Jump to content

nad versus audiolab

rienberends
 Share

Recommended Posts

Na 2 weken luisteren naar audiolab 8000a en nad 752(in stereostand), toch besloten om de audiolab inde huiskamer permanent te gaan gebruiken en de nad naar de slaapkamer te verwijzen. DE audiolab is weliswaar ouder, maar klinkt volgens mij net iets venijniger dan de nad Op de nad klinkt alles zo hetzelfde. Zelfs minder mooie opnames klinken op de nad zoo ...hoe moet ik het zeggen, zo NAD. De audiolab laat ook horen als een opname minder is. Of zou het aan mijn oren liggen? Mijn luidsprekers zijn Floating Synthese. Graag reactie

Mijn ervaring met NAD is toch anders: bij mij vielen slechte opnames wel door de mand. Het zal ongetwijfeld met de combinatie versterker+speakers te maken hebben.

Audiolab ken ik verder niet, maar als je deze toch beter vind klinken, dan lijkt de keuze niet zo moeilijk en zou ik op m'n eigen oren vertrouwen.

• Members

Goede kans , dat de Audiolab beter combineerd met de Floating Synthese .

Als dit naar volle tevredenstelling fungeert , lekker zo laten. Het lijkt me toch niet , dat als hier iemand hier roept '' Nee , die NAD is beter , want...'' , dat je de boel weer omdraaid ?

Trouwens , zo'n NAD op de slaapkamer is ook geen straf !!! Leuke set speakers erbij , en het is ook daar genieten...

Multichannel in de slaapkamer???????!  :blink:

Wat is daar mis mee ??? Hebben wij ook , en bevalt prima...

Iedereen moet natuurlijk vooral helemaal zelf weten wat hij/zij in de slaapkamer doet. Ach misschien het heeft ook wel wat om na 'The Exorcist' gewoon het nachtlampje uit te doen... :D

Hoi rienberends,

Je hebt een luxeprobleem. Op papier is de Audiolab de betere speler en is dus een prima keus... voor stereo.

De NAD is ook fraai, maar eigenlijk bedoeld voor multichannel. Gebruik als stereo is natuurlijk geen probleem, maar je laat toch iets liggen. ;)

De term 'High End" hebbenz e uitgevonden om een onderscheid te kunnen maken tussen flipperkast-HiFi en sobere HiFi.

Spijtig genoeg wordt de High End benaming reeds overal misbruikt.

op Ebay worden toestellen in deze categorie aangeboden die niet eens in de flipperkast-categorie thuishoren. Vooral de Duitsers verkrachten de term.

Laten we die Audiolab/camtech maar in ere herstellen. Weten jullie nog meer golden/oldies die best n og met en beetje upgrading de sterren van de hemel zouden kunnen spelen?

Wat dacht je hier van:

ASR Emitter 1+ uit 1992 (400 euro, met eerste aankoopbon) :P

emitter1_b.jpg

Weten jullie nog meer golden/oldies die best n og met en beetje upgrading de sterren van de hemel zouden kunnen spelen?

In navolging op Ome Henk's bijdrage, kan ik uiteraard niet achterblijven: :D

Na een z.n. 'Recap' door Naim kan ie er weer jaaaaren tegenaan.

Nait-2_fadingpic.JPG

Nait-2%20inside%20sideview.JPG

(kosten zie onderstaande quote uit een mail die ik ontving van Naim headquarters)

"Dear Alco,

Yes we do service the Nait 2 and it does make a noticeable improvement to the sound quality. I need to tell you that it is unlikely that we would replace the reservoir capacitors as these rarely degenerate to that point. The cost is likely to be around

Laten we die Audiolab/camtech maar in ere herstellen. Weten jullie nog meer golden/oldies die best n og met en beetje upgrading de sterren van de hemel zouden kunnen spelen?

Wat dacht je hier van:

ASR Emitter 1+ uit 1992 (400 euro, met eerste aankoopbon) :P

emitter1_b.jpg

Hoi Porcino, heb je deze gekocht of staat ie ergens te koop.

Is wel een heel stabiele versterker. En echt onverslijtbaar.

Lees maar eens op de site van ASR. Je moet alleen van het uiterlijk houden.

En de prijs is echt een koopje.

Als je er een zoekt, zou ik mijn slag slaan.

Frank. :lol:

Porcino, ik heb even jou profiel gelezen. Je hebt de Emitter al gekocht.

Superaankoop. Gefeliciteerd!!! :D

Ik ben nu zoekende naar een mooie phonotrap van ASR.

Zal in ieder geval goed matchen met de Emitter.

Frank. :P

Ja heb de Emitter al 1 jaar...

Staat er idd beetje krom. Ik ben VRESELIJK tevreden met de versterker en eerlijk, ik denk dat ik hem hooguit over 10 jaar vervang door een nieuwe (Emitter II HD Edition Blue of zo). Dan gaat deze naar de studeerkamer Muhaha...

In Duitsland kom je ze nog wel eens tegen, en ik geloof dat er in Sneek nog eentje staat, maar weet niet oftie te koop is...

Maar goed laten we de draad weer teruggeven :P

Ja heb de Emitter al 1 jaar...

Staat er idd beetje krom. Ik ben VRESELIJK tevreden met de versterker en eerlijk, ik denk dat ik hem hooguit over 10 jaar vervang door een nieuwe (Emitter II HD Edition Blue of zo). Dan gaat deze naar de studeerkamer Muhaha...

In Duitsland kom je ze nog wel eens tegen, en ik geloof dat er in Sneek nog eentje staat, maar weet niet oftie te koop is...

Maar goed laten we de draad weer teruggeven :P

Ik denk dat je net zo goed af bent met Emitter I incl. accuvoeding.

Dan ben je iets minder dan de Emitter II kwijt, met meer kwaliteiten dan de standaard Emmi II. De Emitter II is zo ongelooflijk groot, bijna 2 maal de Emitter I. En dan dat gewicht van meer dan 100 Kg. Maar wel heel mooi.

Of je laat je eigen up-graden naar het nieuwste model, voor een "fractie" van een nieuwe.

Maar zoals gezegd, ze zijn praktisch onverwoestbaar.

De mijne is uit begin 1994, maar dan nog zonder dat grote display.

Voor de rest ook in een zeer goede staat.

En ook deze gaat niet meer weg.

Frank. :D

Ahhh, PS audio...

Mooi spul, vooral de digilink. HEt chiquere broertje nooit gehoord, maar heb destijds de Digilink een weekje mogen beluisteren. Als externe DA was dat bij mijn C520 van NAD een goede aanvulling! Beetje Amerikaans geluid dat wel...

Over de versterkers kan ik je weinig zeggen, maar als die DA een beetje een idee gaf, is dat zeker niet verkeerd.