Jump to content

Sony Subwoofer

jsprbstn
 Share

Recommended Posts

Hey,

Het is voor mij alweer een tijdje geleden dat ik hier gepost heb maar ik heb weer een vraagje..

Ik heb momenteel een Yamaha RX-V450 receiver met daarop 4 JBL TLX121. Hier komt zeer waarschijnlijk een set JBL MX1500 bij. Je zult begrijpen dat ik nu niet echt te spreken ben over de bass weergave, het zijn dan ook 4 boekenplank speakertjes. Nu ben ik een beetje gaan orienteren op een subwoofer. Ik heb voor mezelf besloten dat ik het niet te duur moet maken dus kom ik uit op een aantal instapmodellen in ongeveer dezelfde prijsklasse.

Allereerst vraag ik me af waarom de sony een gewicht heeft van 19kg. Dit is meer dan twee keer zo veel dan de andere 2 subwoofers :confused:

Ik zal de sub vooral gebruiken met muziek. Ik wil daarom zo min mogelijk van die 'brom bassen' maar meer strakke bassen (zoals de meeste dat willen :rolleyes:) Nu vroeg ik me af of een van jullie ervaring had met een of meerdere van onderstaande subwoofers. Ook ben ik benieuwd waar ik deze zelf zou kunnen beluisteren, met name de sony kan ik niet vinden in de winkels.

Mijn voorkeur gaat nu uit naar de sony. Deze heeft een groot bereik qua frequentie, een iets hoger vermogen (mijn inziens niet noemenswaardig maargoed), en eigenlijk het algemene beeld dat ik krijg van de specs spreekt mij meer aan dan dat van de de andere twee. Ik twijfel alleen aan de kwaliteit terwijl ik bij MS en Yamaha wel weet dat het goed zit.

Zie de links voor meer info

Mordaunt-Short 308

80W

35-150Hz

200mm woofer

9,4kg

ADD6572E4CF24D9FC1256E8F006C78C5.jpg

Yamaha YST-SW015

70W

30

Een hoog gewicht zit em vaak in een woofer met dikkere magneet of versterker die zwaarder is of als de kast uit dikker hout gemaakt is :) dat zijn geen nadelen maar juist voordelen.

Maar op zich ken ik de sony niet de andere twee wel en daarbij gaat mijn voorkeur uit naar de Yamaha.

Maar als je de kans krijgt kan je het best zelf even ergens gaan luisteren.

Marcel

Volgends de Sony spec pagina heeft ie een 30 cm woofer, volgens de overzicht/kenmerken pagina een 20 cm woofer.

Als ik naar het plaatje kijk en de kastafmetingen (43 cm hoog) dan vermoed ik dat 30 cm correct is. Juist voor muziek is dast een groot voordeel tov de andere. met name de 16 cm woofer.

Bedankt voor de reacties!

Ik heb inmiddels toch zelf naar de sony kunnen luisteren en als ik heel eerlijk ben viel deze mij toch een beetje tegen. Ik had er sowieso al niet al te hoge verwachtingen van maartoch. Qua prijs/kwaliteit verhouding zit het eigenlijk wel goed, het dingetje koste 150,-

Ik heb maar een klein kamertje (4x3m) en dat brengt mij meteen bij een nieuwe vraag. Is het zo dat de bas uit een sub pas goed tot z'n recht komt op een wat grotere afstand. En heeft er iemand suggesties voor een subwoofer die geschikt is voor mijn kamer. 2ehands tot 200,-

Ook voor kleinere ruimtes is een sub best goed in te zetten! Je kan zelf de hardheid bepalen, en mede afhankelijk van de vloer en de ruimte zelf ( inrichting, materialen en wanden enz ) klinkt een sub al dan niet overheersend of juist licht ondersteunend. Zet hem liefst wel tussen de twee frontspeakers. Oberheerst het teveel, of resoneert de halve kamer mee, probeer dan een flinke tegel eronder.

Qua merk kan ik je ook best JBL of Infinity aanbevelen. Vele winkels hebben nu uitverkoop, en dat geeft soms best wel interessante prijzen! Zoeken, dus!

• 3 weeks later...

Ik heb mijn speurtocht voortgezet. JBL's en infinity's vind ik in vrijwel alle gevallen te duur. 2e hands ben ik dan ook niet echt veel tegen gekomen dus misschien komt er nog wel iets interessants voorbij op een veilingsite ofzo.

Ik ben wel op het merk Polk-Audio gestuit. Ik had hier voorheen nog nooit van gehoord maar het schijnt een vrij degelijk merk te zijn met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Het internet staat er opzich wel vol mee maar volgens mij zijn er maar weinig hifi zaken die leverancier zijn van dit merk. Heeft iemand ervaring met Polk-Audio of weet iemand hier iets over te vertellen.

De PSW202 is nu bij hifihuis afgeprijsd naar 149,- geen slechte prijs vond ikzelf want verder vond ik alleen prijzen rond de 250.

Mocht Polk Audio op niks uitdraaien dan denk ik dat ik de Magnat Motion 250a ga aanschaffen. Deze zal kwalitatief wel iets minder zijn maar de prijs is er dan ook naar. Ik persoonlijk vond het een goede sub, als iemand het hier mee oneens is hoor ik het graag :D