Jump to content

Tweak Silver Rainbow Foil

Guest C J
 Share

Recommended Posts

Prutteltje said:
Mooie handel eigenlijk. Producten verkopen waarvan de fabrikant zelf zegt dat de werking niet gemeten kan worden, maar dat het tussen de oren zit.

Tja, das hetzelfde als met Jomanda. Geen mens die kan aantonen dat wat zij doet ook daadwerkelijk helpt (tegen de meest uiteenlopende aandoeningen...). Een normaal denkend mens denkt dan 'ze doet in feite niks, dus het helpt niet'. En toch zijn er heel veel mensen die nog altijd naar Jomanda toegaan en beweren dat het helpt wat zij doet...

Wat Jomanda zegt werkt wel Henrie. Een bewijs daarvan stond destijds in de krant:

Een bejaard echtpaar waarvan manlief nogal met zijn gezondheid kwakkelde, bezocht zo'n meeting in de hoop op verbetering. Jomanda kwam na een diepgaande analyse tot de diagnose dat meneer eens wat vaker moest gaan wandelen. Goed raad zou je zeggen. Na afloop van de sessie wilde het echtpaar huiswaards keren. En wat denkje? Auto gestolen ...

Is toch een mooi bewijs dat Jomanda over krachten beschikt die wij niet kunnen bevatten?

;)

ik geloof niks omdat een ander het hoort. daar moet ie zelf maar blij mee zijn. voor mij is dat hoogstens aanleiding het zelf eens te proberen.

ik geloof iets alleen als het duidelijk anders klinkt, en dan ook nog beter (in termen van meer detail, diepte, instrumenten los van elkaar etcetera, dit is weldegelijk concreet te verwoorden).

om nog maar even olie op het vuur te gooien: voor je een CD bewerkt hebt is het ding VOLSTREKT ongenietbaar. als je weet hoe het ook kan. maar ... vooral bits blijven tellen hoor. d

The_Ark said:
Nou, bij mij werkt de Silver Rainbow Foil wel degelijk. Ook op LP's. Meerdere lieden op dit forum hebben dezelfde ervaringen. Al komt men daar soms niet openlijk voor uit.

Ook in mijn omgeving zijn er mensen die wel verschillen horen en anderen weer niet. Dit betekent dus niet dat het niet werkt!

Bij degenen waarbij het wel werkt, zijn er reeds vele (blinde) proeven gedaan waarbij feilloos de behandelde CD werd aangewezen. Genoeg bewijs.

ZOOOOOOOO hard overtuigend bewijs hoor :blink: ben je advocaat of zo :lol:

Marcel

Ook even wat olie op het vuur gooien... ;)

robx said:
ik geloof iets alleen als het duidelijk anders klinkt, en dan ook nog beter (in termen van meer detail, diepte, instrumenten los van elkaar etcetera, dit is weldegelijk concreet te verwoorden).

Dat kun je dan wel gehoord hebben, maar is het ook zo?

Ik heb CD`s ingevroren, groen gekleurt en nu dus ook electret folie opgeplakt maar ik hoor bij geen van die dingen verschil <_<

Ik hoor wel verschil tussen standaard kabels en wat betere kabels, draaien met of zonder platenpuck, goedkope Elco`s of MKP`s, ferrietspoelen en luchtspoelen, gewikkelde weersttanden of MOXweerstanden, Spikes of geen spikes onder speakers, CD speler zonder of met loodbitumen, wel of geen netfilter.

En dit zijn dingen waar VEEEEEEL meer tolleranties tussen zitten als die onzinnige dombo tweaks :ph34r:

Als je wel verschil hoort met zo`n stikkertje op je platen of cd`s of een wel of niet ingevroren cd of met een groen randje ben je volgens mij rijp om opgenomen te worden in een gesticht :P

Marcel

ja omdat mensen er opgewonden (geirriteerd) van raakten ben ik opgehouden met te zeggen 'kom maar zelf horen'.

dus de persoon die daarop reageerde komt binnenkort, het voorstel staat niet meer open voor anderen.

ergo: je hebt groot gelijk dat je betwijfelt wat ik zeg, want je zal het niet zelf kunnen horen.

groet

Ik moet altijd aan een zinnetje van een nummer van Radiohead (There, There) denken, m.b.t. dit soort 'verschillen': 'Just cause you feel it, it doesn't mean it's there'... Zou je maar 1 woordje in hoeven aanpassen (feel -> hear)... :rolleyes:

sja ... het verschil zonder en met diverse maatregelen om een CD nog een beetje te laten klinken is nou eenmaal zoals iedere luisteraar hier bevestigt, groot.

zo groot dat je het, geluisterd hebbende, alleen tegen beter weten in kan ontkennen.

geloof ik :D

nou .... zo schrikwekkend dat een bezoeker me alleen gelijk durft te geven ben ik nou ook weer niet hoor ... :D

nou over een andere boeg dan. de persoon die binnnenkort komt luisteren had een tweetrapper in gedachten: eerst eens horen of het te horen is, en dan - las het antwoord ja is - nog een keer herhalen met diverse meetapparatuur om te zien of het ook in bit bytes of volts of wat dan ook terug te vinden is.

en dat laatste vind ik dus het meest interessant: als hij met meetapparatuur mij kan uitleggen wat er te horen is, is dat nuttige informatie.

we'll see. als de koffie maar lekker is.

Kijk Rob, een beetje rommelen met luisteren en proberen en zo blijft leuk hoor, het is tenslotte onze hobby. Het meest stoor ik me gewoon aan lieden die tweaks voor een hoop geld proberen te slijten. terwijl het ook met simpele, goedkope middelen kan. Dan kost het je tenminste niet zoveel, en laat je er een ander niet van op vakantie gaan.. :)