Scat-Man Posted 30 juli 2005 Report Share Posted 30 juli 2005 De meeste eindbakken waar jullie mee aankomen had ik zelf ook wel kunnen verzinnen, er zijn pas een of twee versterkers waar van ik zeg, ok, dat is eens wat anders. De rest van mijn set is niet zo belangrijk, ik wil in eerste instantie kwijlen! Het oog wil ook iets! Waar blijven de exotische eindversterkers, en nu ff niet blind staren op mijn budget! Of is er niks 'moois' in eindbakken land? gROETJES mARJELLAK Hier heb jij kennelijk nog nooit naar geluisterd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 30 juli 2005 Report Share Posted 30 juli 2005 De mono's niet, de stereo versie wel.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 30 juli 2005 Report Share Posted 30 juli 2005 Beste, Ja kwijle is leuk, en je moet dat een keer meegemaakt hebben. Ik heb zelf ook gekwijld op mijn toenmalige Krell KMA-200 monoblokken. Daarna heb ik alle dogma's opzij gezet, en gezegd "het makt me niet uit wat het kost, hoe het eruit ziet welk merk het is" Ik ga alles proberen. Het heeft me anderhalf jaar gekost, en ik heb (met dank aan iedereen!) een groot scala aan versterkers thuis geprobeerd. Ik zal nog niet te direct worden maar wat ik wel kan noemen is. -Classe -Tact -Mark Levinson -Jungson -Vincent -Acuphase -Rotel -Bryston Voor deze anderhalf jaar heb ik uiteraard nog veel meer gehad en geprobeerd, maar dit was intensief luisteren steeds op dezelfde set in dezelfde configuratie. Het geld wat ik had gespaard brande natuurlijk in mijn zakken, maar dit keer wilde ik niet toegeven voordat ik echt tevereden was. Al bovengenoemde versterkers hebben allemaal iets moois en het is allemaal regelrechte topklasse en state of enginering. Wat ik zocht was: Een amp waar je 24 uur per dag naar kunt luisteren Een amp die alles laat oren tot het diepste detail Een amp die het laag altijd strak heeft, zo strak dat het totaal los van de speakers staan. Bovendien moet het afgronddiep zijn en je bijna door de plee trekken. Mar dan nog tussen de 20 en 40Hz. strak en plaatsbaar zijn Het allerbelangrijkste, hij moet neutraal zijn. Dit is cliche en neutraal bestaat niet. Maar ene amp is wel degelijk in staat koper, hout strijkers etc. in asolute natuurgetrouwheid te laten klinken. De ene amp kon dat maar was waardeloos in het laag, de andere amp weer andersom. Hoewel ik er zelf nooit aan wou, heb ik op het laatst een set Bryston 7BSST's geprobeerd. Geloof het of geloof het neit, ik wist het in 2 minuten na de eerste tonen. De enorme klankrijkdom. Ik weet niet wat de ontwerper Stuard Taylor heeft gedaan, maar het midden-hoog was zo perfect. Het laag was als een massief tjernobyl. We zijn nu een half jaar verder en elk weekend weer beleef ik grote kippevel momenten. In eerste instantie dacht ik ook, zoveel geld voor iets wat er zo gewoontjes uitziet, maar als je hoort hoe het klinkt, dan weet je dat het elke stuiver waard is. Ook neit onbelangrijk is dat het een van de best en massief gebouwde amps zijn die je je maar kunt voorstellen. Vandaar ook de 20 jaar garantie. Van alle amps heb ik nog aantekeningen en foto's ik zal er in de toekomst nog eens een uitgebreid verslag over schrijven. Dit is wat het aanstuurd. (voor degene die mij niet zo goed kennen Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 30 juli 2005 Report Share Posted 30 juli 2005 Dank voor je omschrijving, vooral over wat je al eens geprobeerd hebt! Mijn evraringen: ML sets: Door over gecompliceerde topologie/concept gaat denk ik veel emotie verloren, dat wil zeggen, mij heeft het helaas nooit kunnen bekoren, maar moet wel zeggen, ken het alleen van combinaties met Dynaudio topspeakers. Alles is er, maar de emotie is er niet, zogenaamde lage mee "tap" factor. Krell en dergelijke: Power te over en waanzinnige stage, maar mij te grof. KR: Heel fraai, homogeen, genoeg power ondanks buis. Gehoord met Von Schweikert en viel op door juist niet op te vallen. ASR: zie voorgaande posting, naar mijn mening heel veel waar voor je geld (meeste van de hier genoemde versterkers) Holcro: geen idee, net als Accuphase... Graaf: Duur, erg mooie stage, niet eens zo heel romantisch en heerlijk om langer naar te luisteren, mist naar mijn mening wat Punch. Naar mijn mening, Jadis is zeker zo goed. Passlabs: Heb de Aleph 2 gehoord, Heerlijk intieme versterker, erg musikaal, neigt een beetje het hoog te temperen, X250.5 zou voor mij een heel goede mogelijkheid zijn: Dynamisch, open, nergens scherp, controle, afgronddiep. Linn Klimax: van horen zeggen, zou ook vreselijk fraai moeten zijn... Vincent/ Usher/ Xindac/ zeg Chinese High End, blijf er maar weg, of wacht 5 jaar. Nu grof, gruizig, niet harmonieus en zeker niet muzikaal. Alles wel gehoord, over een lange tijd en weet de omstandigheden niet meer zo heel goed, rest van de sets heeft een zeker zo stevige invloed gehad op de ervaringen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 30 juli 2005 Members Report Share Posted 30 juli 2005 Vincent/ Usher/ Xindac/ zeg Chinese High End, blijf er maar weg, of wacht 5 jaar. Nu grof, gruizig, niet harmonieus en zeker niet muzikaal. ??? Hoezo 5 jaar wachten ? In dit rijtje noemde je Jungson niet op , en misschien met een reden... Wat betrefd Levinson (27 en 23) , Krell (KSA 250), en Pass ( Aleph 0 ) ben ik het met je eens , er is altijd wel iets op aan te merken. (smaak ?) Deze merken heb ik zelf ook gehad , en ook nog Accuphase ( E 405 , P 300L , P 500 )de oude lijn klinkt te zoet , de nieuwe lijn te schel ... (alweer smaak) Classe ( DR 5 met 2 x de 15 ) heb ik een half jaar gehad , en hoe indrukwekkend dit ook lijkt , op de langere duur was ik dit ook vrij snel zat... Dit alles was in combinatie met Infinity RS Gamma of B&W Matrix 801 mk III , en een Pass Aleph L voortrap of Classe DR 5. Vergeet ik nog bijna McIntosh , dit ging trouwens wel buiten verwachting goed , maar steeds radio Moscow door de zachte passages was ook niets... Ben toen volledig overgegaan op buis , en hoe mooi dat ook is , altijd een gemis aan power... ( op Tannoy met 93 db rendement , dus daar hoeft niemand over te beginnen ) Om nu terug te komen op Chinese High End , ben toen via Korsun tegen Jungson aangelopen , en daarmee viel alles dus wel op zijn plek. Nu kan het nog zo zijn dat dit met Tannoy gewoon waanzinnig combineerd , ik heb hierna gewoon nooit meer wat anders hoeven proberen. Vlak dit soort merken dus niet bij voorbaat uit , maar ga ze gewoon een keer beluisteren... Zo kan ik me dus voorstellen dat een combinatie met deze mono-blokken wel eens heel goed uit zou kunnen pakken. Je hebt dan de keuze uit de JA 50 , JA 100 , en de JA 200. En allemaal steeds in klasse A... Nu bestaat natuurlijk ook nog de mogelijkheid , dat je ze spuuglelijk vindt , maar zoals met bijna alles , ook dat is weer smaak. Om nu nog even terug te komen op de vraag , bij een Levinson voortrap zou ik idd ook zeggen een Levinson eind , maar is de pre echt definitief , of zijn daar ook nog veranderingen mogelijk ? Het is nu niet echt mijn merk , maar zo'n Linn Shakra (?) set klinkt ook wel verdomd goed ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 30 juli 2005 Report Share Posted 30 juli 2005 Heb Jungson idd nog nooit gehoord. Maar vanwege berichten op internet idd niet in dat rijtje gezet. De chinezen die ik gehoord heb, zijn wel duidelijk in opmars en verwacht dan ook dat ze binnen de 5 jaar echt bij de top zullen horen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 30 juli 2005 Report Share Posted 30 juli 2005 Heb Jungson idd nog nooit gehoord. Is nu al zeer de moeite waard (en niet duur, goedkoop is niet echt het goede woord) Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 30 juli 2005 Report Share Posted 30 juli 2005 Beste, Ik zal volgende week proberen of ik mijn complete review van al deze eindversterkers op en rijtje kan zetten. Ik had thuis de Jungosn AV1000 staan. Al is het een surround bak, ik had hem stereo beluistered. Jungson is een zwaar topklasse merk en samen met de Classe's kwam deze bak bij mij op de 2e plaats. Juist wel heel erg muzikaal, vol harmonische rijkdom. Het heeft alleen niet de ballen en de extreme doorzichtigheid van Bryston. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 30 juli 2005 Report Share Posted 30 juli 2005 Ik had thuis de Jungosn AV1000 staan. Ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te beweren dat die nu bij mij thuis staat, permanent. En ik ben er zeer tevreden mee. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 30 juli 2005 Report Share Posted 30 juli 2005 als je wilt kwijlen over plaatjes: http://www.exoticaudio.org/Exotic_Audio2.html leef je uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 30 juli 2005 Report Share Posted 30 juli 2005 Er staat op dit moment op Hear en op Hifi een wel heel mooie set te koop van ASR. Het betreft hier een Collector voorversterker met accuvoeding (20 kg), en twee monoblokken. Deze blokken hebben elk een eigen voeding. (van 30 kg p/st). ASR is eigenlijk bekend om de schitterende Emitter I en II, maar heeft een zeer korte periode deze set geproduceerd samen met een stereo eindversterker. Maar zo'n voortrap met accuvoeding i.c.m. de monoblokken speelt wel op ongekende hoogte. En voor die prijs die ze ervoor vragen........... Je houd dan nog wel wat over van het budget waar je nog een leuke vakantie van kunt houden. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 juli 2005 Report Share Posted 30 juli 2005 Wat ik prettig zou vinden is van mensen te horen hoelang ze een versterker of component gehoord hebben en of dat thuis was. Ik heb wel eens de idee dat conclusies worden getrokken op basis van winkelbezoek. Ik heb zelf Krell, Meridian en Conrad Johnson (diverse typen) in huis gehad. Mijn keuze was duidelijk voor Conrad Johnson. Op divers materiaal gehoord klonk hij mij het meest evenwichtig ook in vergelijking met mijn vroegere Quad 34/306. Persoonlijk heb ik het niet op al die power bakken. Geef mij maar simpele buizentechniek. Overigens ome Henk heb ik de Electrocompaniet wel een keer in een winkel gehoord met als vergelijking mijn oude Quad. Ik had de idee dat hij kleurde, maar ik heb het ding misschien een half uur gehoord. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 30 juli 2005 Report Share Posted 30 juli 2005 Hoi Carl, ik heb de Marantz Premium serie, Sony ES, Burmester, Audio Research, Bryston en AVM thuisgehad (gedurende langere tijd, van een half jaar tot zelfs 2 jaar met A.R en Bryston). Nu heb ik een Emitter I van ASR thuis staan. Deze speelt in mijn oren toch wel op zeer hoog niveau en heel vanzelfsprekend. Het luisteren naar muziek gaat weer met plezier, zonder dat je naar een set zit te luisteren. Heel opmerkelijk. Ook vinyl word heel natuurlijk en luchtig weergegeven. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 30 juli 2005 Report Share Posted 30 juli 2005 Dat zet ik er (om te kwijlen) ook nog een plaatje bij. Het plaatje is trouwens klikbaar Heeft iemand deze ooit beluisterd Hallo ome Henk, Als je een eerlijke antwoord wilt op die vraag moet je eens op FONECOM's TOPIC gaan. Naar beneden scrollen en op foto #7 vind je Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 30 juli 2005 Members Report Share Posted 30 juli 2005 Wat ik prettig zou vinden is van mensen te horen hoelang ze een versterker of component gehoord hebben en of dat thuis was. Ik heb wel eens de idee dat conclusies worden getrokken op basis van winkelbezoek. Beste Carl , Alle merken die ik in mijn verhaal hierboven opsomde heb ik gehad , behalve de McIntosh. Dat was de MC 402 . Deze heb ik een week op proef gehad , en klonk fenomenaal. Het probleem was alleen , dat als de buren naar SBS 6 keken , hij dat opving. Voor Transtec was het een raadsel , en nog steeds heb ik hier geen verklaring voor. Heb toen echt wel de aanschaf overwogen , maar dit soort ''geintjes'' met een eindbak van 7000 euro vond ik toch iets te ver gaan. Ben daarna tegen Jungson aangelopen ( de AV 1000 D ) , en er zal ongetwijfeld wel mooier te koop zijn , maar voor 2200 euro had ik wel ineens rust , terwijl ik bij een veelvoud regelmatig onrustig werd , en dus niet tevreden. Kant-tekening blijft steeds wel weer dat het mogelijk gewoon de combinatie met Tannoy is die zo goed klinkt. Met de Sonus Faber Cremona auditor vond ik het namelijk veel te helder en dun klinken. ( wel een mooi 3-d plaatje ) Uiteindelijk draait het toch om de combinatie , en blijft de smaak een hele belangrijke factor en zal het beste/mooiste/fraaiste voor iedereen weer anders uitpakken , dus wat kun je het beste aanraden...Veel (thuis) proberen , en dus geduld hebben. Ga nooit over 1 nacht ijs. Wordt de dealer ongeduldig ( zeker in genoemd prijssegment ) ga naar een ander die je wel tijd en rust gunt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc The Hague Posted 30 juli 2005 Report Share Posted 30 juli 2005 Marc The Hague ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 juli 2005 Report Share Posted 30 juli 2005 Hai ome henk, Waarom zou je zo'n verschillende eindbakken niet met elkaar vergelijken in je eigen set. Het gaat me er niet om of ze verschillend zijn maar of ze verschillend klinken. Hai Arden en Frank, Leuk dat jullie al die versterkers in huis hebben gehad. Het was ook geen kritiek maar soms heb ik hear wel eens de indruk dat mensen wel erg snel hun conclusie trekken. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 wat las ik, een Electrocompaniet die kleurt ...? en dat vergeleken met een Quad .....? ieks Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 Ik heb laads een zware Class Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 4 augustus 2005 Report Share Posted 4 augustus 2005 Ik heb laads een zware Class Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 4 augustus 2005 Report Share Posted 4 augustus 2005 En we zouden niets baseren op enkel winkelbezoek??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 augustus 2005 Report Share Posted 5 augustus 2005 Alle goede versterkers klinken goed..... 't gaat er alleen om van welke klank je houdt.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts