Sebastiaan de vries Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Misschien dat ik de Benchmark bij jou kan beluisteren Beste Sodejuu, Helaas heb ik nog geen benchmark geld. De Benchmark opzich is nog wel op te brengen, maar niet de mod's die ik ermee van plan ben. Totdan staat er een waanzinnige Counterpoint DA-10 met Ultraanaloog board, en PLL board. Deze DAC klinkt ook gewoon heel erg goed. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Vergeef me mijn scheelheid en het gebrek aan geheugen. Blijkbaar hebben de plaatjes en de woorden niets aan het werk gezet anders had ik het wel opgeslagen. ik heb nl een ongelofelijk goed geheugen voor onbenulligheden Ik heb al verschillende keren naar VonSchweikerts geluisterd. Geen enkele keer hebben ze tot nog toe weten te overtuigen, maar dat kan aan de ruimte, aan de aansturing, maar ook aan mijn gemoedstoestand hebben gelegen. De eerste ervaring (of is het aanvaring ) die ik met dit merk gehad heb was tijdens de eerste VAD. Toen zat ik er te dicht op, was nogal visueel gefixeerd (vrij vertaald: luisteren met de ogen) en de aansturing met de KR's was niet echt geweldig. Bovendien zag het er erg "schrootjesachtig" uit. De VR4 is misschien een optie, mits ie enigszins betaalbaar is. Het laag wat ik me van de verschillende VS kan herinneren was niet waar ik nu naar op zoek ben, maar luisteren kan altijd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Vergeef me mijn scheelheid en het gebrek aan geheugen. Blijkbaar hebben de plaatjes en de woorden niets aan het werk gezet anders had ik het wel opgeslagen. ik heb nl een ongelofelijk goed geheugen voor onbenulligheden lol, is dit nu een excuus of een belediging? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Ai, argh, mijn ogen... Deze Von Schweigert staat in mijn top-5, de VR-3.5. Inderdaad, hij (zij?) doet denken aan de Impuls-lijn van een aantal jaren terug: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Hallo Bas.., Verklaar je nader over de Wadia DAC 12...! Robert Beste Robert, Ik heb er dit weekend eentje thuis staan, stuur me en PM. als je er meer over wilt horen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert64 Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Howdy Bas.., Je hebt een PB..! M.v.g. Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Howdy Bas.., Je hebt een PB..! M.v.g. Robert Ik zie het... :D (sorry ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jempie Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 SOFTWARE liefs analoog Mazzel Jempie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bedrock Posted 27 september 2005 Report Share Posted 27 september 2005 Er is nu ook een High-End uitvoering van de Benchmark, dus modden hoeft niet meer Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
SlowikPL Posted 20 augustus 2006 Report Share Posted 20 augustus 2006 Kan me iemand vertellen waar de nieuwste revisie J van de Benchmark DAC1 te halen is in Nederland ( of Europa) . Bij Helios kan men allen de verouderde F revisie kopen van 2004. Vreemd dat ze zulke oude Benchmark`s hebben , of gewoon te veel in een keer ingekocht. Er is volgens diverse reviews wel daarover gesprokken dat er toch aanzienlijk verband is in het geluid en de revisies. Zie. Hier: http://www.positive-feedback.com/Issue26/benchmark_dac1.htm Uit deze review: Originally produced in 2002, the DAC1 has undergone numerous modifications Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 20 augustus 2006 Report Share Posted 20 augustus 2006 Als ik nu een verlanglijstje zou moeten maken, staat dit denk ik bovenaan: De NAIM Fraim Toegegeven, voornamelijk vanwege de looks, maar ook omdat m'n set iets beters verdient dan m'n Ikea nachtkastje en de Fraim dan in alle opzichten de ideale match is. Helaas is er tegenwoordig vrijwel geen rack meer te vinden die me 100% aanstaat, qua uiterlijk, opbouw, afmetingen,etc. (en nee,...zelfbouw is geen optie ) Een jaar of 10 geleden had je nog merken als Target, Atacama, etc die enkele mooie, niet overdreven grote racks maakten, voor 'n vriendelijke prijs, maar nu... Verder heb ik eigenlijk geen wensen... nouja,..een andere kamer wellicht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 20 augustus 2006 Report Share Posted 20 augustus 2006 Dit: De nieuwe 28BSST monoblokken Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 20 augustus 2006 Report Share Posted 20 augustus 2006 Eigenlijk helemaal niets , behalve meer muziek en meer opbergruimte voor de muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audioresearch Posted 20 augustus 2006 Report Share Posted 20 augustus 2006 andere versterker. accuphase of gryphon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 21 augustus 2006 Report Share Posted 21 augustus 2006 Dit: De nieuwe 28BSST monoblokken Groeten, Bas Mijn god.... nog steeds die walgelijke K*T luidsprekeraansluitingen die ook op mijn 14B SST zitten.... wat dat betreft is het huilen als je ze vergelijkt met de moderne Krell, ML of Accuphase aansluitingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 21 augustus 2006 Report Share Posted 21 augustus 2006 Beste Erjen, Goed te horen dat jij in het bezit bent van een 14B Moet je eerlijk zeggen dat ik totaal geen moeite heb met de aansluitingen. Mijn spades en mijn bananen passen perfect. Mijn krells daarintegen hadden walgelijke vlindermoeren waar mijn bananen niet in gingen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 21 augustus 2006 Report Share Posted 21 augustus 2006 Ook geen last met de aansluitingen. En ja, een ouwe Krell doet je klankmatig toch 't meest denken zo'n ouwe opgevoerde Bryston. Zolang dit er met gemak in kan is er geen reden tot klagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 21 augustus 2006 Report Share Posted 21 augustus 2006 Ook geen last met de aansluitingen. En ja, een ouwe Krell doet je klankmatig toch 't meest denken zo'n ouwe opgevoerde Bryston. Zolang dit er met gemak in kan is er geen reden tot klagen. Hoezo stokpaardje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 21 augustus 2006 Report Share Posted 21 augustus 2006 Schiet even de importeur aan op de VAD beurs, Arjen: Wat een walgelijke K*T luidsprekeraansluitingen! Nou, ik kijk nog wel even uit, hij is momenteel nog in het bezit van mijn Bryston (ter reparatie).... lieve importeur, heeeeeeeele mooie luidspreker pluggen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 21 augustus 2006 Report Share Posted 21 augustus 2006 Beste Erjen, Goed te horen dat jij in het bezit bent van een 14B Moet je eerlijk zeggen dat ik totaal geen moeite heb met de aansluitingen. Mijn spades en mijn bananen passen perfect. Mijn krells daarintegen hadden walgelijke vlindermoeren waar mijn bananen niet in gingen. Groeten, Bas Bananen zijn er ook om andere dingen mee te doen en niet om aan snoeren te plakken. Eindelijk een merk die dat begrijpt, is het weer niet goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 22 augustus 2006 Report Share Posted 22 augustus 2006 Beste Erjen, Goed te horen dat jij in het bezit bent van een 14B Moet je eerlijk zeggen dat ik totaal geen moeite heb met de aansluitingen. Mijn spades en mijn bananen passen perfect. Mijn krells daarintegen hadden walgelijke vlindermoeren waar mijn bananen niet in gingen. Groeten, Bas Bananen zijn er ook om andere dingen mee te doen en niet om aan snoeren te plakken. Eindelijk een merk die dat begrijpt, is het weer niet goed. hwahw Beste Arjen, Toch prefereer ik spades boen bananen Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 22 augustus 2006 Report Share Posted 22 augustus 2006 Hoezo stokpaardje. Wil je erover praten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 22 augustus 2006 Report Share Posted 22 augustus 2006 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 22 augustus 2006 Members Report Share Posted 22 augustus 2006 Jungson JA 100 monoblokken. 100 Watt pure klasse A. Ga alleen niet door je rug, 45 kg per stuk, maar dan wel 45 kg pure power. Stuurt je luidsprekers aan met 2 vingers in de neus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts