Jump to content

Stereophile

carl
 Share

Recommended Posts

Naar aanleiding van een vraag van Audiopaul wil ik toch nog even wijzen op de voordelen van een goedkoop abonnement op Stereophile.

Ik krijg de Stereophile thuis en dat is niet duur. Je kan bijvoorbeeld nu een proefabonnement krijgen van 13 (!) dollar voor 12 nummers. Laat daar nog een paar dollar bijkomen omdat je niet in de US woont maar dan is het nog zeer goedkoop. Je krijgt het blad nog voordat de inhoud op de website is gepubliceerd, je loopt dus iets minder dan een maand voor.

Kijk ook eens bij www.stereophile.com bij subscriptions.

Overigens is het inhoudelijk een goed blad en nog redelijk kritisch ook in vergelijking met andere bladen. De artikelen van analoog guru Michael Fremer zijn ook zeer de moeite waard. Op de website wordt gratis een groot aantal artikelen gepubliceerd. Wel effen wennen aan de schrijfstijl

Groet,

Carl

Naar aanleiding van een vraag van Audiopaul wil ik toch nog even wijzen op de voordelen van een goedkoop abonnement op Stereophile.

Ik krijg de Stereophile thuis en dat is niet duur. Je kan bijvoorbeeld nu een proefabonnement krijgen van 13 (!) dollar voor 12 nummers. Laat daar nog een paar dollar bijkomen omdat je niet in de US woont maar dan is het nog zeer goedkoop. Groet,

Carl

Hoi Carl,

Ik heb het even nagekeken maar als je "international subscriber" bent, betaal je $27,97 en da's ruim twee keer zo veel! Hier heb je de link: >> Internationale registratie <<

Da's nog steeds een aantrekkelijke prijs, maar toch veel duurder als jij meldt. Kijk ik wellicht verkeerd? :rolleyes:

2 keer zo duur!!!!! ;)

En 1 klein detail, Surface mail dus.

Maar ach, je kunt ze ook bij de Bruna halen voor 9euro per nummer.

Luchtpost? nee die van de Bruna komen ook per slakken post.

Die Siep heeft natuurlijk gelijk. Niet verder gekeken als de neus lang is. Toch is pakweg 2,5 dollar per nummer nog goedkoop. In NL kost het blad volgens mij iets van 9 euro.

Ik zal volgende keer eens kijken vanwaar het blad verstuurd wordt. In ieder geval is het bij mij binnen voordat het hier in de winkels ligt.

Carl

Die Siep heeft natuurlijk gelijk. Niet verder gekeken als de neus lang is. Toch is pakweg 2,5 dollar per nummer nog goedkoop. In NL kost het blad volgens mij iets van 9 euro.

Ik zal volgende keer eens kijken vanwaar het blad verstuurd wordt. In ieder geval is het bij mij binnen voordat het hier in de winkels ligt.

Carl

Beste Carl,

Zoals ik in mijn eerste reactie al schreef blijft het natuurlijk een voordeeltje. Die

Het Duitse blad Audiophile is helaas ter ziele gegaan. Als je in buizen en platenspelers geinteresseerd bent was het zeker interessant . Ik lees naast Stereophile ook Hifi plus en Hifi News. NL bladen koop ik nooit meer , HVT lees ik wel eens in de bieb.

Het opslagprobleem heb ik ook. LP's, bladen, strips en in de winter ook nog de zeilen en banken van de boot. Er is wel eens irritatie in dit huis.

Groet,

Carl

• 2 weeks later...
Maar ach, je kunt ze ook bij de Bruna halen voor 9euro per nummer.

Bruna ? Heb de Stereophile daar nog nooit gezien, althans hier in de regio Haaglanden.

Kocht Stereophile zo af en toe wel eens los ( wanneer er voor mij een interessant onderwerp in stond ) en moest daarvoor altijd naar ' AmericanBook Center ' op de Lange Poten in het centrum van Den Haag.

Ook Paagman in Rijswijk verkocht Stereophile en ook HifiNews vroeger, maar nu ook niet meer.

Voor TAS ( The Absolute Sound ) ga ik voor de losse verkoop nog wel eens naar de AKO, maar die zit weer helemaal op de Gevers Deynootweg / PalacePromenade op Scheveningen.

Maar het valt in iedergeval op dat niet veel boekhandels Amerikaanse tijdschriften in de verkoop hebben.

Groet, Marc ...

Goeie tip van het abbonement op Stereophile! Ik heb me zojuist aangemeld. Het enige minpuntje is dat er vermeld wordt dat het eerste nummer na 8-10 weken pas arriveert! Da's wel heel lang! :( Een keuken leveren duurt nog korter!

Iemand ervaring met hoe snel het eerste nummer op de mat ligt???