quad and more Posted 2 augustus 2005 Report Share Posted 2 augustus 2005 Wie heeft een schema ,van een schakeling waarmee een led oplicht wanneer je een apparaat correct in fase doet aansluiten. Ik weet dat je dt met een multimeter kan doen maar ik wil een vaste indicatie in mijn spannings-verdeel-doos hebben ! Alle tips ( linkjes ) en of schema`s welkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 augustus 2005 Report Share Posted 2 augustus 2005 Tja, met een geaard apparaat valt er weinig te meten en met een niet geaard apparaat is er weinig zinngs in het stekkerblok te vinden voor een ledje wdb. Aardstromen bij een geaard apparaat liggen in de orde van uA en daar wil een ledje niet op branden. Voor zoiets heb je eigenlijk een hele gevoelige differentiaal stroomtrafo nodig + wat elektronica. Dat is mijl op zeven en past zoiezo niet in een stekkerblok Beste blijft luisteren en toch maar streepjes met een viltstift op de stekkers en het stekkerblok zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 3 augustus 2005 Author Report Share Posted 3 augustus 2005 Toch zie je ze " overal " ingebouwd zitten in tal van merken. Het kan niet meer zijn dan een paar weerstanden ,diodes en een condensator. Alleen dat schema ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bakmeel Posted 4 augustus 2005 Report Share Posted 4 augustus 2005 Kan simpeler - en veiliger.... kijk eens goed naar hoe zo'n schroevendraaier werkt: een Neonlampje, en je lichaam als hoogohmige (2 - 5 meg) weestand naar aarde. dat is volgens mij wel na te bouwen succes! Bouke Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 5 augustus 2005 Author Report Share Posted 5 augustus 2005 Aha, dat lijkt al ergens op. In ieder geval al bedankt ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 5 augustus 2005 Report Share Posted 5 augustus 2005 Beste, Maargoed dan weet je alleen waar de fase zit, maar nog niet of het apparaat juist gepoold is. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
triode Posted 11 augustus 2005 Report Share Posted 11 augustus 2005 Aha, dat lijkt al ergens op.In ieder geval al bedankt ! Zoek eens bij luxman cd speler daar zit het af fabriek ingebouwd. Het geheel van deze schakeling bestaat ,,, uit 2 weerstanden en een led. ik zal een kijken of ik de schakeling nog kan achterhallen dan kan ik je de R waarden geven. Heb net zoon speler in de reparatie gehad en moest gelijk het led van de schakling van achter naar voor halen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts