Jump to content

David Live

pietje bell
 Share

Recommended Posts

Als een rode draad in mijn hobby komt 'Bowie Live' steeds terug.

Toen het dubbel live album uitkwam in '73-74, was het niet in nederland te krijgen.

ik heb het toen uiteindelijk door een eigenaar van een platen zaakje mee laten nemen uit de U.S. (en nee ook de bekende import zaken in A'dam konden er niet aan komen).

jaren met plesier na geluisterd, toen 1983, binnen jaar de LP's de deur uit.

Lang aan het zoeken geweest niets.

Inmiddels is hij dus wel al een tijdje te koop,maar nu kwam het er dus niet van.

Nou lees ik enkele maande terug in een 'duur' blad dat er een nieuwe versie van het live album uit is, alleen heet het nu 'David Live' met enkele extra nummers.

Meteen bij Bol gekeken, yes! besteld en draaien.

De muziek is werkelijk extra super geweldig.

Maar mijn god is de persoon die verantwoordelijk is voor de eind mix doof?

Kijken die gasten tegenwoordig niet meer op de VU meters, echt extreem over gemoduleerd of er een stofje (zeg maar rustig een heel schaap) aan je naald hangt,treurig en dat bij een CD.

ik ga zo de oude Bowie live nog maar even bestellen,hoop dat het beter is.

Maar mijn god is de persoon die verantwoordelijk is voor de eind mix doof?

Idd, Bowie is ook een van mijn helden (staat trouwens nu op op de radio :D ) geweldige muziek.

Maar zowat ALLE albums van Bowie zijn gewoon klote afgemixt, vaak zo plat als een oud Hollands dubbeltje. Voor mij altijd een mysterie geweest waarom. Heb het hier al eens vaker als voorbeeld genoemd van goede muziek maar bagger gemixed.

:(