netjes in het midden gepositioneerd, en voor de rest mis ik ook niks. Nu moet ik wel toegeven dat mijn huidige opstelling (kamer) niet helemaal ideaal is. Wanneer ik volgende week alles definitief heb opgesteld weet ik het pas *echt* zeker. Tom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts