Sodejuu Posted 27 augustus 2005 Author Report Share Posted 27 augustus 2005 Hallo, Ik heb niet alles gelezen maar ik wilde je toch suggereren om eens te experimenteren met de plaatsing van je speakers. Mischien iets verder van de muur af kan helpen om je bas wat strakker te maken. Scheelt toch enorm in cash flow als je daarmee tevreden kunt zijn. Maar goed ik snap wel dat als de knop eenmaal om is en je nieuwe wilt dat er dan geen houden meer aan is. Succes. Gerrit dit vind ik een prima optie, eerst 1 en dan 2. ik denk dat roger dit al heeft geprobeerd. Dat denk ik ook . Om het goed te krijgen moeten de speakers nog eens 75cm de ruimte in en dan staan ze te ver in de kamer. Overigens geniet ik wel nog van de klank en an sich is er weinig mis mee. Maar als je een keer die knop het geraakt, dan is het einde vaak zoek. Ik ben nu nog steeds dolende Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 Toch zeggen ze dat Thiel en B&W hetzelfde geluid hebben? Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 Toch zeggen ze dat Thiel en B&W hetzelfde geluid hebben? Carl Hoi Carl, dat ben ik niet met jou eens. Ik heb met Nautilus 804 gedraaid, en nu met Thiel CS 2.3, maar ik kan eerlijk zeggen, niet te vergelijken. In mijn situatie kwam het geluid bij de 804's niet los van de speaker. Met de Thiels luister je naar muziek en gaat de speaker op in de ruimte. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 Ik heb het zelf niet gehoord Frank. Ik denk dat je speakers eigenlijk alleen in je eigen ruimte goed kan vergelijken. Sodeju zal ze zeker eerst thuis willen horen voordat hij koopt. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 27 augustus 2005 Report Share Posted 27 augustus 2005 Dat ben ik volkomen met jou eens. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 nu roger nog nieuws?????????????????????????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 augustus 2005 Author Report Share Posted 28 augustus 2005 nu roger nog nieuws?????????????????????????? Not yet. even geduld hebben. Het programma is als volgt: Eerst komt donderdag een collega op bezoek met een zelfbouw vv op basis van een tamelijk minimalistisch ontwerp. Daarna, zaterdag eens naar Bas toe om te horen wat die Behringer allemaal doet. Maandag over een week bij een goeie kennis naar een stel Audio Note (met 2 x REL Strata5 sub en 2 supertweeters uitgebreidt) luisteren, maar daar ga ik hoofdzakelijk naar toe om zijn draaitafel opnieuw in te stellen Komende week een belletje plegen voor een afspraak om met mijn vv en ev naar de Thiel CS6 te gaan luisteren. Misschien ook even bij een andere zaak binnenlopen. Daarna zien (luisteren) we verder. Wat een geluk dat ik vanaf vrijdag 3 weken vakantie heb BTW, er staan GEEN Tannoy's op het programma. Misschien wel Totem, maar daar heb ik nog mijn bedenkingen over. Hun fylosofie strookt niet echt met de mijne O ja, toch nieuws. Gisteren toch nog eens ff goed gaan zitten om naar muziek te luisteren (schiet er de laatste tijd erg bij in). De B&W's klinken nog steeds niet verkeerd met LP. Ze gaan ook erg diep in het laag (Waarom zetten die sukkels van Massive Attack niet op de hoes dat die LP's op 45 toeren moeten draaien ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 wel spannend allemaal............................................ denk er wel aan dat dit jouw referentie is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Daarna, zaterdag eens naar Bas toe om te horen wat die Behringer allemaal doet. Beste Roger, De Behringer is maar een stukje gereedschap in het systeem. Ik denl dat je vooral een goede (of slechte) indruk krijgt van het totale systeem. En dan met name de combinaite Bryston B&W. En dat B&W absoluut zeer goede systemen kan maken. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Zal ik mijn Midiman converter meenemen Bas (en wat Apogee kabels)? Kunnen we eens kijken of dat uitmaakt. Beste Duck, Met alle respect maar ik ken de midiman maar al te goed, en die zal het absoluut niet beter doen dan mijn Counterpoint DAC. Alles is welkom hoor, maar al het gefreak hoeft van mij niet zo. Ik wil graag de set laten horen zoals ie er nu staat en zoals ie in mijn optiek hoort te klinken. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 <offtopic/Prima, twas maar een ideetje (bedoel trouwens een s/pdif-AES/EBU convertertje). Heb je een DA-10R? Kan me vaag herinneren dat ik een jaar of 20 geleden eens een hybriede counterpoint eindversterker overwogen heb.> Beste Duck, Maar ik heb geen converter nodig, want ik heb de Behringer intern aangepast. Maar toch bedacnkt Ik heb inderdaad een Counterpoint DA-10 met JACC anit jitter board, en waanzinngie Ultraanaloog D/A convertor board. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Droomspeaker?? http://www.verityaudio.com/pdf/Sarastro_dataF.pdf zoiets bouw je voor 1500-2000 euro per speaker diy (schat ik) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 28 augustus 2005 Report Share Posted 28 augustus 2005 Droomspeaker?? http://www.verityaudio.com/pdf/Sarastro_dataF.pdf zoiets bouw je voor 1500-2000 euro per speaker diy (schat ik) Beste, Ik heb deze voorgangers gehoord. Ik dacht dat die Parsifal ofzo heette. Die stelde toch wel teleur. Gewoon geen (strak) laag en een wat geknepen midden-hoog. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 augustus 2005 Author Report Share Posted 28 augustus 2005 Droomspeaker?? http://www.verityaudio.com/pdf/Sarastro_dataF.pdf zoiets bouw je voor 1500-2000 euro per speaker diy (schat ik) Beste, Ik heb deze voorgangers gehoord. Ik dacht dat die Parsifal ofzo heette. Die stelde toch wel teleur. Gewoon geen (strak) laag en een wat geknepen midden-hoog. Groeten, Bas Ik kan er iig niet veel mee. De woofer Link to comment Share on other sites More sharing options...
muziekfreak Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Droomspeaker?? http://www.verityaudio.com/pdf/Sarastro_dataF.pdf zoiets bouw je voor 1500-2000 euro per speaker diy (schat ik) Beste, Ik heb deze voorgangers gehoord. Ik dacht dat die Parsifal ofzo heette. Die stelde toch wel teleur. Gewoon geen (strak) laag en een wat geknepen midden-hoog. Groeten, Bas Verbaast meniets behoorlijk BR zit erachter iig. Gesloten maken ziet erwel potent uit moet ik zeggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Droomspeaker?? http://www.verityaudio.com/pdf/Sarastro_dataF.pdf zoiets bouw je voor 1500-2000 euro per speaker diy (schat ik) Beste, Ik heb deze voorgangers gehoord. Ik dacht dat die Parsifal ofzo heette. Die stelde toch wel teleur. Gewoon geen (strak) laag en een wat geknepen midden-hoog. Groeten, Bas De Parsifal is het kleine broertje, geloof ik. Waar heb je die beluisterd? Wellicht is een PP konus voor een bas-unit toch minder geschikt. Vind persoonlijk wel dat ze een vrij optimistische frequentie bereik opgeven. Als je de simulator van Skaaning zelf gebruikt kom je echt niet zo laag. http://graph.flexunits.com:8080/index.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 29 augustus 2005 Report Share Posted 29 augustus 2005 Droomspeaker?? http://www.verityaudio.com/pdf/Sarastro_dataF.pdf zoiets bouw je voor 1500-2000 euro per speaker diy (schat ik) Beste, Ik heb deze voorgangers gehoord. Ik dacht dat die Parsifal ofzo heette. Die stelde toch wel teleur. Gewoon geen (strak) laag en een wat geknepen midden-hoog. Groeten, Bas De Parsifal is het kleine broertje, geloof ik. Waar heb je die beluisterd? Wellicht is een PP konus voor een bas-unit toch minder geschikt. Vind persoonlijk wel dat ze een vrij optimistische frequentie bereik opgeven. Als je de simulator van Skaaning zelf gebruikt kom je echt niet zo laag. http://graph.flexunits.com:8080/index.htm Beste Duck, Een klant van me heeft de Parsifal's staan. Overigens hebben we er al eens met verschillende amps geexperimenteerd. De nadrukkelijke klank van deze speakers blijft. Hij weet hoe ik erover denk En hij denkt daar anders over. Ik zeg zeker niet dat ze slecht zijn, maar het is absoluut niet mijn geluid of mijn manier van realiteits beleving. Dit is wat ik typisch noem "hifi". Een perfecte weergever voor mensen die luisteren naar het geluid van spoorbomen, vluitende vogeltjes en door de kamer renende paarden Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 30 augustus 2005 Report Share Posted 30 augustus 2005 Droomspeaker?? http://www.verityaudio.com/pdf/Sarastro_dataF.pdf zoiets bouw je voor 1500-2000 euro per speaker diy (schat ik) Beste, Ik heb deze voorgangers gehoord. Ik dacht dat die Parsifal ofzo heette. Die stelde toch wel teleur. Gewoon geen (strak) laag en een wat geknepen midden-hoog. Groeten, Bas De Parsifal is het kleine broertje, geloof ik. Waar heb je die beluisterd? Wellicht is een PP konus voor een bas-unit toch minder geschikt. Vind persoonlijk wel dat ze een vrij optimistische frequentie bereik opgeven. Als je de simulator van Skaaning zelf gebruikt kom je echt niet zo laag. http://graph.flexunits.com:8080/index.htm Beste Duck, Een klant van me heeft de Parsifal's staan. Overigens hebben we er al eens met verschillende amps geexperimenteerd. De nadrukkelijke klank van deze speakers blijft. Hij weet hoe ik erover denk En hij denkt daar anders over. Ik zeg zeker niet dat ze slecht zijn, maar het is absoluut niet mijn geluid of mijn manier van realiteits beleving. Dit is wat ik typisch noem "hifi". Een perfecte weergever voor mensen die luisteren naar het geluid van spoorbomen, vluitende vogeltjes en door de kamer renende paarden Groeten, Bas precies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
muziekfreak Posted 1 september 2005 Report Share Posted 1 september 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 september 2005 Author Report Share Posted 1 september 2005 Update numero zoveel. Vanavond is een collega op bezoek geweest met een door hem zelf gebouwde voorversterker. Een tamelijk basic ding maar wat klonk dat ding goed. Zelfs op mijn speakers was het laag prominent aanwezig, maar niet overdreven, en eindelijk gortdroog. Bovendien was het "karton"geluid in het midden ook verdwenen. Blijkbaar zit mijn "probleem" toch in de aansturing en zijn de speakers dus toch niet verkeerd Het dilemma is nu toch andere speakers, of ook zo'n voorversterker gaan bouwen. Ik denk dat ik voor het laatste kies. Dat is goedkoper (zei d'n 'ollander ) en dat houdt me ook weer eens een tijdje van de straat . Maar eerst zaterdag naar Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 september 2005 Report Share Posted 1 september 2005 IS het een eigen ontwerp of een bekend ontwerp? Toch opvallend dat de pre zo belangrijk is voor het laag, zit er soms wat laag afval in oid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 september 2005 Author Report Share Posted 1 september 2005 IS het een eigen ontwerp of een bekend ontwerp? Toch opvallend dat de pre zo belangrijk is voor het laag, zit er soms wat laag afval in oid. Het is geen eigen ontwerp, maar een tamelijk basic vv uit een halfgeleidergids. Volledig DC gekoppeld en gebalanceerd ontwerp. Er zitten prima componenten in, die helaas duur en moeilijk verkrijgbaar zijn, omdat ze niet meer geproduceerd worden. PCB's zal ik zelf moeten maken, omdat die ook niet meer verkrijgbaar zijn. Kortom een project met gelijk aan het begin al de nodige hindernissen Link to comment Share on other sites More sharing options...
paulie Posted 2 september 2005 Report Share Posted 2 september 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
hans10 Posted 2 september 2005 Report Share Posted 2 september 2005 Gortdroge en een scherp gedefinieerde basweergave hebben ook de AVI speakers zie AVI Hifi zowel de Trio als de Brio. Hebben verder een heel hoge resolutie, enige wat niet iedereen waardeert, is dat ze een beetje de eigenschappen hebben van een studio monitor, je zit op de eerste rij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
frank2 Posted 2 september 2005 Report Share Posted 2 september 2005 Nog een voorstel: snel, dynamisch, strakke bas, grote detaillering. T+A serie, ikzelf heb de Tal 140, maar ook zijn grotere broers gegarandeerd strakke bas, ze zeggen het op hun site zelf, droge bas. links: http://www.taelektroakustik.de/eng/index.htm of mijn set: http://my.hifi.nl/index.php?user=907 nog vragen? mail me maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts