Members Arden Posted 1 augustus 2005 Members Report Share Posted 1 augustus 2005 http://www.doumois.nl/reference-1.htm ...T'is maar een idee... Ziet er fraai uit. Heb jij die wel eens gehoord? Denk dat je voor een wat grotere ruimte toch niet zonder basondersteuning kan. Gelukkig leveren ze er ook een sub bij. Jazeker... Ik heb de prototypes hier een jaar in huis gehad , en toen mijn Ardens naar de spuiter waren heb ik ze hier ook weer 3 weken te logeren gehad. ( woonkamer van 6 x 12 meter , dus nou niet echt klein...) Wat betreft het laag , er zit een 7 inch Eton woofer in , en ik neem aan dat iedereen wel weet wat een Eton in het laag doet. ( vergis je ook niet in de behuizing , deze is van massief hout , en meet H=37 , B= 23 , D= 40 dus ze zijn een stuk groter dan het lijkt ) De tweeter is de Scan-Speak Revelator , waarschijnlijk ook wel bekend , maar deze vangt in dit systeem al bij 1500 HZ aan , waardoor het systeem weer een stuk ''sneller'' is... Daarbij zit er een 18db/oktaaf filter in . Wat betreft die subwoofer , ik ben een echte laag-freak , maar bij deze '' monitoren '' heb je dus echt geen sub nodig.... Ja , in een surround opstelling maar da's weer een ander verhaal... Nu is het zo , dat de importeur een hele goede vriend van me is , en wil ik hier geen reclame praatje gaan houden , maar als je er nieuwschierig naar bent , laat dat dan effe weten in een PB , dan kan ik je wat meer vertellen ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 Bedankt Arden, Zoiets verwachtte ik al wel. Eton ken ik wel, die zijn ook erg mooi in het middengebied en SS Revelator tweeters zijn mij ook bekend maar die vind ik eigenlijk een beetje te pittig in het tophoog, alhoewel daar met filteren wel goed wat aan te doen is. Het is dat ik op het moment geen behoefte heb aan iets nieuws maar anders zou ik ze zeker gaan beluisteren. EU 1700/stuk vind ik wel aan de prijs voor direct af maker maar daar heb je dan wel een stukje meubelmakerswerk voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 Hallo luitjes, Ik heb het idee dat ik niet meer zo gecharmeerd ben van mijn Nautilussen. Het kan zijn dat ik ze ontgroeit ben of dat ik er op uitgeluisterd ben. Qua match met de Bryston is het nog altijd OK, maar het laag is m.i. niet in orde. Ik zou het liever een heel stuk "droger" willen horen. Liefst vol en gortdroog. Dat ze niet de alleronderste regionen kunnen weergeven is bekend, maar dat is ook niet het probleem. De "kleur" van het laag dus wel (althans probleem, dat is ook weer wat veel gezegd). Jullie begrijpen het al. Ik wil me dus gaan ori Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 augustus 2005 Author Report Share Posted 1 augustus 2005 Tja, een Stradivari. Die zou ik ook wel willen, maar betalen kan ik ze niet. Mijn droomluidspreker (visueel) is nog altijd de Amati Hommage. Ooit gehoord op een Graaf en een onvergeteelijke indruk achter gelaten. Helaas onbereikbaar Het is een beetje stil rond Maarten. Ik weet dat hij een stel SF Cremona in huis heeft. Ik zal 'm toch maar eens bellen en mezelf uitnodigen voor een luistersessie Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 Tja, een Stradivari. Die zou ik ook wel willen, maar betalen kan ik ze niet. Mijn droomluidspreker (visueel) is nog altijd de Amati Hommage. Ooit gehoord op een Graaf en een onvergeteelijke indruk achter gelaten. Helaas onbereikbaar Het is een beetje stil rond Maarten. Ik weet dat hij een stel SF Cremona in huis heeft. Ik zal 'm toch maar eens bellen en mezelf uitnodigen voor een luistersessie moet je een keer naar Leiden komen CAC audio heeft vaak wel het een en ander staan van SF, wel bellen van te voren ze hebben niet alle modellen en het is zonde om voor nix te komen. Al kan ik een ieder aanraden om CAC een keer te bezoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 S.F maakt naar mijn mening heel "natuurlijk" klinkende speakers die nooit te schel of te boemig klinken. Thiel ook. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 augustus 2005 Author Report Share Posted 1 augustus 2005 Het is een beetje stil rond Maarten. Ik weet dat hij een stel SF Cremona in huis heeft. Ik zal 'm toch maar eens bellen en mezelf uitnodigen voor een luistersessie Beste Roger, Een ander forumlid heeft ook een setje Cremona's, gestationeerd op een setje Auriossen, aangesloten op een m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 Er staan een set Cremona's te koop Hear. Van een zekere Kees??? Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 augustus 2005 Author Report Share Posted 3 augustus 2005 De zoektocht wordt voortgezet op 14 augustus. Dan kachel ik ff van Roermond uit naar KeesW met de Bryston op de achterbank (misschien dat ik de AVM V3 ook meeneem). Dan gaat ik de SF Cremona eens aan de tand voelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 augustus 2005 Author Report Share Posted 3 augustus 2005 De zoektocht wordt voortgezet op 14 augustus. Dan kachel ik ff van Roermond uit naar KeesW met de Bryston op de achterbank (misschien dat ik de AVM V3 ook meeneem). Dan gaat ik de SF Cremona eens aan de tand voelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 5 augustus 2005 Report Share Posted 5 augustus 2005 Het blijft zoeken naar goede boxen versterkers, kabels enz, maar ik denk dat ook je eigen oren ook een hele grote invloed hebben. Waardoor alles wat je beluistert ineens anders kan klinken, en dan soms je eigen hersenen een loopje met je nemen. mee eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 5 augustus 2005 Report Share Posted 5 augustus 2005 Beste Joopus, Ik ben ook dol op debatteren, maar dan wel als beide partijen met argumenten komen. En met jou is dat soms heel moeilijk want je bent te kortzichtig met je antwoorden en te kort van stof En ik weet bijna zeker dat je een duidelijke en gefundeerde mening hebt, maar je verdomd het hier neer te zetten. Groeten, Bas je hebt mij helemaal door, dat is een feit..................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 5 augustus 2005 Report Share Posted 5 augustus 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
paulie Posted 5 augustus 2005 Report Share Posted 5 augustus 2005 @ jopuus. Tja voor mij klinkt het perfect dus hoeft er niets veranderd te worden. Nog sterker ik kan mogelijk aan de special edition speakers komen. Dus heb ik die van mij te koop gezet omdat ik de pianolak ernstig mooi vind. ben op dit moment aan het spelen met een netfilter dit levert zo op het eerste geluid een beter en schoner geluid op. meer details hoorbaar in de opname. het geluid wat je bij mij hoorde is een typerend Infinity geluid. Daar ik veel van mijn geluid terug vind in de set van een vriend van mij die met Infinity Sigma's draait op parasound versterkers. Tevens heb ik meerdere infinity combi's gehoord die allemaal dezelfde basis karakter trekken hebben. Dus het infinity geluid spreekt je niet aan. De Chinese troep uit China is alom geprezen in china als absoluut waar voor je geld en wordt wel de chinese krell genoemd. Tijdens een shoot out speelde de jungson de marantz SR 12 en 14 behoorlijk weg. Wel is het zo dat de Jungson warm qua klank is maar dat spreekt me juist aan. menig infinity liefhebber zal dit herkennen. groet Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 5 augustus 2005 Report Share Posted 5 augustus 2005 ik geloof er niets van met die marantz ha ha ha ha ha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paulie Posted 5 augustus 2005 Report Share Posted 5 augustus 2005 @joopus dat weet ik toch dat jij dat niet gelooft Er waren 4 mensen in de kamer inclusief de eigenaar. Waarvan 3 man het beaamde en de eigenaar zei dat er klankmatig verschillen in zaten. Dan blijft daar nog het prijsverschil als voordeel staan SR 12 marantz 4500,00 euro en de jungson voor rond de 2700,00 euro. Daarnaast heb ik zelf een 1 op 1 vergelijk gedaan tussen zowel de infinity speakers en de D 300 waarbij de infinity het duidelijk won. Daarnaast een direct vergelijk tussen de SR 14 en de jungson AV 1000 waarbij de Jungson duidelijk won. Groet paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 5 augustus 2005 Report Share Posted 5 augustus 2005 ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobT Posted 9 augustus 2005 Report Share Posted 9 augustus 2005 @Sodejuu Ik had een SF Cremona in Duitsland tweedehands gekocht, maar had last van staande golven in mijn 40 vierkante meter harde ruimte. De speakers stonden 1,5 meter van de achtermuur. Er zitten 2 baspoorten achter en die zetten toch veel lucht in beweging. Ik had ze weer verkocht en de nieuwe eigenaar mailde mij later dat hij erg blij was met die speakers. Dus zo'n SF Cremona moet je gewoon thuis kunnen beluisteren. Vlgs. Hifi-Notes is zo'n Cremona kritischer qua plaatsing dan een Amati of een Stradivari. Ik mail je enkele foto's van mijn kamer met de Cremona's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 augustus 2005 Author Report Share Posted 10 augustus 2005 @SodejuuIk had een SF Cremona in Duitsland tweedehands gekocht, maar had last van staande golven in mijn 40 vierkante meter harde ruimte. De speakers stonden 1,5 meter van de achtermuur. Er zitten 2 baspoorten achter en die zetten toch veel lucht in beweging. Ik had ze weer verkocht en de nieuwe eigenaar mailde mij later dat hij erg blij was met die speakers. Dus zo'n SF Cremona moet je gewoon thuis kunnen beluisteren. Vlgs. Hifi-Notes is zo'n Cremona kritischer qua plaatsing dan een Amati of een Stradivari. Ik mail je enkele foto's van mijn kamer met de Cremona's. Hoi Rob, Ik heb de foto's inmiddels ontvangen en bekeken. Het zijn toch echt wel beauties. Als het enkel om de looks ging, dan wist ik het meteen. Dat ze tamelijk kritisch zijn qua plaatsing wist ik al. Ik wist echter niet dat ze al een laagprobleem geven als ze 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 augustus 2005 Author Report Share Posted 13 augustus 2005 De luistersessie bij KeesW gaat helaas niet door. Kees heeft de speakers al aan de man gebracht en een zeer plausibele en aanvaardbare verklaring daarvoor gegeven. Wie het eerst komt wie het eerst maalt en die maler zat er al 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 augustus 2005 Author Report Share Posted 13 augustus 2005 De luistersessie bij KeesW gaat helaas niet door. Kees heeft de speakers al aan de man gebracht en een zeer plausibele en aanvaardbare verklaring daarvoor gegeven. Wie het eerst komt wie het eerst maalt en die maler zat er al 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 13 augustus 2005 Report Share Posted 13 augustus 2005 verkoop eerst eens de b, w en daarna verder kijken. misschien een mooie tannoy. ik heb ook met een aardig dure speaker gespeeld, en ben weer terug waar ik begonnen was, en vind het nu mooier. ook heb ik b,w gehad, kon mij nooit zo bekoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 augustus 2005 Author Report Share Posted 13 augustus 2005 Jopie, Dit is mijn 2e set B&W. Ik heb voorheen de CDM1 (gekocht in 1995) gehad en die set heb ik nog steeds en gaat ook niet weg. Sterker nog, ik het er 2 jaar geleden een 2e set bijgekocht en die 4 speakers staan nu tot volle tevredenheid in de surroundset te jodelen. Ik kan niet klagen over de N804. De speaker heeft altijd prima gepresteerd. Ik ben nu misschien wel toe aan wat anders. Ik ben nog steeds tevreden over het geluid, maar heb zo'n idee dat het beter kan. Vooral in het laag kan het een stuk droger. Tannoy komt er bij mij niet in. Ik mis teveel bij de Revolution speakers en dat vind ik de beste die Tannoy ooit heeft gebouwd. De Tannoy's met DC unit erin, mogen wat mij betreft op de brandstapel. Dat koperen pijpje iriteert al na 2 minuten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 13 augustus 2005 Report Share Posted 13 augustus 2005 @Sodejuu, Revel is dat niks? Hoor en lees je ook veel goeds over. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Jopie, Dit is mijn 2e set B&W. Ik heb voorheen de CDM1 (gekocht in 1995) gehad en die set heb ik nog steeds en gaat ook niet weg. Sterker nog, ik het er 2 jaar geleden een 2e set bijgekocht en die 4 speakers staan nu tot volle tevredenheid in de surroundset te jodelen. Ik kan niet klagen over de N804. De speaker heeft altijd prima gepresteerd. Ik ben nu misschien wel toe aan wat anders. Ik ben nog steeds tevreden over het geluid, maar heb zo'n idee dat het beter kan. Vooral in het laag kan het een stuk droger. Tannoy komt er bij mij niet in. Ik mis teveel bij de Revolution speakers en dat vind ik de beste die Tannoy ooit heeft gebouwd. De Tannoy's met DC unit erin, mogen wat mij betreft op de brandstapel. Dat koperen pijpje iriteert al na 2 minuten. ik vind persoonlijk de d500 geweldig mooi klinken. overigens vind ik de 805 erg fraai.............. jij ook? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts