carl Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 Zoals jullie weten ben ik op zoek naar een nieuwe phonotrap. Trichord heeft vanouds een goede naam op dit gebied. Een voordeel van Trichord phonotrappen is ook dat die zeer ruim instelbaar zijn. Zo'n nieuwe Diablo lijkt me op het eerste gezicht wel wat. Je kan hem upgraden met een neverconnect power supply. Ik heb er iets over gelezen op www.trichordresearch.com maar snap eigenlijk niet wat dat ding nu precies doet. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cve Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 Wanneer je op zoek bent naar een zeer ruim instelbare phonotrap, kun je wellicht ook eens kijken naar de Sonneteer Sedley: Element type: MM/MC, ruime selectie capaciteit-tuning Ingang-impedantie: 47 kOhm, 100 Ohm, 47 Ohm, 1 kOhm Ingang-capaciteit: 220 pF, 100 pF, 47 pF, 10 pF Versterkingsniveau: Hoog/Laag Afmetingen (Hoogte x Breedte x Diepte): 60 x 430 x 280mm Netto gewicht: ca. 6Kg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 31 juli 2005 Members Report Share Posted 31 juli 2005 http://www.never-connected.com/ Ik dacht eerst dat het een soort van accu-buffer zou zijn , maar dat is het ook niet. Misschien dat een van de techneuten hear het uit de bovenstaande link kunnen halen... Voor het zelfde geld hebben we hier wel het ei van Columbus op voedings-gebied. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 juli 2005 Author Report Share Posted 31 juli 2005 Hai Arden, Werner zou het moeten weten gezien zijn relaties met Trichord. Ik heb hem wel eens een mailtje gestuurd om te vragen of hij de voortrap kent. Kennelijk is hij wat terughoudend wat zijn goed recht is. De Trichord kost rond de 1100 euro met een goedkope voeding en 700 extra voor een Neverconnect. Je kan hem ook nog met een zware voeding krijgen maar dat lijkt niet logisch met de Neverconnect die iets meer kost. Dan kan je beter even bijsparen. Hij schijnt niet in NL te zijn. Ik begreep dat als er serieuze belangstelling is ze er eentje over willen laten komen. Overigens heb ik nog nergens een test gezien. Komt waarschijnlijk omdat die net uit is. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 In de HiFi + issue 31 (UK magazine) staat op pag. 103 ("Audio Smorgasbord") een bespreking van een Trichord Delphini en een "Neverconnected" power supply. Er staat wel in wat het ding doet maar nergens hoe het werkt... RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 juli 2005 Author Report Share Posted 31 juli 2005 De Hifi plus gelezen maar toch niet veel verder gekomen. Ik hoop nog op Werner. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 Ha! Never Connected is een manier van gelijkrichten waarbij de belasting, de voorversterker dus, nooit een rechtstreekse connectie naar het lichtnet 'ziet'. Wanneer de gelijkrichterdiodes geleiden en/of schakelen is het pad naar de versterker afgesloten, en omgekeerd. Dat is nuttig omdat een schakelende diode een hoop rommel genereert. Hifi Corner in Deurne (bij Antwerpen) heeft mogelijk de Diablo al binnen: +32.(0)3.322.01.11. Het is nuttig in een luistersessie de NC voeding te vergelijken met de normale voeding, om daarna gewoon je voorkeur te volgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 Ik verwacht dat er wel gebruik zal worden gemaakt van een bufferbank (elkobank), die met behulp van bijvoorbeeld een mosfet zal worden geschakeld over de schakelpulsjes van de diodes heen... Patent no GB2390762 1. ISOLATING POWER SUPPLY This invention relates to an isolating power supply for electrical equipment. Over recent years. as the resolution and accuracy of high performance audio and sound equipment has improved, it has become clear that the quality and accuracy of sound reproduction can be dependent on, and adversely effected by, the quality of the incoming power supply to the equipment. Claim 1: An isolating power supply for electrical equipment, comprising a transformer having an input for a mains alternating current (AC) power supply, a rectifier by which the output of the transformer can be rectified, a primary energy storage device for electrically smoothing the output of the rectifier, a switching device which is electrically connected to the output of the primary energy storage device and which can be switched between a conducting state and a non-conducting state, and a secondary energy storage device which is electrically connected to the switching device, and means for producing a switching device control signal so that in use when the switching device is in a non-conducting state the primary energy storage device stores the output from the rectifier and the secondary energy storage device is electrically isolated from the primary energy storage device and supplies an electrical output to associated electrical equipment, and when the rectifier is no longer charging the primary energy storage device the switching device is in a conducting state so that the primary and secondary energy storage devices are electrically connected and the secondary energy storage device stores the output from the primary energy storage device. http://v3.espacenet.com/textdes?DB=EPODOC&...0&QPN=GB2390762 DIY ers doe er je voordeel mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 He, het patent is toegekend !?! Nu moet ik niet meer 'terughoudend' doen. Meer dan twee jaar geleden voorspelde ik Richard dat zijn patent er niet door ging komen. Met name in Japan werden gelijkaardige circuits al decennia geleden ontwikkeld. Maar het patent is er nu toch ... vermoedelijk alleen ten voordele van de DIYers, inderdaad. voorlopers van NC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 Toch ben ik terughoudend om gelijk dit als het antwoord op de Powersuppy vraagstukken te geven. Ik ben bang dat vooral aan de mosfet hele hoge eisen moeten worden gesteld, samen met de snelheid van de 2e elkobank. Een voorbeeld topologie is gegeven, maar dit geeft slechts een idee van hoe je dit kan aanpakken. Vele variaties op een thema zijn mogelijk, zoek de beste :S Daarnaast, ere wie ere toekomt. Het ziet er zo simpel uit, maar niemand heeft het hem voorgedaan Sorrie voor de wat botte slotopmerking van mijn vorige post... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 augustus 2005 Author Report Share Posted 1 augustus 2005 Hai Werner en anderen, Je maakt me niet wijs dat jij die NC niet op je Dino hebt uitgeprobeerd. Is dat nu een kwestie van smaak of een verbetering? Overigens zat ik in Hifi News nog even een bespreking van Martin Collums te lezen. In een Marantz CD speler hadden ze vier NC's ingebouwd (ieder voor een eigen onderdeel) met aan en uitknop. Hij was toch wel enthousiast. Overigens lijkt zo'n NC een milieuvriendelijkere oplossing dan een batterij. Carl (die zeer geinteresseerd begint te raken) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 2 augustus 2005 Report Share Posted 2 augustus 2005 Je maakt me niet wijs dat jij die NC niet op je Dino hebt uitgeprobeerd. Is dat nu een kwestie van smaak of een verbetering? Jawel. Eigenlijk pruts ik helemaal niet graag aan de installatie, vooral niet die in de woonkamer. Daarnaast probeer ik zowat alle apparatuur te vervangen door spullen van eigen ontwerp. Dus mijn interesse in wat er commercieel beschikbaar is, is tamelijk klein. Ik heb nooit een NC thuis gehad. Ik ken iemand die wel heeft vergeleken (op Delphini en/of Orca), en ik meen me te herinneren dat volgens hem de NC een slanker en strakker laag gaf. En dan wordt het inderdaad een kwestie van smaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts