Jump to content

prijzen van audio apparatuur

OnnoV
 Share

Recommended Posts

Ik ga binnen nu en 4 weken een versterker+cd-speler kopen en nu valt mij het volgende op:

Iedereen houdt de standaard adviesprijzen aan voor apparatuur.

Ik heb mijn oog laten vallen op een primare a30.1 en een d20 cd-speler en deze worden overal voor dezelfde prijzen te koop aangeboden.. resp. 1950 en 1200. Is er iets vanaf te halen? of zijn er winkels die wel iets goedkoper zijn?

het is inderdaad zo dat de meeste apparatuur op NIVO bijna overal even duur is . Komt volgens mij omdat er minder marge op zit, maar het is ook zo als Henk zegt dat als je een leuke set aanschaft er over een en ander is te praten, bv. over gratis kabels of korting hierop.

succes met je Primare( wel lang inspelen voordat het een beetje klinkt)

Christobal

Er zijn importeurs, die zeer diplomatiek, bij hun prijslijst vermelden :

gemiddelde verkoopprijzen bij de dealers.............

Er zijn importeurs die leveringen stopzetten als ze lucht krijgen van verkoop onder de, door hen vastgestelde, advies ? verkoopprijzen.

Dan zijn er dealers die vreselijk opspelen als ze vermoeden dat een ander, hetzelfde voor minder geld uitlevert.........

Gewoon een lastige wereld.........

Groet Jitze

Het klopt volgens mij wel dat dealers gedwongen worden tegen opgelegde prijzen te leveren:

Kocht nieuw een apparraat en kreeg daar nogal wat korting op. Het ging dus als "Demo-apparaat" in de boekhouding, het stond igg als zodanig op de aankoopbon.

"Niet verder vertellen hoor, anders krijg we het grootste gezanik met de importeur".

De vrije markt is nog ver weg ... wat dat betreft lijkt het audiowereldje niet erg met zijn tijd mee te (kunnen) gaan.

eek.gif

Geplaatst door spido:

...Verder denk ik dat pingelen een leervak wordt in de uitburgeringscursus voor autochtone nederlanders, die ongetwijfeld binnenkort wordt gestart...

Pingelen moet,Pingelen doet je goed.

Les 1:

Iedere winkelier die de gevleugelde woorden spreekt"Ik zal de doos effe pakken"

Bingo,we hebben hier met een show model te maken -10% moet minimaal mogelijk zijn.

Wie heeft er nog meer ?

:)

Geplaatst door siep:

Les 1:

Bingo,we hebben hier met een show model te maken -10% moet minimaal mogelijk zijn.

Wie heeft er nog meer ?

hehe gewoon 2de hands kopen , of als het niet anders kan in Duitsland halen , ben wel goed maar niet gek :)

Geplaatst door Ome Henk:

Zoals gezegd :rolleyes: Vragen staat vrij Spido :P en op vragen kun je zowel ja als nee als antwoord krijgen :D

Ja, maar alleen de vraag al!

Schooien mag, maar doe het op de juiste plaats, idd niet bij de kleine middenstander

die al blij is zijn zaakje te kunnen runnen.

De Big Boys mogen best wat inleveren.

;)

Geplaatst door spido:

Waarom gunnen jullie die armoedzaaiers met die haaifaaiwinkeltjes geen eerlijke boterham?

Schooien en pingelen jullie ook zo wanneer je brood koopt, of wanneer je naar de bioscoop gaat?

Als je iets te duur vindt, koop 't dan gewoon niet.

Zeg je dat ook als je een auto koopt?? confused.gif

Geplaatst door Ome Henk:

Bij schooien staat niets tegenover, dus vind ik dit een opmerking die nergens op slaat Frankie.

Oh ja, een creatieve middenstander, houdt het langer vol dan een statische middenstander :D Tsja, moet je maar bijblijven :rolleyes:

Nou ja prima,ieder zijn mening, toch in Spido

Geplaatst door Ome Henk:

Nou, over centen zal ik zeker niet vallen Frankie :rolleyes: maar...

Wat, wanneer je al bij een audiozaak binnenkomt met "ik wil graag die en die anschaffen" confused.gif Normaliter zit er een stuk "proberen te verkopen tijd" in de uiteindelijke prijs en dat stuk zou je (vind ik) h

Geplaatst door Frankie:

In ieders woorden zitten veel dingen die ik allemaal kan onderschrijven.

Toch kies ik ipv pingelen voor de optie

D (ergens ten oosten van ons hier!)

Kein geloel:kaufen! :D

En wat is er mis met het westen?????? ;)

Geplaatst door siep:

En wat is er mis met het westen?????? ;)

Als ik zie dat in het oosten de prijzen aanzienlijk lager zijn (dan blijkt dat dus ook te kunnen, waarom hier dan niet, en moet ik pingelen?) ga ik naar het oosten, of het noorden, maakt niet uit.

Ik ga nooit voor de pingel maar voor de goede ondernemer.En als die hier zit, koop ik het hier.Komt echter zelden voor, jammer genoeg.

;)

Geplaatst door siep:

Les 1:

Wie heeft er nog meer ?

Je zou ook een afweging kunnen maken, op grond van de hoeveelheid tijd dewelke aan advies/informatie etc wordt gevraagd.

Heb je op de een of andere manier reeds beslist wat je wilt en je neemt het gewoon mee, zou dat mogelijk iets waard zijn.......

Lijkt me dat dit wat moeilijker wordt als je uren in een zaak bent geweest en diverse zaken op proef thuis hebt gehad.

Groet Jitze

Geplaatst door Jitze:

Je zou ook een afweging kunnen maken, op grond van de hoeveelheid tijd dewelke aan advies/informatie etc wordt gevraagd.

Heb je op de een of andere manier reeds beslist wat je wilt en je neemt het gewoon mee, zou dat mogelijk iets waard zijn.......

Lijkt me dat dit wat moeilijker wordt als je uren in een zaak bent geweest en diverse zaken op proef thuis hebt gehad.

Groet Jitze

Daar ben ik het zeker mee eens. Kijk, het is natuurlijk wel zo als er ergens een gat zit van een paar honderd euro... Je moet geen dief worden van je eigen portemonee. Maar je moet niet gaan liggen nuilen over de prijs, als je eerst gebruik hebt gemaakt van de ( dure ! ) luisterruimtes. Ga dan eerst het internet afstruinen of winkeliers lastige e-mail sturen ( " wat kost bij jullie...") en daarna pas vragen en luisteren. En al maak je van afdingen geen topsport ( het is ook een stukje gunnen ), als je ergen anders het apparaat goedkoper ziet, zal je er met een gerespecteerde winkel altijd wel uitkomen. ;):D

Geplaatst door Jitze:

Groet Jitze

O ik zal zeker bij de winkelier kopen die me een apparaat goed demonstreert,een exemplaar leent enz.enz.

Maar ze moeten bij mij niet aankomen met "ik zal even de doos pakken"

Nieuw is nieuw, en nieuw zit in een fabrieks dichte doos.

De eerste die de doos weer open maakt ,ben ik en niemand anders.

Een apparaat van de plank ,waar iedereen met z'n vette vingertjes aan heeft kunnen zitten is bij mij een demo exemplaar.

Dat was mijn punt.