D van der Deijl Posted 9 augustus 2005 Report Share Posted 9 augustus 2005 Beste Don, Dat ben ik toch niet helemaal met je eens. De latere XA50 en de daarna XA555ES hebben alemaal chip regulatoren in de vorm van 78xx en 79xx. Kijk maar ens met je scope hoe die krengen ruizen..... De truuk van de oudere XA7/779 en 777ES was dat ze alle regulator stages discreet hebben opgebouwd. Je krijgt een van de meest stille voedingslijnen die ik ooit gemeten heb. Zo zouden ze het in alle echte highend apparatuur moeten doen. Het verkoperde chassis etc. was ook veel beter. de X779ES viel toen door de mand. Maar als je die had aangepakt (andere klok met eigen voeding) alle opamps vervangen etc. voeding digitaal qua elco's wat upgraden, dan had die X779 die hele wada wegespeeld. Geloof me. Ik heb menig X779ES mogen upgraden, en kunnen dan echt weer met de tijd mee in het voordeel van de X779ES. Groeten, Bas Je wordt bij deze dan hartelijk bedankt Bas De 779 vond ik wat uiterlijk betreft veel mooier en deze paste ook bij de rest van mijn set. Wat die voeding betreft ik denk niet dat je dit hoort dan bedoel ik die regulators . Maar bij deze dus wanneer ik tegen een 777 of een 779 aanloop dan koop ik hem en dan gaattie naar jou afgesproken? Als je denkt dat je de cdp557 ook nog beter kan krijgen dan hoor ik dat heel graag van je. Ik ben erzelf inmiddels al veel te lang uit en ik weet heus wel dat jij enorm bent gegroeid in al dat modificeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 9 augustus 2005 Report Share Posted 9 augustus 2005 Waar mijn voorkeur denk ik naar uitgaat is de multibitter tegenover de 1 bitter of bitstream modellen.Ik mis wat in het geluid bij die dingen en vind ze wat vlak klinken Heel herkenbaar, als zijn er ook wel bitstream die behoorlijk kunnen klinken. Ik heb het ook al van andere gehoor die de multibitters beduidend beter vonden klinken . Standaard klinkt de cdp557 al zoveel beter dan de 1 bitter de xa 555 dat ik het geen zin vind hebben om de xa 555 te modificeren want dan doe ik dit liever met de cdp557 die dan misschien nog wel beter klinkt al denk ik niet eens dat het nodig is ik ben echt heel erg tevreden met dat oude beestje . Destijds was het met de introductie van de 1 bitters zo dat deze beter klonken dan de eerste multibitters althans dat is wat ik er over heb gelezen. Nu de cdp 557 en veel andere zijn al van een latere generatie multibitters en de hoofdreden voor het toepassen van 1 bit techniek was dat dit goedkoper en stabieler was . Nou bij mij is het nog altijd zo dat ik de klank de voorkeur geef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 9 augustus 2005 Report Share Posted 9 augustus 2005 Beste Don, Dat ben ik toch niet helemaal met je eens. De latere XA50 en de daarna XA555ES hebben alemaal chip regulatoren in de vorm van 78xx en 79xx. Kijk maar ens met je scope hoe die krengen ruizen..... De truuk van de oudere XA7/779 en 777ES was dat ze alle regulator stages discreet hebben opgebouwd. Je krijgt een van de meest stille voedingslijnen die ik ooit gemeten heb. Zo zouden ze het in alle echte highend apparatuur moeten doen. Het verkoperde chassis etc. was ook veel beter. de X779ES viel toen door de mand. Maar als je die had aangepakt (andere klok met eigen voeding) alle opamps vervangen etc. voeding digitaal qua elco's wat upgraden, dan had die X779 die hele wada wegespeeld. Geloof me. Ik heb menig X779ES mogen upgraden, en kunnen dan echt weer met de tijd mee in het voordeel van de X779ES. Groeten, Bas Je wordt bij deze dan hartelijk bedankt Bas De 779 vond ik wat uiterlijk betreft veel mooier en deze paste ook bij de rest van mijn set. Wat die voeding betreft ik denk niet dat je dit hoort dan bedoel ik die regulators . Maar bij deze dus wanneer ik tegen een 777 of een 779 aanloop dan koop ik hem en dan gaattie naar jou afgesproken? Als je denkt dat je de cdp557 ook nog beter kan krijgen dan hoor ik dat heel graag van je. Ik ben erzelf inmiddels al veel te lang uit en ik weet heus wel dat jij enorm bent gegroeid in al dat modificeren. Beste Don, Geloof me. Zeker in digitale voedingen hoor je het verchil 1000% zo duidelijk tussen een stille regulator en eentje met ruis. Ruizende voedingen zijn nummer 1 oorzaak van Jitter. Ruizende voedingen hebben resolutie verlies tot gevolg. Toendertijd we met jou X779ES bezig waren was ik technisch bij lange na nog niet zo ver als nu. Ik had toen dus nog geen benul van wat er nog uit die speler te halen viel. Helaas is het kilometers maken, en toen had ik misschien net 10 km. op de teller Als je een 779 kan vinden, kopen!!!. Je mag hem hier brengen, maar ik kan je ook vertellen wat ik er allemaal mee uitvreet zodat je het zelf kan doen Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 9 augustus 2005 Report Share Posted 9 augustus 2005 Beste Don, Ik hem meerdere CDP557ESD's hier gehad. Er valt heel veel mee te doen, echter weet wel dat de laser niet meer te krijgen is en dat al je geld en energie weggegooid is als die de geest geeft. Heb je een schema van die bak? Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 9 augustus 2005 Report Share Posted 9 augustus 2005 Beste Don, Ik hem meerdere CDP557ESD's hier gehad. Er valt heel veel mee te doen, echter weet wel dat de laser niet meer te krijgen is en dat al je geld en energie weggegooid is als die de geest geeft. Heb je een schema van die bak? Groeten, Bas Bas ik ga op zoek naar een 779 .Van de 779 weet ik dat de laser nog te krijgen is die van de cdp 557 is dat niet meer en echt nergens meer Het schema van de 557 heb ik niet maar dat zal vast nog wel via mijn werk te downloaden zijn van de sony site. Ik ga wanneer ik het schema heb bij jou langskomen mannetje en dan ga jij deze tank nog beter maken en mij nog blijer hahahaha ik weet zeker dat het je gaat lukken alleen dan afstellen van de dac,s zal dat geen problemen geven? Alvast bedankt gozer Don Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts