Jump to content

wat staat er bovenaan je verlanglijstje

pietje bell
 Share

Recommended Posts

Ik wil eerst een nieuwe tv. Zoiets lijkt me wel wat ;):D

a1411_front.jpg

Loewe Articos

Maar deze zal wel een vermogen kosten (weet iemand de prijs?)... Hij ziet er iig erg mooi uit, i.t.t. de meeste huidige tv's (in de betaalbare klasse) met al dat zilverkleurige plastic... En het is een CRT, wat ik tot nu toe mooier vind dan een LCD- of Plasma-tv. En met 32 inch is ie ook meer dan groot genoeg...

Nu het moment om te kopen want er is een hier een opruiming aan de gang , is wel in zilver , maar toch... ;)

Ik wil eerst een nieuwe tv. Zoiets lijkt me wel wat ;):D

a1411_front.jpg

Loewe Articos

Maar deze zal wel een vermogen kosten (weet iemand de prijs?)... Hij ziet er iig erg mooi uit, i.t.t. de meeste huidige tv's (in de betaalbare klasse) met al dat zilverkleurige plastic... En het is een CRT, wat ik tot nu toe mooier vind dan een LCD- of Plasma-tv. En met 32 inch is ie ook meer dan groot genoeg...

Nu het moment om te kopen want er is een hier een opruiming aan de gang , is wel in zilver , maar toch... ;)

Nu ff kopen... ja ja... ;)

-Ik wil een Benchmark DAC-1. Echter gaat die wel meteen onder het mes. Deze zal een lose voeding krijgen, met analoog en digitaal appart. Hij krijgt ene nieuwe klok en nieuwe uitgangstrappen.

Waarom deze niet Bas :confused:

Apogee.jpg

Bas wil echte gebalanceerde in en uitgangen.

de Apogee is de "softie" van de 'popie' pro dacs.

En Bas kan al lezen en schrijven met de Benchmark, zie z'n site.

Hoe doe ik het tot zo ver, Bas? :)

-Ik wil een Benchmark DAC-1. Echter gaat die wel meteen onder het mes. Deze zal een lose voeding krijgen, met analoog en digitaal appart. Hij krijgt ene nieuwe klok en nieuwe uitgangstrappen.

Waarom deze niet Bas :confused:

Apogee.jpg

Beste Henk,

Omdat ik die helemaal shit vind. Ik heb er zelfs al 4 gemodifceerd met nieuwe klok etc. Hij wordt beter, maar nog steeds vind ik de klank helemaal shit. Ik was helemaal weg van Apogee dac's met name de PSX-100. Maar de mini dac is helemaal shit. Bruin, wollig en een gemis aan resolutie. Blazers klinken afgeknepen.

We zijn zelfs heel ver met de Benchmark. Helaas staat het niet op onze site, maar we hebben er al heel veel gemodifceerd, en op een hele aparte manier. Ik vind een gemodificeerde Benchmark DAC-1 de beste DAC die ik ook ooit heb gehoor. Let wel door ons gemodifceerd. Ik kan wel verklappen dat jullie daaar meer van gaan horen in de toekomst :)

Je RME is heel erg mooi pietje. Ik vind hem niet zo goed als de standaard DAC-1, maar wel veel beter dan de Apogee mini dac en een heleboel andere dac's.

Groeten,

Bas

We zijn zelfs heel ver met de Benchmark. Ik vind een gemodificeerde Benchmark DAC-1 de beste DAC die ik ook ooit heb gehoor. Let wel door ons gemodifceerd. Ik kan wel verklappen dat jullie daar meer van gaan horen in de toekomst.

Klinkt goed. Het apparaatje (ideale WAF-size!) is met 1000euri niet goedkoop, maar wat kost de aanvullende upgrade?

DAC1.jpg

We zijn zelfs heel ver met de Benchmark. Ik vind een gemodificeerde Benchmark DAC-1 de beste DAC die ik ook ooit heb gehoor. Let wel door ons gemodifceerd. Ik kan wel verklappen dat jullie daar meer van gaan horen in de toekomst.

Klinkt goed. Het apparaatje (ideale WAF-size!) is met 1000euri niet goedkoop, maar wat kost de aanvullende upgrade?

DAC1.jpg

Beste Bellevista,

Hoewel we er al 16 hebben geupdate, willen we nog een laatste stap toevoegen. Verder kan ik er nog niets over zeggen. Binnenkort zal het e.a. duidelijk worden :D

Groeten,

Bas

De buizenversterker van T+A inclusief het phono MM en MC board, de elektrostaten moeten er dus aan geloven, deze worden vervangen door een paar grote Sonus Fabers. Heb ze net 4 weken als demo in huis gehad. Nog ca. 10 weekjes wachten en dan wordt het inspelen geblazen :D .

Als ik weer geld heb en dat kan nog wel even duren) mijn CD speler en vv laten verbouwen zodat ik hier een losse netkabel op kan zetten. Als ik dan nog geld over zou hebben zou ik ooit alles een keer door Bas laten verbouwen maar dat gaat voorlopig niet helaas. No cash :(

Ook wil ik mijn DAC laten vebouwen de digitale ingang is een DIN en dus zit ik met een verloop van cinch naar din te klote,

DAC1.jpg

Beste Bellevista,

Hoewel we er al 16 hebben geupdate, willen we nog een laatste stap toevoegen. Verder kan ik er nog niets over zeggen. Binnenkort zal het e.a. duidelijk worden :D

Groeten,

Bas

Ik vond deze bevinding op het AAA-forum betreffende een standaard Benchmark DAC-1:

Benchmark DAC1:

F

DAC1.jpg

Beste Bellevista,

Groeten,

Bas

Ik vond deze bevinding op het AAA-forum betreffende een standaard Benchmark DAC-1:

Benchmark DAC1:

F

Beste Bas,

Je zult ongetwijfelt gelijk hebben. Het betreft hier een ongemodde DAC1 en je weet zelf ook dat veel analoogliefhebbers wars zijn van enige kil- en hardheid in de weergave.

Ik heb de Benchmark DAC1 nog niet beluisterd en weet dus niet hoe goed ie is. De M-Audio heb ik hier zelf liggen. Toen die arriveerde heb ik gelijk de 6,3 mm jacks vervangen door goeie RCA chassisdelen om dat ding uit te kunen proberen. Ik had er hoge verwachtingen van gezien de recenties, maar wat viel dat ding door de mand zeg. Ren

On-topic,

Ik ben op zoek naar andere speakers, maar dat weten jullie vast al :rolleyes:  ;)

Is in dat kader VonSchweikert al genoemd? Geen zin om het hele topic door te lezen....

Nee, is nog niet genoemd. ;)

Een derde optie is de Von Schweikert VR4 Gen III SE (Destijds bij Audio-cube gehoord op 47lab Gaincard). Erg diepgaand, maar droog laag. (stonden wel in een grote kamer van circa 8.5*5). Von Schweikert speakers vertonen geen oplopende karakteristiek tussen 50-100hz heb ik wel eens gelezen. Omdat het een ouder model is, denk ik dat er best wel korting gegeven kan worden als het model nog op voorraad is (was 8000 meen ik).

en daaronder.

Ik ken B&W eigenlijk niet maar ik ben wel benieuwd wat Sodejuu van Von Schweikert vindt.

De VR4JR

CES_pic_16_copy.jpg

en de grote broer VR4 SR, hoewel die wel buiten het budget zal vallen want deze zal 2e hands nog niet te vinden zijn. :rolleyes:

von%20schweikert.jpg

Vindt ik persoonlijk erg smaakvol. :wub: En Sodejuu kent ze volgens mij wel redelijk goed. De VR4SR is wel hardstikke nieuw.

Conqubite

:huh::D