Jump to content

EMMlabs CD speler

leobus
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Vorige week het genoegen gehad om naar een EMMlabs CD-SACD speler met hun losse DAC/voorversterker te mogen luisteren.

Een vriend van mij had die set te leen van een Duits persoon.

Wat een formidabele speler is dat zeg.

Een detailrijkdom die ik nog nooit eerder heb gehoord, een stereobeeld dat zo scherp getoken was dat je in koren de afzonderlijke stemmen kon horen, een bas die rustig maar strak was (Dat rustige kan ook -mede- aan de Isophon Europa 2 boxen liggen), een prachtig hoog zonder ook maar een spoortje van scherpte. Verder kun je al je audiofiele bewoordingen erop los laten, maar het was in

• 3 weeks later...

jammer dat je nog 0 reacties hebt

Helaas heb ik hem ook nog nooit mogen horen...

Volgens The Absolute Sound staat EMM-labs bovenaan wat digitale weergave betreft; er is niks beters -volgens hen. En ze hebben flink wat dure spullen mogen testen, bijv. Burmesters van >$50.000.

Ontwerper Ed Meitner(?) weet wat hij doet.

Hallo Duck,

Jij weet kennelijk meer van het merk dan ik. Ik weet niet dat er eventueel een ander loopwerk in zou kunnen zitten. Ik weet alleen dat het super klonk en denk dat het wel eens een lage WAF zal kunnen hebben. Ik heb al heel wat spelers gehoord, van goedkoop tot duur, maar zoiets als deze kende ik ik toch echt niet.

Een, naar verluid, superspeler die ik nog niet gehoord heb is de nieuwe TEAC, maar Mark Levinson, Lindemann, DCS, Audio Aero, Wadia's, Bow, Marantzen, Puccini, mijn eigen gemodificeerde Teac vrds 25x, geen een van deze spelers heeft mij zoveel laten horen als de EMM labs. Door al dat geluister heb ik inmiddels een aardig gevoel voor verschillen ontwikkeld, dus ik denk dat ik verschillen wel kan waarnemen; zelfs nog wel over andere installaties.

Groet,

Leobus

Wel eerst deed Meitner het met een gemodificeerde Philips SACD1000

21468051.jpg

MAar nu heeft sinds een jaartje een eigen player

cdsd_front_Big.jpg

(of misschien hebben ze er alleen een ander frontje op geplakt ;) )

Meitner staat bekend als de absolute top op DAC & DSD gebied.