Jump to content

Andere speakers???

Sodejuu
 Share

Recommended Posts

verkoop eerst eens de b, w en daarna verder kijken.

misschien een mooie tannoy.

ik heb ook met een aardig dure speaker gespeeld, en ben weer terug waar ik begonnen was, en vind het nu mooier.

ook heb ik b,w gehad, kon mij nooit zo bekoren. :rolleyes:

zat maar een beetje te stangen.

ik heb wel affectie met b,w :D

Jopie,

Dit is mijn 2e set B&W. Ik heb voorheen de CDM1 (gekocht in 1995) gehad en die set heb ik nog steeds en gaat ook niet weg. Sterker nog, ik het er 2 jaar geleden een 2e set bijgekocht en die 4 speakers staan nu tot volle tevredenheid in de surroundset te jodelen.

Ik kan niet klagen over de N804. De speaker heeft altijd prima gepresteerd. Ik ben nu misschien wel toe aan wat anders. Ik ben nog steeds tevreden over het geluid, maar heb zo'n idee dat het beter kan. Vooral in het laag kan het een stuk droger.

Tannoy komt er bij mij niet in. Ik mis teveel bij de Revolution speakers en dat vind ik de beste die Tannoy ooit heeft gebouwd. De Tannoy's met DC unit erin, mogen wat mij betreft op de brandstapel. Dat koperen pijpje iriteert al na 2 minuten.

ik vind persoonlijk de d500 geweldig mooi klinken.

overigens vind ik de 805 erg fraai..............

jij ook?

De D500 van Tannoy klinkt, even als de D700 en D900, zoals ie er uitziet, nl muf en lomp. Het laag is verschrikkelijk lelijk en dat vervelende k*t koperen pijpje stoort al bij de eerste toonaanzet. Nee, niks met DC of Uni-Q of hoe het allemaal mag heten. Daar kan ik niet tegen.

En Jopie, kap met stangen. Zo krijg je me iig snel in een boom :angry::P:lol:;)

............  en dat vervelende k*t koperen pijpje stoort al bij de eerste toonaanzet. Nee, niks met DC of Uni-Q of hoe het allemaal mag heten. Daar kan ik niet tegen.

Jeugdtrauma ofzo? :lol:

Dat het laag een beetje modderig is kan ik wel beamen. Maar het midden en hoog is toch erg fraai. Weet niet waar je deze gehoord hebt, in de showroom net uit de doos? Deze Tannoy's en zeker de tweeters ervan hebben best wel een behoorlijke inspeeltijd nodig. Nieuw ze wat muf en schreeuwerig tegelijk, dat klopt wel. Maar na een 50 tal uren spelen komen ze wel fraai los.

;)

Intussen krijgt dit topic een "parallelbaan" in een ander topic :blink:  :rolleyes:  ;)

zeg ;););) , ik vroeg wat je van de 805 b, w vind, je leest er in je woede overheen. :D

Joop,

Ik heb de N805 nog niet eerder echt beluisterd. Kan er derhalve ook geen oordeel aan plakken. Je weet zelf denk ik wel dat de B&W's uit de Nautilus serie allemaal anders klinken, ook qua klankkleur. Ik heb toen bewust voor de N804 gekozen en niet voor de N803. Ik vond de N804 mooier dan de N803.

Waarom de N805 niet meedeed? Omdat ik de CDM1 had en ik een vloerstaander wilde hebben :rolleyes:

@Pjotr,

Ik kom met behoorlijke regelmaat bij een dealer over de vloer die deze speakers heeft staan. Al jaren eigenlijk en die D-serie staat er ook, ook al jaren. Die zullen nu onderhand wel ingespeeld zijn :rolleyes: Tot nu toe walg ik nog steeds van dat koperen pijpje. Ook al zie ik het niet als ik de zaak binnenkom, de verkopers kunnen aan mijn gezicht zien als de Tannoy staan te snerpen. Ik ben er blijkbaar erg gevoelig voor

Intussen staan Master, Revel en Vonschweikert ook in het lijstje "nog te beluisteren" Je komt ze alleen zelden tegen in het 2de hands circuit. Blijkbaar tevreden bezitters :rolleyes:

BTW, het lijkt alsof Rick Paap de tent gesloten heeft. Ik kom iig niet op zijn site binnen :confused::blink:

Intussen staan Master, Revel en Vonschweikert ook in het lijstje "nog te beluisteren" Je komt ze alleen zelden tegen in het 2de hands circuit. Blijkbaar tevreden bezitters :rolleyes:

BTW, het lijkt alsof Rick Paap de tent gesloten heeft. Ik kom iig niet op zijn site binnen :confused::blink:

Master 3 staat af en toe wel te koop....

Maar ja dat is geen vloerstaander.

Overigens kan ik waarschijnlijk wel een luistersessie bij een van m'n audiokennissen regelen (luisterkamer, Marantz CD17, Array.).

:)

BTW, het lijkt alsof Rick Paap de tent gesloten heeft. Ik kom iig niet op zijn site binnen :confused:  :blink:

http://www.dynamic-solutions.nl/

Ja Bas, dat weet ik. Nu werkt het, maar gisteren kreeg ik zo'n vervelend Ramen-bericht dat de server niet te vinden was :blink::(

en over infinity wil ik al helemmaal niets kwijt.

wat een verouderd concept en geluid. <_<

Wat jij nu zegt zou ik ook zeggen als ik er de ballen verstand niet van had :rolleyes:

MAW je hebt nog nooit een gehad durf ik tewedden. :)

Ik heb zelf de b&w 802s80 gehad voor die in nu heb scanspeak eve II final.

Er zijn zoveel mooie speakers tekoop ik heb echt gortdroog laag in mijn oren althans. Ik heb al een behoorlijk arsenaal speakers gehad afgelopen jaren

Sonus is dat iets :unsure:

en over infinity wil ik al helemmaal niets kwijt.

wat een verouderd concept en geluid. <_<

Wat jij nu zegt zou ik ook zeggen als ik er de ballen verstand niet van had :rolleyes:

MAW je hebt nog nooit een gehad durf ik tewedden. :)

Ik heb zelf de b&w 802s80 gehad voor die in nu heb scanspeak eve II final.

Er zijn zoveel mooie speakers tekoop ik heb echt gortdroog laag in mijn oren althans. Ik heb al een behoorlijk arsenaal speakers gehad afgelopen jaren

Sonus is dat iets :unsure:

;)

Sodejuu,

waarom ga je niet gewoon voor de N802, lijkt me een logische stap. Verder staan ze op dit moment veel te koop vanwege de introductie van de nieuwe serie dus voor onder de 5000 euro moet dat geen enkel probleem zijn.

mvg

JWV

Ik heb de N805 nog niet eerder echt beluisterd. Kan er derhalve ook geen oordeel aan plakken. Je weet zelf denk ik wel dat de B&W's uit de Nautilus serie allemaal anders klinken

Kun je uitleggen in welke zin ze voornamelijk anders klinken, Sodejuu ?

Ik ga er vanuit dat de N805 bijvoorbeeld minder laag weergeeft, dan de grote jongens, maar zijn de modellen qua midden en/of hoog ook heel anders ?

(ik dacht dat alle Nautilus modellen dezelfde tweeter gebruiken)

Mvg,

Alco

Alco,

Elke speaker uit de Nautilus serie is gebouwd volgens een ander concept. Het is niet alleen het verschil in gebruikte units maar ook kastbouw, filtering e.d. die de klank bepalen. Daardoor verandert ook de grondtoon van elke speaker. Zo klinkt een N803 een stuk gematigder dan een N804. De N805 geeft een wat dynamischer geluid, de N802 geeft een diepere grondtoon. Het vervelende is dat de N802 wel een logische opvolger is, maar dezelfde klankleur heeft dan de N804 en daar wil ik wel eens wat anders voor. Ik vind ruim 10 jaar B&W wel ff genoeg geweest (eerst 4 jaar CDM1 en nu 6 jaar N804). ;)

Daarbij kan ik nog altijd terugvallen op de CDM1 waarvan ik 2 setjes heb staan :rolleyes:

Alco,

Elke speaker uit de Nautilus serie is gebouwd volgens een ander concept. Het is niet alleen het verschil in gebruikte units maar ook kastbouw, filtering e.d. die de klank bepalen. Daardoor verandert ook de grondtoon van elke speaker. Zo klinkt een N803 een stuk gematigder dan een N804. De N805 geeft een wat dynamischer geluid, de N802 geeft een diepere grondtoon. Het vervelende is dat de N802 wel een logische opvolger is, maar dezelfde klankleur heeft dan de N804 en daar wil ik wel eens wat anders voor. Ik vind ruim 10 jaar B&W wel ff genoeg geweest (eerst 4 jaar CDM1 en nu 6 jaar N804). ;)

Daarbij kan ik nog altijd terugvallen op de CDM1 waarvan ik 2 setjes heb staan :rolleyes:

probeer eens een tannoy. :D

Alco,

Elke speaker uit de Nautilus serie is gebouwd volgens een ander concept. Het is niet alleen het verschil in gebruikte units maar ook kastbouw, filtering e.d. die de klank bepalen. Daardoor verandert ook de grondtoon van elke speaker. Zo klinkt een N803 een stuk gematigder dan een N804. De N805 geeft een wat dynamischer geluid, de N802 geeft een diepere grondtoon. Het vervelende is dat de N802 wel een logische opvolger is, maar dezelfde klankleur heeft dan de N804 en daar wil ik wel eens wat anders voor. Ik vind ruim 10 jaar B&W wel ff genoeg geweest (eerst 4 jaar CDM1 en nu 6 jaar N804).

Hallo,

Ik heb niet alles gelezen maar ik wilde je toch suggereren om eens te experimenteren met de plaatsing van je speakers. Mischien iets verder van de muur af kan helpen om je bas wat strakker te maken.

Scheelt toch enorm in cash flow als je daarmee tevreden kunt zijn.

Maar goed ik snap wel dat als de knop eenmaal om is en je nieuwe wilt dat er dan geen houden meer aan is.

Succes.

Gerrit

Hallo,

Ik heb niet alles gelezen maar ik wilde je toch suggereren om eens te experimenteren met de plaatsing van je speakers. Mischien iets verder van de muur af kan helpen om je bas wat strakker te maken.

Scheelt toch enorm in cash flow als je daarmee tevreden kunt zijn.

Maar goed ik snap wel dat als de knop eenmaal om is en je nieuwe wilt dat er dan geen houden meer aan is.

Succes.

Gerrit

dit vind ik een prima optie, eerst 1 en dan 2. :D

ik denk dat roger dit al heeft geprobeerd. :D