cgm Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 Joh, als ik 2 keer naar exact hetzelfde luister hoor ik al verschil! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 Prutteltje said: Mooie handel eigenlijk. Producten verkopen waarvan de fabrikant zelf zegt dat de werking niet gemeten kan worden, maar dat het tussen de oren zit. Tja, das hetzelfde als met Jomanda. Geen mens die kan aantonen dat wat zij doet ook daadwerkelijk helpt (tegen de meest uiteenlopende aandoeningen...). Een normaal denkend mens denkt dan 'ze doet in feite niks, dus het helpt niet'. En toch zijn er heel veel mensen die nog altijd naar Jomanda toegaan en beweren dat het helpt wat zij doet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 Prachtige handel. Er zijn ook nog goedgelovigen die het hier fanatiek verdedigen ook. Geweldig toch voor zo'n handelaar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 Wat Jomanda zegt werkt wel Henrie. Een bewijs daarvan stond destijds in de krant: Een bejaard echtpaar waarvan manlief nogal met zijn gezondheid kwakkelde, bezocht zo'n meeting in de hoop op verbetering. Jomanda kwam na een diepgaande analyse tot de diagnose dat meneer eens wat vaker moest gaan wandelen. Goed raad zou je zeggen. Na afloop van de sessie wilde het echtpaar huiswaards keren. En wat denkje? Auto gestolen ... Is toch een mooi bewijs dat Jomanda over krachten beschikt die wij niet kunnen bevatten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 robx said: en dan kan je wel weer aan het gehoor van die persoon gaan twijfelen, maar dan is de aarde ook weer plat. Euh is dat niet zo dan Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 ik geloof niks omdat een ander het hoort. daar moet ie zelf maar blij mee zijn. voor mij is dat hoogstens aanleiding het zelf eens te proberen. ik geloof iets alleen als het duidelijk anders klinkt, en dan ook nog beter (in termen van meer detail, diepte, instrumenten los van elkaar etcetera, dit is weldegelijk concreet te verwoorden). om nog maar even olie op het vuur te gooien: voor je een CD bewerkt hebt is het ding VOLSTREKT ongenietbaar. als je weet hoe het ook kan. maar ... vooral bits blijven tellen hoor. d Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 The_Ark said: Nou, bij mij werkt de Silver Rainbow Foil wel degelijk. Ook op LP's. Meerdere lieden op dit forum hebben dezelfde ervaringen. Al komt men daar soms niet openlijk voor uit.Ook in mijn omgeving zijn er mensen die wel verschillen horen en anderen weer niet. Dit betekent dus niet dat het niet werkt! Bij degenen waarbij het wel werkt, zijn er reeds vele (blinde) proeven gedaan waarbij feilloos de behandelde CD werd aangewezen. Genoeg bewijs. ZOOOOOOOO hard overtuigend bewijs hoor ben je advocaat of zo Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 M Pekel said: robx said: en dan kan je wel weer aan het gehoor van die persoon gaan twijfelen, maar dan is de aarde ook weer plat. Euh is dat niet zo dan Marcel Nee, de aarde is rond... Als een pannenkoek... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 Ook even wat olie op het vuur gooien... robx said: ik geloof iets alleen als het duidelijk anders klinkt, en dan ook nog beter (in termen van meer detail, diepte, instrumenten los van elkaar etcetera, dit is weldegelijk concreet te verwoorden). Dat kun je dan wel gehoord hebben, maar is het ook zo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 robx said: om nog maar even olie op het vuur te gooien: voor je een CD bewerkt hebt is het ding VOLSTREKT ongenietbaar. als je weet hoe het ook kan. maar ... vooral bits blijven tellen hoor. d Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 Ik heb CD`s ingevroren, groen gekleurt en nu dus ook electret folie opgeplakt maar ik hoor bij geen van die dingen verschil Ik hoor wel verschil tussen standaard kabels en wat betere kabels, draaien met of zonder platenpuck, goedkope Elco`s of MKP`s, ferrietspoelen en luchtspoelen, gewikkelde weersttanden of MOXweerstanden, Spikes of geen spikes onder speakers, CD speler zonder of met loodbitumen, wel of geen netfilter. En dit zijn dingen waar VEEEEEEL meer tolleranties tussen zitten als die onzinnige dombo tweaks Als je wel verschil hoort met zo`n stikkertje op je platen of cd`s of een wel of niet ingevroren cd of met een groen randje ben je volgens mij rijp om opgenomen te worden in een gesticht Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 ja omdat mensen er opgewonden (geirriteerd) van raakten ben ik opgehouden met te zeggen 'kom maar zelf horen'. dus de persoon die daarop reageerde komt binnenkort, het voorstel staat niet meer open voor anderen. ergo: je hebt groot gelijk dat je betwijfelt wat ik zeg, want je zal het niet zelf kunnen horen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 Ik moet altijd aan een zinnetje van een nummer van Radiohead (There, There) denken, m.b.t. dit soort 'verschillen': 'Just cause you feel it, it doesn't mean it's there'... Zou je maar 1 woordje in hoeven aanpassen (feel -> hear)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 robx said: om nog maar even olie op het vuur te gooien: voor je een CD bewerkt hebt is het ding VOLSTREKT ongenietbaar. als je weet hoe het ook kan. maar ... vooral bits blijven tellen hoor. d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 Tsjonge, ik wat los gemaakt zeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 C J said: Tsjonge, ik wat los gemaakt zeg. Ja, het lijkt wel of je op een forum voor gelovigen (om het even welk geloof) hebt geroepen dat God niet bestaat, omdat er geen bewijzen zijn dat God bestaat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 sja ... het verschil zonder en met diverse maatregelen om een CD nog een beetje te laten klinken is nou eenmaal zoals iedere luisteraar hier bevestigt, groot. zo groot dat je het, geluisterd hebbende, alleen tegen beter weten in kan ontkennen. geloof ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 robx said: sja ... het verschil zonder en met diverse maatregelen om een CD nog een beetje te laten klinken is nou eenmaal zoals iedere luisteraar hier bevestigt, groot. Je lees Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 hm ja ... hier sloeg wel op 'hier thuis' natuurlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 robx said: hm ja ... hier sloeg wel op 'hier thuis' natuurlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 Trouwens, het maakt me weinig uit of men wel of geen verschil hoort, zegt me allebei in principe net zo weinig. Mij gaat het om een verklaring waarom iets wel of niet werkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 nou .... zo schrikwekkend dat een bezoeker me alleen gelijk durft te geven ben ik nou ook weer niet hoor ... nou over een andere boeg dan. de persoon die binnnenkort komt luisteren had een tweetrapper in gedachten: eerst eens horen of het te horen is, en dan - las het antwoord ja is - nog een keer herhalen met diverse meetapparatuur om te zien of het ook in bit bytes of volts of wat dan ook terug te vinden is. en dat laatste vind ik dus het meest interessant: als hij met meetapparatuur mij kan uitleggen wat er te horen is, is dat nuttige informatie. we'll see. als de koffie maar lekker is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 Ome Henk said: Het gaat mij trouwens ook niet om een verklaring of iets werkt 'T gaat er mij om of Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 Kijk Rob, een beetje rommelen met luisteren en proberen en zo blijft leuk hoor, het is tenslotte onze hobby. Het meest stoor ik me gewoon aan lieden die tweaks voor een hoop geld proberen te slijten. terwijl het ook met simpele, goedkope middelen kan. Dan kost het je tenminste niet zoveel, en laat je er een ander niet van op vakantie gaan.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 helemaal eens. vaak volstaan simpele oplossingen. en vooral niks kopen enkel omdat het aangeprezen wordt. teveel 'broodschrijvers' in de audiobladen ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts