joopus Posted 19 augustus 2005 Report Share Posted 19 augustus 2005 Ik wil je echt niet aan het zilver hebben als je dat niet wil. Ik denk wel dat je een beetje erg vooringenomen bent wat dat betreft dat is een feit..................... en dat komt door ervaring. in MIJN oren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 22 augustus 2005 Report Share Posted 22 augustus 2005 Zilver ziet er koud en metalig uit dus klinkt het zo. (Hoe omschrijf je koper? Warm en vettig? ) Het meegeleverde standaard snoertje heb ik jaren geleden al ingewisseld voor Monster 400mkII. Deze kabel heb ik vergeleken met iets van Siltech, maar stemmen werden in mijn toenmalige set door de Siltech tot achterin de kamer weggedrukt. De Monster klonk over de hele linie iets minder, maar gaf stemmen goed geproportioneerd door en mocht blijven. Voorlopig. Lang heeft de liefde niet geduurt: de Monster 400mkII werd outclassed door MIT's Terminator-2 en kon vertrekken. Een mager pluspuntje van de Monster was de grote, maar minder gecontroleerde bas-weergave. Onvoldoende om te blijven. Toen maakte ik kennis met zilver: ....wauw! Wat een diepte, wat een stage. Op alle fronten beter en niet een beetje! Wat een transparantie. Wat een helderheid: bekkens klonken ineens als ...bekkens. Zang klonk natuurlijk. In een later stadium zijn de koperen pluggen nog vervangen voor zilveren bullit-plugs, wat nog eens een extra dimensie vrij gaf. Mogelijk dat er enkele modellen zijn die nog beter zijn, maar mijn indruk is dat het niet veel beter meer kan. Ik hoef ook niet meer en heb een soort rust gevonden. Niet heel goedkoop, maar mijn ervaring is dat een zilveren dropveter geweldige dingen kan doen in je torentje... ...bijna vergeten: de snoertjes zijn ook nog dubbel afgeschermd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts