Jump to content

CD-recorder met harddisk

Wim Vos
 Share

Recommended Posts

een rs232 verbinding om muziek bestanden over te zetten is in deze tijd ondenkbaar.

Dat zou uren gaan duren!

Die rs232 zit er waarschijnlijk op voor firmware updates en eventueel remote control vanaf de pc.

Groetjes Simon

• 2 weeks later...

Ik ben van de site inderdaad niet veel wijzer geworden. De rs232 aansluiting zal inderdaad wel voor het aansluiten van een PC zijn (heb ik nog niet geprobeerd). Zo kun je dan tracknamen en albumnamen ingeven. Ik heb dit laatste via de video aansluiting van mijn TV al gedaan. Maar het snel overzetten van de digitale bestanden vanaf mijn PC naar de Yamaha is helaas niet mogelijk, dus ik ben alles via CD's aan het opnemen. Het zal wel weer met muziekrechten e.d. te maken hebben, het mocht niet te makkelijk worden! Via CD's opnemen kost veel tijd, maar dan heb je er ook veel gemak van. Dan is deze CD-recorder een echte jukebox geworden.

Hallo Wim,

Volgens de handleiding is 1 van 2 digitale aansluitingen een digitale ingang (de andere is uitgang). Je kan dus met een S/PDIF kaartje in je PC wel muziek bestanden digitaal overzetten van je PC. Zij het dat dat dan op single speed is, maar het kan volgens mij wel.

Mooi apparaat trouwens :)

;)