Jump to content

Andere speakers???

Sodejuu
 Share

Recommended Posts

Hallo luitjes,

Ik heb het idee dat ik niet meer zo gecharmeerd ben van mijn Nautilussen. Het kan zijn dat ik ze ontgroeit ben of dat ik er op uitgeluisterd ben. Qua match met de Bryston is het nog altijd OK, maar het laag is m.i. niet in orde. Ik zou het liever een heel stuk "droger" willen horen. Liefst vol en gortdroog.

Dat ze niet de alleronderste regionen kunnen weergeven is bekend, maar dat is ook niet het probleem. De "kleur" van het laag dus wel (althans probleem, dat is ook weer wat veel gezegd).

Jullie begrijpen het al. Ik wil me dus gaan ori

Thiel CS 3.6.

Veel detail en een gortdroog laag.

Maar dat zul je al wel gehoord hebben bij Paul.

Ikzelf ben overgegaan van Nautilus 804 naar de Thiel CS 2.3. Ik moet zeggen, een wereld van verschil.

Deze gaan de deur niet meer uit, of het moet voor de 3.6 zijn.

Frank. :rolleyes:

@ Huub,

Dynaudio is een mogelijkheid. Ik vind de Audience serie echter mooier klinken dan de Contour en waar ik in zoek zou meer in de Contour range zijn.

@Frank,

Daarom staan de CS3.6 ook in het rijtje favorieten. Ik vind ze om te zien de minste van de 3 maar ze klinken echt super. Misschien dat ik Paul zover krijg dat ie ze eens meebrengt. Dan zou ie ze wel eerst leeg moeten laten, anders passen ze niet in de GTV :P:D

@Jopie.

De Revolution serie van Tannoy bevalt me wel, maar komt helaas niet in de buurt van de N804. Dat is toch echt een andere liga. Voor de rest heeft Tannoy niks naar mijn gading (ook de Dimensions niet). Ik heb een hekel aan de DC units en die prullen zitten overal in. En die oud-engelse "meubelstukken" zijn goed voor in de open haard (sorry als ik iemad daarmee beledig, maar ik vind dat daar alles fout aan is)

@Frank,

Daarom staan de CS3.6 ook in het rijtje favorieten. Ik vind ze om te zien de minste van de 3 maar ze klinken echt super. Misschien dat ik Paul zover krijg dat ie ze eens meebrengt. Dan zou ie ze wel eerst leeg moeten laten, anders passen ze niet in de GTV :P:D

Heeft ie geen open dak in de GTV? :D:lol::P

Zou zeker een optie zijn, en de 4B ST heeft er in ieder geval een heel mooi speelkameraadje aan.

Ben benieuwd waar jouw keus op valt.

En zonder front zijn de 3.6 'en toch best te pruimen?

Frank. B)

@Frank,

Heeft ie geen open dak in de GTV? :D:lol::P

Zou zeker een optie zijn, en de 4B ST heeft er in ieder geval een heel mooi speelkameraadje aan.

Ben benieuwd waar jouw keus op valt.

En zonder front zijn de 3.6 'en toch best te pruimen?

Frank. B)

Een GTV is geen Spider. De GTV heeft dus een dicht dak ;)

Ook met de fronten erop is de CS3.6 nog geen lelijke speaker. Het hangt ook een beetje van de kleur (fineer) af. Maar "on the looks" zijn de Dali en Sonus toch wel mooier. Gelukkig zijn de looks niet het belangrijkste.

Ondanks dat de N804 een mooie speaker is, zijn er altijd nog mooiere, die echter ook minder kunnen klinken. :rolleyes:;)

[

Frank. B)

Een GTV is geen Spider. De GTV heeft dus een dicht dak ;)

Ook met de fronten erop is de CS3.6 nog geen lelijke speaker. Het hangt ook een beetje van de kleur (fineer) af. Maar "on the looks" zijn de Dali en Sonus toch wel mooier. Gelukkig zijn de looks niet het belangrijkste.

Ondanks dat de N804 een mooie speaker is, zijn er altijd nog mooiere, die echter ook minder kunnen klinken. :rolleyes:;)

Met open dak bedoel ik dus een schuif - kantel dak. Ik weet echt wel het verschil tussen een GTV en een Spider. ;)

Maar ik ben het met je eens, dat de schoonheid van een speaker begint in het binnenste, en het uiterlijk een bijzaak is. Een bewering die mijn vrouw dus zeer zeker niet met mij deelt.

Toen ik de 804's weg deed, stond ik bijna bij het vuilnis op straat.

Gelukkig heb ik naast mijn HiFi liefde nog andere capaciteiten die mijn vrouw wel weet te waarderen, waardoor ik nog steeds onderdak heb. :lol::lol::lol:

Frank.

en monitoren met subwoofer?

in een recent Duits luidsprekerzelfbouw tijdschrift staat een 30 cm 200 ltr 2,5 meter transmissielijn subwoofer met een D-versterker. recht naar 20 hz ..... diep en zeer strak. kan ook de Visaton TIW300 in (oef, heb ik gehoord).

als ik vervanging zou overwegen .... begon het met die subwoofer :D dan ben je enige twijfel over het laag al voorbij.

groet

Hallo luitjes,

Ik heb het idee dat ik niet meer zo gecharmeerd ben van mijn Nautilussen. Het kan zijn dat ik ze ontgroeit ben of dat ik er op uitgeluisterd ben. Qua match met de Bryston is het nog altijd OK, maar het laag is m.i. niet in orde. Ik zou het liever een heel stuk "droger" willen horen. Liefst vol en gortdroog.

Dat ze niet de alleronderste regionen kunnen weergeven is bekend, maar dat is ook niet het probleem. De "kleur" van het laag dus wel (althans probleem, dat is ook weer wat veel gezegd).

Jullie begrijpen het al. Ik wil me dus gaan ori

Zeker is het anders op te lossen. Ik kan het filter aan gaan passen, maar ik heb te weinig ervaring (nl geen) in luidsprekerbouw. Het zal dan voornamelijk op giswerk uitlopen en daar is de N804 me net iets te zonde voor.

Zelf bouwen kan, maar ik heb geen houtbewerkingsmachines en als ik het mijn zwager laat doen, wordt er waarschijnlijk teveel PU-lijm gebruikt. Die heeft een bouw- en timmerbedrijf, maar dat is iets anders dan meubels maken ;)

Verder, zie tweede regel :rolleyes:

Met een subwoofer gaan experimenteren wil ik niet. Een goeie kennis van mij heeft een stel Audio Note speakers, met daarop een set supertweeters van Tannoy en nog 2 REL Strata 5 erbij. Dan heb ik zoiets van koop dan andere speakers.

Ik heb nog een REL Q-100. Die kan ik er eens bijzetten en kijken (luisteren) wat dat doet. Helaas is de Q-serie echter minder geschikt voor muziekweergave. Het is wel een prima boembak voor bij film. :)

hm ... filter aanpassen he ...

B&W (net als KEF en zo) bouwde graag retecomplexe filters om elk rimpeltje maar plat te duwen. bergen onderdelen, en daarom niet de mooiste onderdelen (ze doen het nu anders, grote klompen koper en mundorf caps). lengte of breedte.

ik zou igg even zien of er geen te grote waarde in het filter zit voor de serie spoel voor de bas. en als het niet te groot is: zet er eens een koperfoliespoel in. je kon wel eens uit je stoel vallen van het strakstrakstrak.

baat het niet (dan kan je het in ieder geval nog terugdraaien). maar ja ik hou van zelf prutsen (loont behoorlijk).

groet

Beste Sodejuu,

ik heb ervaring met de 3.6. Is een eerlijke speaker met voldoende laag. Maar ze hebben wel de ruimte nodig en stellen eisen aan de versterker. Maar dat wist je waarschijnlijk al. Voordeel van de 3.6 is dat ze 2e-hands voor relatief weinig te koop zijn (ca. 2000 euro).

mvg,

Lourens

Beste Sodejuu,

ik heb ervaring met de 3.6. Is een eerlijke speaker met voldoende laag. Maar ze hebben wel de ruimte nodig en stellen eisen aan de versterker. Maar dat wist je waarschijnlijk al. Voordeel van de 3.6 is dat ze 2e-hands voor relatief weinig te koop zijn (ca. 2000 euro).

mvg,

Lourens

O ja? Waar staan ze dan voor

Beste Sodejuu,

mvg,

Lourens

O ja? Waar staan ze dan voor

Hallo luitjes,

Ik heb het idee dat ik niet meer zo gecharmeerd ben van mijn Nautilussen. Het kan zijn dat ik ze ontgroeit ben of dat ik er op uitgeluisterd ben. Qua match met de Bryston is het nog altijd OK, maar het laag is m.i. niet in orde.

Kaboembas a la JBL en Infinity wil ik niet. Prijsklasse moet zoiets zijn zoals ik in mijn voorbeelden heb aangegeven, max

Ik heb nog een REL Q-100. Die kan ik er eens bijzetten en kijken (luisteren) wat dat doet. Helaas is de Q-serie echter minder geschikt voor muziekweergave. Het is wel een prima boembak voor bij film. :)

Binnenkant bekleden met loodbitumen doet ze heel goed! Geen extra wol o.i.d. in doen. Dikkere elko's erbij. Neonlampje uitschakelen!

Kost bijna niets, mooi resultaat! :cool2:

@ Huub,

Dynaudio is een mogelijkheid. Ik vind de Audience serie echter mooier klinken dan de Contour en waar ik in zoek zou meer in de Contour range zijn.

@Frank,

@Jopie.

De Revolution serie van Tannoy bevalt me wel, maar komt helaas niet in de buurt van de N804. Dat is toch echt een andere liga. Voor de rest heeft Tannoy niks naar mijn gading (ook de Dimensions niet). Ik heb een hekel aan de DC units en die prullen zitten overal in. En die oud-engelse "meubelstukken" zijn goed voor in de open haard (sorry als ik iemad daarmee beledig, maar ik vind dat daar alles fout aan is)

nu begrijp ik ook waarom je b, w niets meer vind. :D