Edwin Snoek Posted 5 augustus 2005 Report Share Posted 5 augustus 2005 Sony Tan N80ES Ik vind het behoorlijk aan de prijs moet ik zeggen dat ding is 15 jaar oud en op veel plaatsen (indien standaard) aan het slijten (elco,s) Als je er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 5 augustus 2005 Report Share Posted 5 augustus 2005 Hier het binnenwerk van de Tan 80 N ES. Ziet er keurig uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 5 augustus 2005 Report Share Posted 5 augustus 2005 Behoudens die sticker (de sukkel die dat heeft gedaan is vast per direct ontslagen ) is ie inderdaad perfect Top, waar de huidige top nog een puntje aan kan zuigen Inderdaad Henk, wie plakt er nou zo beroerd een sticker op. Op staande voet ontslag met die gast. De huidige top kan hier zeker een voorbeeld aan nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 6 augustus 2005 Report Share Posted 6 augustus 2005 Nou het is wel een mooi ding hoor! Alles in klasse A en de voeding in verschillende gescheiden cirquits (dubbelmono ?). Net de etalage van een juwelenzaak in miniatuur. De elco's zijn felgeel en staan in groepjes van 4 (of 6?) gerangschikt... RastaPhil Als ik me niet vergis zijn alle goede voorversterkers Klasse A hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 6 augustus 2005 Report Share Posted 6 augustus 2005 Behoudens die sticker (de sukkel die dat heeft gedaan is vast per direct ontslagen ) is ie inderdaad perfect Top, waar de huidige top nog een puntje aan kan zuigen Inderdaad Henk, wie plakt er nou zo beroerd een sticker op. Op staande voet ontslag met die gast. De huidige top kan hier zeker een voorbeeld aan nemen. Zo is het Edwin Die Don is zo gek nog niet Die sticker inderdaad die laat los staat slordig . Wat ook op zal vallen bij jullie is het veel te kleine koelprofiel echt veel te klein en alles zit natuurlijk erg dicht op elkaar. Ach destijds moest het natuurlijk wel passen bij de rest van de set dus werd het proppen. De afgebeelde eindtorren lagen dus in stukken bij mij echt helemaal gespleten allemaal. De elco,s welke zichtbaar heb ik niet vervangen echter onder de rij van bruine en zwarte elco,s welke dienen voor de spanningsversterker zitten er nog een groot aantal en die gaan stuk met name de kleintje,s. Is dus niet zo,n dure ingreep om dat te vernieuwen echter de afgebeelde elco,s zijn allemaal 80 V types en die staan op ca 78 v bij 230 netspanning en dat is een beetje aan de kritieke kant vind ik. Ach het gaat nu alweer jaren goed dus zullen het wel goede elco,s zijn. Henk gek ben ik op die dingen ondanks de genoemde gebreken de klank vind ik nog steeds buitengewoon goed en dat het nog beter kon bewees de laatste modificatie welke op internet te vinden was een zaak welke SONY destijds per apparaat waarschijnlijk een 10 cent bespaarde. En ik vind ze nog mooi ook en trouwens bij mij staan er ook geen vingers op en dat is moeilijk hoor met kids. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 De Tan-80 ziet eruit alsof hij nieuw is. Is dit de nieuwe behuizing voor en TAN80N-ES? 't Lijkt verrekte veel op een Infinity Kappa 9. Hadden ze bij Infinity nog kasten over of zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Ja Henk, dat had ik ook al gezien, maar het blijft wel leuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 7 augustus 2005 Author Report Share Posted 7 augustus 2005 Nou het is wel een mooi ding hoor! Alles in klasse A en de voeding in verschillende gescheiden cirquits (dubbelmono ?). Net de etalage van een juwelenzaak in miniatuur. De elco's zijn felgeel en staan in groepjes van 4 (of 6?) gerangschikt... RastaPhil Als ik me niet vergis zijn alle goede voorversterkers Klasse A hoor. Dat wss wel! Maar in vergelijk met mijn vorige vv... Ik speelde jaaaaren met een 33 jarige Phase Lineair Model .... series 1000 (shit ik word vergeetachtig en mijn studio is in het andere gebouw...). In ieder geval: ik heb die ouwe bak effe in de plaats van de Sumo gestoken en Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 Beste, Dat is de Kappa 8 De Kappa 9 heeft er nog een 12" woofer bij Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 Beste, Dat is de Kappa 8 De Kappa 9 heeft er nog een 12" woofer bij Groeten, Bas Whatever. 't Lijkt iig niet op een ZoNie TAN80N-ES Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 Beste, Dat is de Kappa 8 De Kappa 9 heeft er nog een 12" woofer bij Groeten, Bas Whatever. 't Lijkt iig niet op een ZoNie TAN80N-ES Lijkt het er op of moet je helemaal niets hebben van SONY met je ZONIE Ach ik ben een beetje gehecht geraakt aan die dingen met hun fratsen ze gaan wel eens defect nou en? En bij lang spelen worden ze onaangenaam heet en dan denk je echt van oei hoeveel verder had ik nog kunnen gaan. Zolang ze zo goed blijven klinken echter zal ik ze blijven repareren en wat is nu 2 keer in 15 jaar tijd? Uiteraard zal er een keer een tijd komen dat de main buffer dat rechthoekige blok waarin 4 elco,s van 22.000 uf defect zullen raken en ja dan wordt het duur en dan hangt het er een beetje van af wat de mogelijkheden zijn. De orginele elco,s zullen waarschijnlijk al lang niet meer te krijgen zijn. Ik denk echter dat er genoeg alternatieven zijn. Alles is te repareren moet je maar denken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts