Jump to content

prijzen van audio apparatuur

OnnoV
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door siep:

Een apparaat van de plank ,waar iedereen met z'n vette vingertjes aan heeft kunnen zitten is bij mij een demo exemplaar.

Dat was mijn punt.

Dit was een ander punt.................

Geen aanval, meer een aanvulling voor als het apparaat niet van de plank komt.

Groet Jitze

in duitsland is alles goedkoper

zie www.denon.de

maar ook de auto's zijn daar stukken goedkoper

alleen als je een ding in duitsland haalt zit je te kijkeh met de garantie service enz

en loont het verschil de moeite ??( avondje de kroeg in en ......)of een avondje niet de kroeg in en .....je hebt het al vet terug verdient)

gewoon bij de nederlandse speciaalzaken blijven....

( zoon ding thuis proberen is hier veel makkelijker )

tenzij je in oldenzaal of zo woont

dan rij je gewoon de grens over

enne de verkopers hier zijn inderdaad bij de handter

ow ja in duitsland goedkoper !!

dan haalt u het toch lekkr daar !!!!

pfffft

das was nie de bedoeling,wou alleen maar korting...

Geplaatst door luxmanL81:

in duitsland is alles goedkoper

zie www.denon.de

maar ook de auto's zijn daar stukken goedkoper

Auto's zijn overal binnen de EU even duur (of iig zullen ze dat zeer binnenkort moeten zijn). Alleen dat is dus de prijs waarvoor de importeur ze koopt. Als je vervolgens een auto in Nederland koopt voor zeg

Dialoog tussen klant en hifi-winkelier in de randstad:

Klant: "Dus deze JVC DVD-speler kost 125 Euro zegt u? Ik zag er bij de Blokker een staan voor 55 Euro?"

Winkelier: "Da's niet veel geld inderdaad. Bent u eigenlijk een beetje sportief?"

Klant: "Ja, hoezo?"

Winkelier: "Nou als ik u was, trok ik een sprintje naar de Blokker voor het te laat is!"

Geplaatst door Joep Siermann:

Dialoog tussen klant en hifi-winkelier in de randstad:

Klant: "Dus deze JVC DVD-speler kost 125 Euro zegt u? Ik zag er bij de Blokker een staan voor 55 Euro?"

Winkelier: "Da's niet veel geld inderdaad. Bent u eigenlijk een beetje sportief?"

Klant: "Ja, hoezo?"

Winkelier: "Nou als ik u was, trok ik een sprintje naar de Blokker voor het te laat is!"

Wat bedoel je hier mee? Moet de klant niet voor veel goedkoper gaan, of is die winkelier veel te duur?

Ik vind dat pingelen altijd moet kunnen.... het levert je vaak een leuk voordeeltje op.... wat ik echter niet vind kunnen is eerst gebruik maken van de luisterruimtes en tijd van de verkopers in nederland om dan een prijs af te gaan dingen, omdat het internet of duitsland goedkoper is.

Ben dan sportief en koop je spullen daar direct!! Niet eerst profiteren van de service en dan gaan huilen.... Op internet kan iets goedkoper zijn omdat er geen demotijd in zit... en Duitsland.... tja als je daar wil kopen.... kom dan niet in nederland misbruik maken!

Mzzls

Geplaatst door Frankie:

Ja, maar alleen de vraag al!

Schooien mag, maar doe het op de juiste plaats, idd niet bij de kleine middenstander

die al blij is zijn zaakje te kunnen runnen.

De Big Boys mogen best wat inleveren.

;)

Dus,

waar gaat iedereen dan kopen confused.gif;)

Geplaatst door Frankie:

Als ik zie dat in het oosten de prijzen aanzienlijk lager zijn (dan blijkt dat dus ook te kunnen, waarom hier dan niet, en moet ik pingelen?) ga ik naar het oosten, of het noorden, maakt niet uit.

Ik ga nooit voor de pingel maar voor de goede ondernemer.En als die hier zit, koop ik het hier.Komt echter zelden voor, jammer genoeg.

Nu ben je mij even kwijt.. ;)

Dat komt door de Big-Boys?

Ga je uiteindelijk niet,aan het einde van de dag,voor je zuur verdiende[gekregen?] euro's?.

--Hans.

De meeste winkels die high end verkopen houden zich niet strikt aan de adviesprijs, dat is natuurlijk voor hun ook niet noodzakelijk als je bekijkt wat er voor een marge overblijft.

Sommige importeurs/winkels zijn nogal slordig met het handhaven van de prijs.

Het komt nogal ongeloofwaaardig over als je net een versterker gekocht hebt voor bijv 15000 euro en vervolgens hoor je in je kennissenkring dat iemand exact dezelfde versterker heeft aangeschaft voor 3000 euro minder, en ook nog eens bij dezelfde importeur/winkel.

Zal geen voorbeelden noemen maar ik heb het zelf meegemaakt..

Er zijn winkels in nederland die

Geplaatst door Joep Siermann:

Oh, ik bedoelde een leuke anekdote neer te schrijven over het feit dat veel mensen niet het onderscheid kunnen maken tussen een JVC en een MarQuant o.i.d.

Oh, ik begreep niet dat er over 2 verschillende apparaten werd gesproken. Ik vond het verschil in prijs zo groot..

Een goede verkoper had misschien nog geprobeerd uit te leggen waarom het slim zou zijn om een iets beter apparaat bij hem te kopen, i.p.v. de klant gevat weg te jagen?

Geplaatst door cgm:

Een goede verkoper had misschien nog geprobeerd uit te leggen waarom het slim zou zijn om een iets beter apparaat bij hem te kopen, i.p.v. de klant gevat weg te jagen?

Een goede verkoper is tegenwoordig nog maar moeilijk te vinden helaas.

En van een verkoper had ik zo'n reactie wel kunnen verwachten,

" ren dan maar snel naar Blokker "

Van een winkelier,met verkoop ervaring,verwacht ik toch tegen-gas.

En een top-verkoper/winkelier laat zo'n figuur met zijn doos met inhoud de deur uit lopen :D

Helaas is de trend er een van popie-jopie opmerkingen,want die doen het zo leuk op verjaardagen...

Dus,

men vergaard op voorhand alle nodige info,en zoekt dan maar gewoon de goedkoopste[dozen-schuiver]zaak uit.

Per slot van rekening is het met de buurt-super precies zo verlopen[service/klant-vriendelijke bediening ect].

De man in zijn stof-jas kon je alles vertellen over zijn produkten,

dit in tegenstelling tot de gemiddelde supermarkt-medewerker.

Kom daar maar eens om produkt-info confused.gif

--Hans.