Jump to content

wat staat er bovenaan je verlanglijstje

pietje bell
 Share

Recommended Posts

Misschien dat ik de Benchmark bij jou kan beluisteren :rolleyes:;)

Beste Sodejuu,

Helaas heb ik nog geen benchmark geld. De Benchmark opzich is nog wel op te brengen, maar niet de mod's die ik ermee van plan ben. Totdan staat er een waanzinnige Counterpoint DA-10 met Ultraanaloog board, en PLL board. Deze DAC klinkt ook gewoon heel erg goed.

DA-10.gif

Groeten,

Bas

:huh::D

Vergeef me mijn scheelheid en het gebrek aan geheugen. Blijkbaar hebben de plaatjes en de woorden niets aan het werk gezet anders had ik het wel opgeslagen. ik heb nl een ongelofelijk goed geheugen voor onbenulligheden :rolleyes::D

Ik heb al verschillende keren naar VonSchweikerts geluisterd. Geen enkele keer hebben ze tot nog toe weten te overtuigen, maar dat kan aan de ruimte, aan de aansturing, maar ook aan mijn gemoedstoestand hebben gelegen.

De eerste ervaring (of is het aanvaring :huh: ) die ik met dit merk gehad heb was tijdens de eerste VAD. Toen zat ik er te dicht op, was nogal visueel gefixeerd (vrij vertaald: luisteren met de ogen) en de aansturing met de KR's was niet echt geweldig. Bovendien zag het er erg "schrootjesachtig" uit.

opening2.jpg

De VR4 is misschien een optie, mits ie enigszins betaalbaar is. Het laag wat ik me van de verschillende VS kan herinneren was niet waar ik nu naar op zoek ben, maar luisteren kan altijd :rolleyes:

:huh:  :D

Vergeef me mijn scheelheid en het gebrek aan geheugen. Blijkbaar hebben de plaatjes en de woorden niets aan het werk gezet anders had ik het wel opgeslagen. ik heb nl een ongelofelijk goed geheugen voor onbenulligheden :rolleyes::D

lol, is dit nu een excuus of een belediging? :D

• 1 month later...
  • 10 months later...

Kan me iemand vertellen waar de nieuwste revisie J van de Benchmark DAC1 te halen is in Nederland ( of Europa) . Bij Helios kan men allen de verouderde F revisie kopen van 2004. Vreemd dat ze zulke oude Benchmark`s hebben , of gewoon te veel in een keer ingekocht. Er is volgens diverse reviews wel daarover gesprokken dat er toch aanzienlijk verband is in het geluid en de revisies. Zie. Hier: http://www.positive-feedback.com/Issue26/benchmark_dac1.htm

Uit deze review:

Originally produced in 2002, the DAC1 has undergone numerous modifications

Als ik nu een verlanglijstje zou moeten maken, staat dit denk ik bovenaan:

naim_fraim.jpg

De NAIM Fraim :wub:

Toegegeven, voornamelijk vanwege de looks, maar ook omdat m'n set iets beters verdient dan m'n Ikea nachtkastje en de Fraim dan in alle opzichten de ideale match is.

Helaas is er tegenwoordig vrijwel geen rack meer te vinden die me 100% aanstaat, qua uiterlijk, opbouw, afmetingen,etc.

(en nee,...zelfbouw is geen optie <_< )

Een jaar of 10 geleden had je nog merken als Target, Atacama, etc die enkele

mooie, niet overdreven grote racks maakten, voor 'n vriendelijke prijs, maar nu... :unsure:

Verder heb ik eigenlijk geen wensen... nouja,..een andere kamer wellicht :D:rolleyes:

Dit:28b-thumb.jpg

De nieuwe 28BSST monoblokken :D

Groeten,

Bas

Mijn god.... nog steeds die walgelijke K*T luidsprekeraansluitingen die ook op mijn 14B SST zitten.... wat dat betreft is het huilen als je ze vergelijkt met de moderne Krell, ML of Accuphase aansluitingen.

Schiet even de importeur aan op de VAD beurs, Arjen: Wat een walgelijke K*T luidsprekeraansluitingen!  :P

Nou, ik kijk nog wel even uit, hij is momenteel nog in het bezit van mijn Bryston (ter reparatie).... lieve importeur, heeeeeeeele mooie luidspreker pluggen! :cool2:

Beste Erjen,

Goed te horen dat jij in het bezit bent van een 14B :D

Moet je eerlijk zeggen dat ik totaal geen moeite heb met de aansluitingen. Mijn spades en mijn bananen passen perfect. Mijn krells daarintegen hadden walgelijke vlindermoeren waar mijn bananen niet in gingen.

Groeten,

Bas

Bananen zijn er ook om andere dingen mee te doen en niet om aan snoeren te plakken. Eindelijk een merk die dat begrijpt, is het weer niet goed.

Beste Erjen,

Goed te horen dat jij in het bezit bent van een 14B :D

Moet je eerlijk zeggen dat ik totaal geen moeite heb met de aansluitingen. Mijn spades en mijn bananen passen perfect. Mijn krells daarintegen hadden walgelijke vlindermoeren waar mijn bananen niet in gingen.

Groeten,

Bas

Bananen zijn er ook om andere dingen mee te doen en niet om aan snoeren te plakken. Eindelijk een merk die dat begrijpt, is het weer niet goed.

hwahw Beste Arjen,

Toch prefereer ik spades boen bananen ;)

Groeten,

Bas