Sebastiaan de vries Posted 27 juli 2005 Report Share Posted 27 juli 2005 ik mis hier en stukje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 27 juli 2005 Report Share Posted 27 juli 2005 Beste Joopus, Ik hou op je steeds tegen te spreken. Ik heb een erg zware week achter de rug, en ben dat nu even lekker aan het afreageren. sorry Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 27 juli 2005 Report Share Posted 27 juli 2005 Bovendien bedoelde ik met mijn opmerking meer, dat je met gezond verstand, de juiste stappen veel dichter bij de waarheid kunt komen dan maar klakkeloos dure shit kopen. Maar daarvoor moet je eerst alle audiofiele dogma's merkengeilheid en vooroordelen opzij zetten. ...... applaus!! kijk voor meer info op www.breem.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 27 juli 2005 Report Share Posted 27 juli 2005 Beste Erik, Voor mij ligt de warheid in het midden. Zeg maar tussen de audiofielen en Breem in. Breem heeft in veel opzichten gelijk, maar in mijn optiek niet betreft digitale techniek. Maar daar zullen we nu maar niet over discuseren . Ik ben zelf heel nuchter, maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik soms ook nog wel leer van s'ommige zeer audiofiele klanten. In eerste instnatie geloof ik dan ergens helemaal, maar dan ga ik het toch proberen. En heel soms heb ik dan een moment dat ik denk Verdomd!! die gekken hebben toch gelijk Ik bedoel maar te zeggen, de waarheid ligt in het midden. Zolang mensen dingen maar zelf uitproberen. Klakkeloos dingen roepen of vooroordelen hebben heeft niemand wat aan. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 27 juli 2005 Report Share Posted 27 juli 2005 Beste, Wil ik aan toevoegen dat alles bij mij thuis met heme stekkerblokken en hema netsnoeren aan elkaar zit :D. zelfs to gevaarlijk aan toe want het word behoorlijk warm . Tja bij de loodgieter thuis lekt het ook. Ik geloof dus wel in goede netkabels (dus niet per definitie dure!), maar dat is iets wat ik pas op het allerlaats gaan aanpakken. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 27 juli 2005 Report Share Posted 27 juli 2005 Beste Joopus, Ik hou op je steeds tegen te spreken. Ik heb een erg zware week achter de rug, en ben dat nu even lekker aan het afreageren. sorry Groeten, Bas ik vind het juist spannend om te debatteren. en met acoustiek ben ik het helemaal met je eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 27 juli 2005 Report Share Posted 27 juli 2005 Beste Joopus, Ik ben ook dol op debatteren, maar dan wel als beide partijen met argumenten komen. En met jou is dat soms heel moeilijk want je bent te kortzichtig met je antwoorden en te kort van stof En ik weet bijna zeker dat je een duidelijke en gefundeerde mening hebt, maar je verdomd het hier neer te zetten. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 27 juli 2005 Report Share Posted 27 juli 2005 Beste Joopus, Ik ben ook dol op debatteren, maar dan wel als beide partijen met argumenten komen. En met jou is dat soms heel moeilijk want je bent te kortzichtig met je antwoorden en te kort van stof En ik weet bijna zeker dat je een duidelijke en gefundeerde mening hebt, maar je verdomd het hier neer te zetten. Groeten, Bas Je ramt de spijker op z'n kop Bas Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 28 juli 2005 Report Share Posted 28 juli 2005 Tipje van de Sluier? Ik heb zelf de R90's ook gehad. Deze weergevers bezitten een godsvergeten complex filter, en als klap op de vuurpijl een Wattkins woofer. Deze woofer heeft twee spreekspoelen waarbij de tweede spoel met een correctie netwerk op een zeer lage impedantie is afgestempt. 9 van de 10 amps kunnen helemaal niet overweg met deze belasting. Een paar 100 watt erop rammen heeft geen zijn, deze speakers willen stroom, veel stroom en het liefst het dubbele bij halverende impedantie. Groeten, Bas Gewoon 2 x mono aan lastrafo's gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 28 juli 2005 Report Share Posted 28 juli 2005 Hoe moet ik ze aansluiten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 28 juli 2005 Report Share Posted 28 juli 2005 Hoe moet ik ze aansluiten? Het mag toch geen probleem zijn voor iemand die zich James Bond noemt om d Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 28 juli 2005 Report Share Posted 28 juli 2005 Een dipool luidspreker die ik ooit bij Remco (Ultranalog) gehoord heb. .... wat er uitkwam was fenomenaal mooi. Helaas bestaat Remco's site niet meer. Volgens mij toch nog wel: www.ultranalog.com Naar jou beschrijving te oordelen ging het om de Chiron II Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 28 juli 2005 Report Share Posted 28 juli 2005 @Frank, Daarom staan de CS3.6 ook in het rijtje favorieten. Ik vind ze om te zien de minste van de 3 maar ze klinken echt super. Misschien dat ik Paul zover krijg dat ie ze eens meebrengt. Dan zou ie ze wel eerst leeg moeten laten, anders passen ze niet in de GTV Heeft ie geen open dak in de GTV? Zou zeker een optie zijn, en de 4B ST heeft er in ieder geval een heel mooi speelkameraadje aan. Ben benieuwd waar jouw keus op valt. En zonder front zijn de 3.6 'en toch best te pruimen? Frank. Een GTV is geen Spider. De GTV heeft dus een dicht dak Ook met de fronten erop is de CS3.6 nog geen lelijke speaker. Het hangt ook een beetje van de kleur (fineer) af. Maar "on the looks" zijn de Dali en Sonus toch wel mooier. Gelukkig zijn de looks niet het belangrijkste. Ondanks dat de N804 een mooie speaker is, zijn er altijd nog mooiere, die echter ook minder kunnen klinken. start tie uberhaupt wel die gtv, je weet het he italiaanse degelijkheid ziet er allemaal mooi uit maar verder zijn het prullen. sorry als ik iemand heb beledigd. robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 28 juli 2005 Report Share Posted 28 juli 2005 Waarschijnlijk worden mijn woofers vliegende schotels als ik die krengen aansluit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 juli 2005 Report Share Posted 28 juli 2005 Naar jou beschrijving te oordelen ging het om de Chiron II Inderdaad. Leuk dat zijn site weer online is. Hopelijk komt er ook weer eens een update van iets Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 28 juli 2005 Report Share Posted 28 juli 2005 start tie uberhaupt wel die gtv, je weet het he italiaanse degelijkheid ziet er allemaal mooi uit maar verder zijn het prullen. sorry als ik iemand heb beledigd. Ja je hebt iemand beledigd. Dergelijke Italiaanse auto's zijn auto's met karakter. Vergelijk ze met een Diva, die heeft ook haar nukken. Maar als ze eenmaal gaat zingen is vergeleken daarbij een degelijke Duitse schlagerzangeres maar een schorre kraai. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 start tie uberhaupt wel die gtv, je weet het he italiaanse degelijkheid ziet er allemaal mooi uit maar verder zijn het prullen. sorry als ik iemand heb beledigd. Ja je hebt iemand beledigd. Dergelijke Italiaanse auto's zijn auto's met karakter. Haha, karakter is een mooi woord om te zeggen dat het een matig produkt is, en dat je niet moet zeuren over de gebreken.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 start tie uberhaupt wel die gtv, je weet het he italiaanse degelijkheid ziet er allemaal mooi uit maar verder zijn het prullen. sorry als ik iemand heb beledigd. Ja je hebt iemand beledigd. Dergelijke Italiaanse auto's zijn auto's met karakter. Haha, karakter is een mooi woord om te zeggen dat het een matig produkt is, en dat je niet moet zeuren over de gebreken.. Dat is nu precies de filosofie van Fiat; de auto's hebben karakter, maar je mag niet zeuren over gebreken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 Vergelijk ze met een Diva, die heeft ook haar nukken. Maar als ze eenmaal gaat zingen is vergeleken daarbij een degelijke Duitse schlagerzangeres maar een schorre kraai. Hoezo nukken? Ik rijd al 17 jaar Alfa, waarvan de laatste vier jaar een GTV en heb nog nooit problemen gehad. Mijn GTV is gewoon een fantastisch stuurijzer en motorisch 100% betrouwbaar. De kritiek op Alfa en GTV in het bijzonder leg ik lekker naast me neer, ik beleef een hoop rijplezier aan mijn auto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 juli 2005 Author Report Share Posted 29 juli 2005 Vergelijk ze met een Diva, die heeft ook haar nukken. Maar als ze eenmaal gaat zingen is vergeleken daarbij een degelijke Duitse schlagerzangeres maar een schorre kraai. Hoezo nukken? Ik rijd al 17 jaar Alfa, waarvan de laatste vier jaar een GTV en heb nog nooit problemen gehad. Mijn GTV is gewoon een fantastisch stuurijzer en motorisch 100% betrouwbaar. De kritiek op Alfa en GTV in het bijzonder leg ik lekker naast me neer, ik beleef een hoop rijplezier aan mijn auto. En de lekkende airco dan? En bij mij de deurknop van de 33 slopen Ik rij ook al 11 jaar Alfa. Niks mis mee. En idd, de "gebreken" noemen ze karakter. Trouwens, de volgende automobiel zal hoogstwaarschijnlijk weer een Alfa worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 Het contactslot van mijn Sud Sprint Veloce, en de achteras, en de clignoteurs en alle scharnieren. Maar hij stuurde inderdaad wel lekker, vooral nadat en nieuw gele Koni's onder zaten. Wat moet trouwens Lumen White flame kosten? http://www.acousticdreams.net/Speakerslumenflame.htm Ben bang iets boven budget. edit oeps ver boven budget Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 Vergelijk ze met een Diva, die heeft ook haar nukken. Maar als ze eenmaal gaat zingen is vergeleken daarbij een degelijke Duitse schlagerzangeres maar een schorre kraai. Hoezo nukken? Ik rijd al 17 jaar Alfa, waarvan de laatste vier jaar een GTV en heb nog nooit problemen gehad. Mijn GTV is gewoon een fantastisch stuurijzer en motorisch 100% betrouwbaar. De kritiek op Alfa en GTV in het bijzonder leg ik lekker naast me neer, ik beleef een hoop rijplezier aan mijn auto. En de lekkende airco dan? En bij mij de deurknop van de 33 slopen Ik rij ook al 11 jaar Alfa. Niks mis mee. En idd, de "gebreken" noemen ze karakter. Trouwens, de volgende automobiel zal hoogstwaarschijnlijk weer een Alfa worden Beste Sodejuu, Wat heeft de airco met de 100% betrouwbaarheid van de motor te maken? Bovendien heb ik nooit een lekkende airco gehad, maar wel een hangend klepje van de kachelradiator waardoor er een lekkage ontstond. De problemen met jouw 33 zijn bijna legendarisch, ik heb daar ook nog uitgebreid van mogen "genieten"! Wist ik veel dat die deurkrukken een gebruiksaanwijzing hebben, dan had je dat vooraf even moeten zeggen. Trouwens, zit je dat nog steeds hoog na 3 of 4 jaar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 Deze kost 10000E pp nieuw, tweedehands wellicht onder bereik (maar waarscheinlijk onvindbaar). De heren van Audio-cube waren er erg over te spreken http://www.audio-cube.nl/lab/speakers.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 Het contactslot van mijn Sud Sprint Veloce, en de achteras, en de clignoteurs en alle scharnieren. Maar hij stuurde inderdaad wel lekker, vooral nadat en nieuw gele Koni's onder zaten. Beste Duck, Zuke oude Alfa's heb ik zelf nooit gereden, dus ik kan niet meepraten over de legendarische mankementen van Alfa's uit die tijd. De Alfa's die nu gebouwd worden zijn gewoon goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 De Alfasuds werden toch egens in het zuiden gebouwd, waar een heel ander mentaliteit heerste. Je ziet er ook nog zeer zelden een rijden. Toch jammer want het was een leuk ontwerp. Misschien tijd voor een replica (waarom mini en kever wel)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts