Henrie Posted 30 juli 2005 Report Share Posted 30 juli 2005 Sodejuu, het schiet me ineens te binnen: heb je wel een aan (een van de toppers van) Quadral gedacht? Ik heb overwegend positieve ervaringen met goedkopere modellen (wel uit de (voormalige) top-lijn). De Shogun en de Aurum 7. Misschien dat je de Aurum Montan, Vulkan of Titan ook eens kunt beluisteren. Ik vermoed dat die erg goed klinken (aangezien goedkopere speakers van Quadral ook al erg goed klinken) en ze zitten volgens mij wel in jou budget. Misschien dat de Titan er net buiten valt. 1 mogelijk nadeel: ze zijn nogal groot, en qua uiterlijk niet ieders smaak, maar ik weet niet hoe belangrijk dat voor jou is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 30 juli 2005 Report Share Posted 30 juli 2005 Dan neem ik ook mijn Bryston mee om te luisteren of die ze aankan Beste Sodejuu, Wees daar maar niet bang voor, die 4BST van jou die kan alles aan! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 Dan neem ik ook mijn Bryston mee om te luisteren of die ze aankan Beste Sodejuu, Wees daar maar niet bang voor, die 4BST van jou die kan alles aan! Groeten, Bas Beste Bas, Je gaat ons toch niet zeggen dat dit een garantie is voor een goed klinkende combinatie Volgens mij zei hij heel iets anders, en dat is niet wat jij denkt dat hij zei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 Misschien is dat wel hetzelfde als wat ik met ZoNie heb. Iedereen heeft het, dus dan hoef ik het niet Neuu, of iedereen het heeft zal mij een worst zijn. Als het mij maar bevalt. Destijds trok Dali ook mijn aandacht, tamelijk eigenzinnig en veel muziek voor een redelijke prijs. Wat ik van speakers verwacht is dat iedere keer als ik muziek opzet gewoon het gevoel te hebben van "He, wat klinkt dat lekker", ongeacht of het zacht of hard staat. Tja, dat heb ik bij B&W niet, het klinkt gewoon TE perfect in mij oren, sorry Bas maar dat is ook smaak. Alhoewel ik met de monitormodellen van B&W wel zou kunnen leven. Je beschijving van de door jou beluisterde Dali's komt overigens aardig overeen met wat ik in deze recentie las Sodejuu: http://www.theabsolutesound.com/newsletter/146/dali_ms4.html Of het nu Dali wordt of wat anders, hou ons op de hoogte Sodejuu. Het is erg boeiend om te lezen zo'n zoektocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 Ik had echt het idee toen dat ik naar een 1x zo duurdere box zat te luisteren. De 1x zo duurdere box klopt, dat is wat je ervoor betaald hebt Link to comment Share on other sites More sharing options...
nico Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 Misschien de Linn Espek, Linn speakers doen het goed met krachtige versterkers zoals bv. de Brystons ook zijn. Die zitten ook nog een pak onder je max. budget. B&W's doen het mijns inzien beter met minder agressieve versterkers zoals een buizenversterker, dat was met mijn CDM 1NT's toch het geval. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 31 juli 2005 Members Report Share Posted 31 juli 2005 http://www.doumois.nl/reference-1.htm ...T'is maar een idee... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 http://www.doumois.nl/reference-1.htm ...T'is maar een idee... Ziet er fraai uit. Heb jij die wel eens gehoord? Denk dat je voor een wat grotere ruimte toch niet zonder basondersteuning kan. Gelukkig leveren ze er ook een sub bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 31 juli 2005 Author Report Share Posted 31 juli 2005 Nee, deze speakers vallen buiten de selectie. Als ik zoiets zou willen, dan ging ik op zoek naar de SF Guarneri oid of zetten m'n CDM1 weer in de kamer met een paar "gazpachoperro's" erbij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 Dan neem ik ook mijn Bryston mee om te luisteren of die ze aankan Beste Sodejuu, Wees daar maar niet bang voor, die 4BST van jou die kan alles aan! Groeten, Bas Beste Bas, Je gaat ons toch niet zeggen dat dit een garantie is voor een goed klinkende combinatie Beste ruud, Ik bedoelde dat de 4BST de stroom wel kan leveren en stabiel zal zijn. Of je het vind klinken dat is een tweede Iemand opperde dat B&W minder agressieve amps wil. DE oude ST serie kan misschien wat rauw of kill klinken. De nieuwe SST lijn is een heel ander verhaal. Niet agressief, niet warm. snel, neutraal en transparant. Helaas wel twee keer zo duur als de oude St lijn Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 31 juli 2005 Author Report Share Posted 31 juli 2005 Ach, ik heb voor de 4B-ST ene eerste generatie 4B gehad. Die klonk wel grof, niet scherp, redelijk warm, maar hoofdzakelijk grof. Toch heb ik van die 4B veel genoten en mijn oude overbuurman geniet nog steeds van die trap. hij is er heel erg tevreden mee. Ik maak me ook niet druk dat mijn 4B-ST de Thiels niet aan kan. Die versterker kan de meeste moeilijke luidsprekers de baas. Ik wil wel een shoren wat ie op de CS6 doet. Om eerlijk te zijn was ik niet onder de indruk van paul's Project 18 op zijn Thiel CS3.6. Controle was er genoieg, maar de klank was niet mijn smaak. Nu, met de ML333, klinkt het super bij Paul. Als ik enigszins in de buurt kom met mijn 4B-ST ben ik een tevreden persoon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 Ach, ik heb voor de 4B-ST ene eerste generatie 4B gehad. Die klonk wel grof, niet scherp, redelijk warm, maar hoofdzakelijk grof. Toch heb ik van die 4B veel genoten en mijn oude overbuurman geniet nog steeds van die trap. hij is er heel erg tevreden mee. Ik maak me ook niet druk dat mijn 4B-ST de Thiels niet aan kan. Die versterker kan de meeste moeilijke luidsprekers de baas. Ik wil wel een shoren wat ie op de CS6 doet. Om eerlijk te zijn was ik niet onder de indruk van paul's Project 18 op zijn Thiel CS3.6. Controle was er genoieg, maar de klank was niet mijn smaak. Nu, met de ML333, klinkt het super bij Paul. Als ik enigszins in de buurt kom met mijn 4B-ST ben ik een tevreden persoon Beste Sodejuu, Maar je mag een Bryston ook niet met een Project-18 vergelijken , maar ik denk echt dat je uiteindelijk naar een SST wil, want dat is een andere klasse. Thiel verdient wel mijn aan beveling. Wat ik bij Frank Derks oa. heb gehoord was waanzinnig en ook het laag is verbazend diep voor zulke relatief kleine zuilen. Het belangrijkste is, dat Thiel (net als de top van B&W) de gave heeft instrumenten op een zo overtuigende en harmonisch juiste wijze weer te geven. Ik kan me nu al voorstellen dat een Bryston 4BSST (of twee 7BSST's ) met een Thiel CS-3.6 of CS6 waanzinnig kan zijn. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 http://www.doumois.nl/reference-1.htm ...T'is maar een idee... Ziet er fraai uit. Heb jij die wel eens gehoord? Denk dat je voor een wat grotere ruimte toch niet zonder basondersteuning kan. Gelukkig leveren ze er ook een sub bij. E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 http://www.doumois.nl/reference-1.htm ...T'is maar een idee... Ziet er fraai uit. Heb jij die wel eens gehoord? Denk dat je voor een wat grotere ruimte toch niet zonder basondersteuning kan. Gelukkig leveren ze er ook een sub bij. E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 Onder een plant ofzo Maar zonder gekheid, losse laagweergevers onder monitors heeft zeker een voordeel. Je behoudt dan zo het ruimtelijk karakter van de monitors als je ze tenminste niet direct op de laagweergevers zet maar daar wat ruimte tussen laat. Zoiets moet dan wel als geintegreerd systeem ontworpen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 Onder een plant ofzo Maar zonder gekheid, losse laagweergevers onder monitors heeft zeker een voordeel. Je behoud dan zo het ruimtelijk karakter van de monitors als je ze tenminste niet direct op de laagweergevers zet maar daar wat ruimte tussen laat. Zoiets moet dan wel als geintegreerd systeem ontworpen zijn. Beste Pjort, Daarom vind ik het Matrix-800 systeem zo mooi. In feite en monitor met monitor afstraling, met eronder en boven een paar waanzinnige laagsystemen. Ik heb overigens wel systemen gehoord met losse monitors en losse subs die heel goed klonken, maar dit was wel een dsp gebasserd x-over en roomcorrectie systeem. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 luisterend naar mijn speakers krijg ik de indruik dat er ook in het laagste laag (mits goed onder controle) veel ruimtelijke (richting) informatie zit. Daarom lijkt mij Link to comment Share on other sites More sharing options...
CEEPEE Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 Beste Sodejuu, Al eens gedacht aan de Canton Reference 2 DC of zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 Hallo, Alemaal leuk en aardig al die goedbedoelde adviezen. Maar het leuke van de zoektocht van Sodejuu zit 'em toch wel in de zoektocht van Sodejuu zelf en met name het verslag van die ontdekkingsreis van hem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roef Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 Zeker is het anders op te lossen. Ik kan het filter aan gaan passen, maar ik heb te weinig ervaring (nl geen) in luidsprekerbouw. Het zal dan voornamelijk op giswerk uitlopen en daar is de N804 me net iets te zonde voor.Zelf bouwen kan, maar ik heb geen houtbewerkingsmachines en als ik het mijn zwager laat doen, wordt er waarschijnlijk teveel PU-lijm gebruikt. Die heeft een bouw- en timmerbedrijf, maar dat is iets anders dan meubels maken Verder, zie tweede regel Met een subwoofer gaan experimenteren wil ik niet. Een goeie kennis van mij heeft een stel Audio Note speakers, met daarop een set supertweeters van Tannoy en nog 2 REL Strata 5 erbij. Dan heb ik zoiets van koop dan andere speakers. Ik heb nog een REL Q-100. Die kan ik er eens bijzetten en kijken (luisteren) wat dat doet. Helaas is de Q-serie echter minder geschikt voor muziekweergave. Het is wel een prima boembak voor bij film. Je moet een keer contact opnemen met Musifoon HiFi in Emmen.Deze hadden van de N804 een M-concept gemaakt,een verbeterde versie. Heb ze meerdere malen naast elkaar gehoord de orginele en de M versie,dit is echt een wereld van verschil. Droger en strakker laag mooier midden en hoog,maar vooral geen kast geluid meer. Alle twee in de zelfde ruimte,dus akoestiek staat los van kwaliteit,een betere speaker gaat in alle omstandigheden beter presteren. De modificatie kost 1500 euro en je bent ze zeker een week of 3 kwijt,maar dan is iedere speaker tot 10.000 euro kansloos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 hm ja Musifoon. verder nog iemand ervaring met hun M-concept werk ? (stuur maar pb'tje anders 'kapen' we topic van Sodejuu). groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 De modificatie kost 1500 euro en je bent ze zeker een week of 3 kwijt,maar dan is iedere speaker tot 10.000 euro kansloos. Wat doen ze daarvoor? En tja, dat wegspelen van anderen, dat heb ik toevallig ook met mijn eigen speakers.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 De modificatie kost 1500 euro en je bent ze zeker een week of 3 kwijt,maar dan is iedere speaker tot 10.000 euro kansloos. Wat doen ze daarvoor? En tja, dat wegspelen van anderen, dat heb ik toevallig ook met mijn eigen speakers.. Mijn speakers speelden ook alle andere speakers weg, ik heb nu alleen nog maar mijn eigen speakers in de luisterruimte staan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 De modificatie kost 1500 euro en je bent ze zeker een week of 3 kwijt,maar dan is iedere speaker tot 10.000 euro kansloos. Wat doen ze daarvoor? En tja, dat wegspelen van anderen, dat heb ik toevallig ook met mijn eigen speakers.. Mijn speakers speelden ook alle andere speakers weg, ik heb nu alleen nog maar mijn eigen speakers in de luisterruimte staan! hwahwhawhahw :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts