Sodejuu Posted 2 september 2005 Author Report Share Posted 2 september 2005 Ik ken de klank van T+A. een ex-collega speelt met de TAL130. Een prima speaker. Ik heb zelf ook ff de TAL140 op proef gehad. De N804 beviel me beter. De TAL160 was weer "te Duits". Het laag is te traag en te boemerig. En wat de versterking betreft denk ik dan ik met m'n Bryston 4B-ST toch wel een heleboel lastige speakers onder controle krijg Maar eerst morgen eens naar Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 september 2005 Author Report Share Posted 4 september 2005 Ik ben eruit. De N804 blijven voorlopig ff staan . Mijn baggerlaag wordt door de voortrap geleverd. Gisteren bij Bas werd het voor de 2e keer in 3 dagen duidelijk. Na de ervaringen van afgelopen donderdag had ik de AVM meegenomen naar Bas en 'm daar ook eens in de set gelust. Ook toen was het laag ineens veel wolliger en minder strak. Het leek wel dat het dieper ging, maar iig wel een stuk ongedefineerder. De gemodde ZoNie van Bas deed het stukken beter. Niks geen wollig laag. Volgende stap is de Micromega Tempo Pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 4 september 2005 Report Share Posted 4 september 2005 Setje van Bas (volgende keer maak ik een betere foto) Ha Roger, Hoop dat een andere vv het 'probleem' bij je thuis oplost. Hou ons op de hoogte, ook het bouw project lijkt me intressant om te volgen! Wat is het een geweldig gezicht, die giganten van luidsprekers.. Wanneer komt onze KF met een vergelijkbaar systeem?? mvg, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 4 september 2005 Report Share Posted 4 september 2005 Mijn baggerlaag wordt door de voortrap geleverd. Gisteren bij Bas werd het voor de 2e keer in 3 dagen duidelijk. Na de ervaringen van afgelopen donderdag had ik de AVM meegenomen naar Bas en 'm daar ook eens in de set gelust. Ook toen was het laag ineens veel wolliger en minder strak. Het leek wel dat het dieper ging, maar iig wel een stuk ongedefineerder. De gemodde ZoNie van Bas deed het stukken beter. Niks geen wollig laag. dus als ik het goed begrijp is dat toch wel goed spul van Sony Ik vond het al vreemd dat je met de n804 en de 4bst geen strak laag had. Zometeen ga ik langs bij Bas om eens te luisteren, ben benieuwd, ziet er wel leuk uit die set Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 september 2005 Report Share Posted 4 september 2005 Sodejuu, is het niet beter eerst thuis eens wat verschillende apparatuur te vergelijken? Ik kan me voorstellen dat hier best wat mensen aan mee willen werken (ik in elk geval wel). Zomaar een voorversterker gaan bouwen lijkt me ook een redelijk onbezonnen plan. Want hoe kom je er achter welk ontwerp voldoet aan jouw wensen. Tenzij je een voorgekauwd bouwpakket kiest. Maar jouw een beetje kennend zal dit niet de bedoeling zijn. Bovendien begint de ellende met matchen helemaal opnieuw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 september 2005 Author Report Share Posted 4 september 2005 Hoi Hans, De betreffende voorversterker is afgelopen donderdag in huis geweest. Het is een basic ontwerp waar nog aan gesleuteld kan worden. In zijn basis optreden zijn de kosten te overzien en daarna kan er aan verbeterd worden. Maar standaard is het ding al een kei. Natuurlijk pin ik me niet vast op dit ontwerp. Ik weet ook wel dat er genoeg forummers zijn die me hun vv bij me thuis wel willen demonstreren. Het vervelende daarv an is dat ik dan op 1 dag/avond moet zien uit te vinden of die vv voldoet. Dat vind ik erg moeilijk. Meestal heb ik zo'n speler liever een week of 2 in mijn set staan om te kijken/luisteren of ik ermee kan leven. Ik denk niet dat er forummers zijn die hun apparatuur 2 weken bij iemand anders willen laten spelen. OK, er kan geswapt worden met de AVM of eventueel de Micromega (die ik zo meteen in mijn set ga lussen), maar ik denk niet dat daar mensen voor open staan. En daarbij is zo'n pre bouwen toch ook een leuke uitdaging. Deze keer discreet met een actieve terugkoppeling, DC gekoppeld en volledig in klasse A. Ik hou je echter niet tegen met de Array langs te komen. Ik heb de komende 3 weken toch vakantie, dus tijd genoeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 september 2005 Report Share Posted 4 september 2005 Ik wil graag bij je langskomen, maar ik dacht meer aan een sessie met verschillende voorversterkers in jouw set. Lijkt me ook aardig om er later over te discussieren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 september 2005 Report Share Posted 4 september 2005 Jammer dat je zo ver weg woont. Mijn AR staat voorlopig nog werkeloos omdat ik met de eindtrap bezig ben, mag je zo een paar weken testen. Nou ja, je moet hem ook net maar willen proberen natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 september 2005 Author Report Share Posted 4 september 2005 Hans, Voor een sessie sta ik altijd open. Het idee is dan een A/B/(eventueel C) vergelijk waar je eigenlijk niet veel mee kan. Dat hebben we gisteren ook bij Bas gemerkt. Er is wel verschil tussen de voorversterkers, maar welke bevalt op de lange termijn beter. In dit geval matchte de verbouwde ZoNie van Bas beter. De AVM liet precies horen wat ik thuis ook hoor (prettig als beiden met eenzelfde merk eindtrap en speakers werken ). Ik kan me wel voorstellen dat er liefhebbers zijn die de AVM preferen. Dat deed ik nl ook, mar nu dus niet meer. Cock, Wat een perfect aanbod en ik zou er graag gebruik van willen maken. Vervelend is alleen dat de kast van de AR niet in mijn rek past. In ieder geval past de DAC er dan niet meer bij en dan zou ik 1 bron kwijt zijn. De Micromega zal ook maar net passen. BTW, Ik heb netde AVM in de set boven gelust en ook hier merkte ik al gelijk dat het geluidsbeeld anders (harder (dus niet luider)) is dan ik gewend ben met de Micromega in die set. Morgen de Micromega in de set beneden lussen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 september 2005 Report Share Posted 4 september 2005 Een A-B vergelijk is geen vergelijk, daar ben ik het mee eens. Toch merkte we bij dat eindversterkervergelijk dat er wel behoorlijke verschillen kunnen ontstaan omdat het wel of niet matcht. Bovendien lijkt me zo'n bijeenkomst wel gezellig. Zeker als Cock ook komt.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 4 september 2005 Report Share Posted 4 september 2005 het niet zo geweldige laag uit een AVM voorversterker kan ik wel goed thuisbrengen; de vervanging van de AVM door een andere voorversterker leverde ook bij mij een veel strakkere laagweergave op. Als er een echte luistersessie wordt georganiseerd met plaats voor belangstellenden dan ben ik graag van de partij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 4 september 2005 Report Share Posted 4 september 2005 Ik heb vanaf a.s. dinsdag ook vakantie, ik ga het souterrain aanpakken (verlaagd plafond op maat maken, projector ophangen, muren opknappen en laminaatvloer anders leggen. Het trapgat wil ik als laatste dicht maken, dit wordt een muur met zware stenen of misschien een glazen wand vanwege de beperkte ruimte. Glas houdt nl. ook goed geluid tegen, indien je het op de juiste wijze monteert Een dik gordijn ervoor als ik ga spelen, is nog gezellig ook Voor de afleiding een keer afzakken naar het zuiden lijkt me wel wat, dan zie ik m'n vorige pre misschien weer terug Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 5 september 2005 Report Share Posted 5 september 2005 Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk hoe die AR het in een vergelijking en in andere omstandigheden het doet, dus mocht er een sessie komen dan ruim ik wel tijd in hoor.. Maar volgens mij is dat niet het idee van Roger, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 5 september 2005 Report Share Posted 5 september 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 5 september 2005 Report Share Posted 5 september 2005 Hoi Hans, De betreffende voorversterker is afgelopen donderdag in huis geweest. Het is een basic ontwerp waar nog aan gesleuteld kan worden. In zijn basis optreden zijn de kosten te overzien en daarna kan er aan verbeterd worden. Maar standaard is het ding al een kei. Natuurlijk pin ik me niet vast op dit ontwerp. Ik weet ook wel dat er genoeg forummers zijn die me hun vv bij me thuis wel willen demonstreren. Het vervelende daarv an is dat ik dan op 1 dag/avond moet zien uit te vinden of die vv voldoet. Dat vind ik erg moeilijk. Meestal heb ik zo'n speler liever een week of 2 in mijn set staan om te kijken/luisteren of ik ermee kan leven. Ik denk niet dat er forummers zijn die hun apparatuur 2 weken bij iemand anders willen laten spelen. OK, er kan geswapt worden met de AVM of eventueel de Micromega (die ik zo meteen in mijn set ga lussen), maar ik denk niet dat daar mensen voor open staan. En daarbij is zo'n pre bouwen toch ook een leuke uitdaging. Deze keer discreet met een actieve terugkoppeling, DC gekoppeld en volledig in klasse A. Ik hou je echter niet tegen met de Array langs te komen. Ik heb de komende 3 weken toch vakantie, dus tijd genoeg goed gedaan sodejuu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 september 2005 Author Report Share Posted 5 september 2005 ... mocht er een sessie komen dan ruim ik wel tijd in hoor.. Maar volgens mij is dat niet het idee van Roger, Idd, dat is niet mijn intentie, hoewel het wel eens beregezellig zou kunnen worden. Update: De Micromega Tempo Pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 5 september 2005 Report Share Posted 5 september 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 5 september 2005 Report Share Posted 5 september 2005 Setje van Bas (volgende keer maak ik een betere foto) Ha Roger, Hoop dat een andere vv het 'probleem' bij je thuis oplost. Hou ons op de hoogte, ook het bouw project lijkt me intressant om te volgen! Wat is het een geweldig gezicht, die giganten van luidsprekers.. Wanneer komt onze KF met een vergelijkbaar systeem?? mvg, PD Hogeterp Beste PD, Alles is vergelijkbaar met alles! En KF is nog nooit een confrontatie uit de weg gegaan! Als Bas het zou aandurven om met zijn 800's een directe vergelijking met bijvoorbeeld de SoundStone 30's aan te gaan (een voorstel tot vergelijking met n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 6 september 2005 Report Share Posted 6 september 2005 Beste Spido, Waarom toch altijd weer die competitie? Wellicht dat er (op deelaspecten) betere weergevers zijn dan de Matrix-800's. Maar ik ben er zeer tevreden mee, en heb absoluut geen drang naar iets anders. Ik kan van mijn muziek genieten. Betreft fase reinheid ken je mijn speakers toch niet, want in het filter hebben ze juist heel veel gedaan de speakers fase rein te maken. Ten tweede ik ga niet met mijn speakers sjouwen, en een Soundstone van ik schat meer dan 100 kg. bij mij de trap af zal volgens mij ook een hel worden. Zou jij het leuk vinden als ik bij voorhand al uitspraken over jou Soundstone's doe? Nee doe dat dan ook niet over mijn weergevers die je niet kent. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 september 2005 Report Share Posted 6 september 2005 Beste Bas, Jouw luidsprekersysteem bestaat toch uit op zichzelf verplaatsbare bouwstenen? (Nou ja... w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 6 september 2005 Report Share Posted 6 september 2005 Beste Spido, Ik wil graag eens een keertje bij KF op bezoek, maar ik ga absoluut niet met die speakers zeulen. Hoe lullig het ook klinkt, het intereseerd me niet wie het beste is. Ik weet dat ik heb gevonden waar ik jaren naar zocht en dus heel tevreden bent. En of dat dan het beste of het slechtste is doet er niet toe. Het gaat om mijn beleving. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 september 2005 Report Share Posted 6 september 2005 A. (...) Ik wil graag eens een keertje bij KF op bezoek (...). B. Ik weet dat ik heb gevonden waar ik jaren naar zocht en dus heel tevreden ben (...) Beste Bas, Ad A. Dat zal Klaas erg leuk vinden! Ad B. 'k Ben benieuwd wat je n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 6 september 2005 Report Share Posted 6 september 2005 Beste Spido, Ik wil best geloven dat Leak nog steeds state of the art is. Ik heb het zelf nog nooit gehoord, maar wat ik ervan gezien en gelezen heb was het gewoon de absolute top. En zo zijn er nog meer, bepaalde Sansui amps van 20 jaar terug klinken vandaag de dag nog steeds beter dan veel amps van nu. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 september 2005 Report Share Posted 6 september 2005 Beste Bas, Misschien voel je dan iets voor een versterkers-vergelijking? De Brystons kunnen een ontzagwekkende, majestueuze klank opbouwen. Een "awesome bass", met een geweldig gemak en een gemakkelijk geweld. Een zware Harley* onder de versterkers. Maar zijn ze net zo precies, wanneer het gaat om het scheiden van stemmen en instrumenten? Wanneer het gaat om articulatie? Om de stadia van toonvorming? * (Harley heeft al heel lang geen Grand Prix meer gewonnen...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 september 2005 Report Share Posted 6 september 2005 Beste Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts