Floor Posted 20 augustus 2002 Report Share Posted 20 augustus 2002 Iedereen denkt nu weer natuurlijk; heb je weer zo 1 die advies wil. Ook natuurlijk, maar graag ervaringen. Komt'ie: Yamaha DSP-AX1 + Klipsch Synergie surround set + VDH Royal Hybride. Nu wil ik de Klipsch SP1 met aktieve SW aansluiten met een liefst zo neutraal mogelijke interlink. Klipsch is namelijk al 'hard' en dat wil ik niet extra versterken maar ook niet afzwakken. Dus: kunnen jullie mij jullie ERVARINGEN met SW-interlinks geven? Dit zodat ik alvast een voorselectie kan maken voordat ik deze kan gaan beluisteren en de uiteindelijke keuze maak. Thnx a 'beginner' Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedi Knight Posted 20 augustus 2002 Report Share Posted 20 augustus 2002 Ik heb goede ervaringen met de Bay-C5 van Van den Hul. Deze wordt door Tannoy Nederland aanbevolen als subwoofer interlink bij de door hun geleverde REL subs. Ik heb een REL Strata III sub. Momenteel heb ik een WBT Signal Cable met WBT connectoren en deze is zowaar nog beter dan de Van den Hul. Het laag is snel en strak en gaat zo laag de sub kan. Vergelijk met een goedkope dropveter heeft mij geleerd dat een interlinks waar slechts een beperkt gebied van de audiobandbreedte doorheen gaat kritischer zijn dan wanneer het hele spectrum erdoor heen gaat. Wanneer op een bandbreedte van 0Hz tot 100Hz. De ondergrens naar bijv. 50Hz wordt verlegt valt dit direct op terwijl bij een totale bandbreedte van 0Hz. naar 22KHz. die 50Hz wel opvallen, maar je moet er wel op letten. De goedkope interlinks hebben A een hogere weerstand en B ze gaan minder diep. Toen ik mijn sub pas had, had ik deze via een dropveter aangesloten op mijn receiver. De sub deed het en het klonk redelijk, maar de sensatie van een trillende vloer bij het ontploffen van dieptebommen in Das Boat bleven uit. Er was wel laag, maar er moest veel meer in de sub zitten. Eerst verweet ik dit aan het inspelen. Maar na enkele maanden veel en luid spelen was er nauwelijks verbetering. Toen kwam de Bay-C5 van Van den Hul, nadat ik een redelijke winst wist te halen uit de analoge muziek weergave uit mijn DVD speler door ook Van den Hul - D102MKIII interlinks toe te passen. Het verschil was enorm. De sub speelde aanzienlijk luider, werd sneller en strakker en ging veel lager. Nu met de WBT heb ik het vermoeden dat de sub nog meer vermogen overheeft, maar aangezien de audio groep nu volledig geaard is en een eigen groep heeft en in een nieuw huis staat kan dit ook andere oorzaken hebben. Monster maakt ook speciale subwoofer interlinks, maar deze klinken een tikje wollig, dus niet neutraal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 20 augustus 2002 Report Share Posted 20 augustus 2002 De goedkope interlinks hebben A een hogere weerstand en B ze gaan minder diep. Sorry hoor, maar dit is echt de grootste onzin die ik ooit heb gehoord, haha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Floor Posted 20 augustus 2002 Author Report Share Posted 20 augustus 2002 JSA Correct me if I'm wrong maar volgens jou klinken goedkopere kabels NIET minder diep? Is dit jouw ervaring of kun jij dit misschien onderbouwen? Kan mij een hoop peso's schelen zo maar wie weet wat ik hoor en vind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts