Alco Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 En als je ze nou eens neerzette zoals je de speakers nu hebt staan??? Is het dan te simpel om te zeggen dat je dan krijgt waar je zo naar op zoek bent?? Je gaat me toch niet vertellen dat je dat destijds niet hebt uitgeprobeerd?? Een logische reactie, aangezien er maar weinig speakers zijn die specifiek zijn ontworpen om zo dicht mogelijk tegen een muur te staan. Ik heb dat wel uitgeprobeerd, ook al vermoede ik al dat 't niet zou werken. Uiteraard neemt de diepte dan toe, maar stemmen klonken dan wel heeel errug dunnetjes, en er blijft totaal geen laag meer over. (alsof er een micro-setje speelt ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 Joopie, er staat nog een oude foto van m'n setje, met de Linn Kan's op deze site. een ander schilderijtje doet wonderen alco. kunsuitleen , deze is errrug gedateerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 mijn vriend heeft jadis speakers die kun je ook heel dicht tegen de muur zetten, wat een mooi beeld geeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 een ander schilderijtje doet wonderen alco.kunsuitleen Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 en wat voor speakers oei oei. excus Link to comment Share on other sites More sharing options...
gerbrand van veen Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 8 augustus 2005 Author Report Share Posted 8 augustus 2005 Dit geeft inderdaad een h Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 nu alleen de linn kan nog De Linn Kan heb ik allang gehad Joopus... Prima speakers op zich, die heel genadeloos de kwaliteit van de rest van de set bloot legt. Enige (in mijn geval) nadeel van de Linn Kan is, dat ie zo dicht mogelijk tegen een muur moet staan, wat in mijn geval inhield dat ze aan weerskanten van een schouw stonden, waardoor ik vrijwel alleen links-rechts stereo had en dat er van enige spreiding/ruimtelijke afbeelding/diepte geen sprake was. Wel 1 van de zeer weinige speakers die een poepiestrak laag gaf in mijn kamer! Mijn ervaring met linn, Hmmm alsof iemand een wole denken over de speakers had gelegd. Zo warm en wollig klonk het. Ik denk dat het de Espek waren weet dat niet meer zeker ik luisterde ze met een Arcam CD82 cd speler en een Rotel RC 1062 versterker alles met cardas bedrading. Ik zeg zeker niet dat Thorens slecht is het is alleen mijn ding niet. En dit is een subjectief iets. B&W, imijn probleem daarmee is een beetje hezelfde als met marantz, het is mij een wat te schreeuwerig merk te aanwezig. Wel eens met een verkoper gepraat en die kon niet begrijpen dat ik de 805sig een van de beste B&W's vind want er waren modellen die nog duurder waren. Vaak zijn merekn waar ik jeuk van krijg kwalitatief niet eens slecht ze vinden zichzelf vaak te goed, Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 Thorens (niet het merk maar de 'hype" om de oude modellen als ze zo goed zijn waarom moeten ze dan vaak helemaal herbouwd/bedraad/bekast/beveerd worden voordat ze ergens naar klinken?) ha Denk ik stiekum ook altijd robin Beetje flauw. Het gaat om spul van soms meer dan 30 jaar oud. Dat is oerdegelijk spul maar is/wordt wel gebruikt. Logisch dat het wat revisie nodig heeft en met wat simpele modificaties is het ook op een hoger niveau te krijgen naar huidige maatstaven. 30 jaar geleden had nog niemand van "Audiofiele Super Silver" armbekabeling gehoord ... enz. Jij brengt je auto zeker ook nooit weg voor een service beurt of revisie? Na 80.000 km ruil je hem natuurlijk gewoon in. onderhoud???? ja ruitenwisservloeistof bijvullen en af en toe oliepeil checken en banden op spanning houden vind ik meer dan voldoende. Ik rij maar 12.000 km per jar. Auto moet gewoon starten basta. vandaar ook m'n slechte ervaringen met een alfa romeo, die had kuren niet normaal. nu een saai corsaatje gekocht maar wel altijd doen! robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 cosmel audiosonic yoko meredian rega (nooit geen element kopen) robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 nu alleen de linn kan nog De Linn Kan heb ik allang gehad Joopus... Prima speakers op zich, die heel genadeloos de kwaliteit van de rest van de set bloot legt. Enige (in mijn geval) nadeel van de Linn Kan is, dat ie zo dicht mogelijk tegen een muur moet staan, wat in mijn geval inhield dat ze aan weerskanten van een schouw stonden, waardoor ik vrijwel alleen links-rechts stereo had en dat er van enige spreiding/ruimtelijke afbeelding/diepte geen sprake was. Wel 1 van de zeer weinige speakers die een poepiestrak laag gaf in mijn kamer! Mijn ervaring met linn, Hmmm alsof iemand een wole denken over de speakers had gelegd. Zo warm en wollig klonk het. Ik denk dat het de Espek waren weet dat niet meer zeker ik luisterde ze met een Arcam CD82 cd speler en een Rotel RC 1062 versterker alles met cardas bedrading. Ik zeg zeker niet dat Thorens slecht is het is alleen mijn ding niet. En dit is een subjectief iets. B&W, imijn probleem daarmee is een beetje hezelfde als met marantz, het is mij een wat te schreeuwerig merk te aanwezig. Wel eens met een verkoper gepraat en die kon niet begrijpen dat ik de 805sig een van de beste B&W's vind want er waren modellen die nog duurder waren. Vaak zijn merekn waar ik jeuk van krijg kwalitatief niet eens slecht ze vinden zichzelf vaak te goed, he raar linn combineert goed met rotel!!! mijn linn's ninka klinken zeker niet wollig met een rotel rb-03 eindbak, tenzij je natuurlijk echt veel beter, lees duurder, gewend bent. robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 Mijn ervaring met linn, Hmmm alsof iemand een wole denken over de speakers had gelegd. Zo warm en wollig klonk het De Linn Kan's klinken alles behalve warm en wollig. Sterker nog, ik denk dat ze voor 't merendeel van de mensen eerder te fel klinker. Linn apparatuur klinkt wel warm/smooooth. (mij iets te!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 mee eens/...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 8 augustus 2005 Author Report Share Posted 8 augustus 2005 Over bijsmaakjes gesproken. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 Over bijsmaakjes gesproken. Edwin Hier http://www.hear.nl/cgi-bin/2003/merken/merken.cgi?Letter=X zijn ze hem vergeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 Beetje afgeaagd Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 Beetje afgeaagd Erik sorry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 nu alleen de linn kan nog De Linn Kan heb ik allang gehad Joopus... Prima speakers op zich, die heel genadeloos de kwaliteit van de rest van de set bloot legt. Enige (in mijn geval) nadeel van de Linn Kan is, dat ie zo dicht mogelijk tegen een muur moet staan, wat in mijn geval inhield dat ze aan weerskanten van een schouw stonden, waardoor ik vrijwel alleen links-rechts stereo had en dat er van enige spreiding/ruimtelijke afbeelding/diepte geen sprake was. Wel 1 van de zeer weinige speakers die een poepiestrak laag gaf in mijn kamer! Mijn ervaring met linn, Hmmm alsof iemand een wole denken over de speakers had gelegd. Zo warm en wollig klonk het. Ik denk dat het de Espek waren weet dat niet meer zeker ik luisterde ze met een Arcam CD82 cd speler en een Rotel RC 1062 versterker alles met cardas bedrading. Ik zeg zeker niet dat Thorens slecht is het is alleen mijn ding niet. En dit is een subjectief iets. B&W, imijn probleem daarmee is een beetje hezelfde als met marantz, het is mij een wat te schreeuwerig merk te aanwezig. Wel eens met een verkoper gepraat en die kon niet begrijpen dat ik de 805sig een van de beste B&W's vind want er waren modellen die nog duurder waren. Vaak zijn merekn waar ik jeuk van krijg kwalitatief niet eens slecht ze vinden zichzelf vaak te goed, he raar linn combineert goed met rotel!!! mijn linn's ninka klinken zeker niet wollig met een rotel rb-03 eindbak, tenzij je natuurlijk echt veel beter, lees duurder, gewend bent. robin Ik heb geen idee meer hoe duur Linn speakers zijn, vond mijn Impluse Aria SE veel beter klinken dan de Linn die ik ook beluisterd heb. De instap monitoren van SF vond ik ook beter dan de Linn. Maar dat is slechts mijn smaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 Hebben jullie dat ook, dat een bepaald merk een vies bijsmaakje geeft? Ik heb altijd een beetje moeite met een merk als Goldmund. Niet dat ik denk dat het rommel is,maar het is zo godsgruwelijk duur en dan vraag ik me af, wat voor ontwikkelafdeling (R&D etc) kan zo'n relatief klein merk nu hebben om die prijs te rechtvaardigen. Of is het alleen maar cosmetisch vertoon? multi speler, 70 kilo, 8.500.000 yen (kennelijk kunnen alleen Japanners dit betalen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 cosmelaudiosonic yoko meredian rega (nooit geen element kopen) robin Wat een ontzetten apart lijstje!!! Vergeet dan ook de combinatie Supertech, Vestel, Orion, Palladium en Bose niet!!! ( Hoezo, de bekende knuppel in 't hoenderhok... ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 Mijn Yoko wekkerradio doet het anders na 20 jaar nog prima. Kun je van de meeste High-end audio niet zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 Beetje afgeaagd Erik Nou, dit is anders de eerste keer dat hij dit plaatst als het over een vieze bijsmaak gaat, komt ie aardig mee uit de kast.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 Vond ik die uitvoering met dat koeiehek voor de woef toch erger Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 Mijn Yoko wekkerradio doet het anders na 20 jaar nog prima. Kun je van de meeste High-end audio niet zeggen. ik heb wel eens van iemand gehoord dat Yoko heel vroeger een heel goed merk was, maar je het klinkt zo goedkoop. Verder nog: jvc (Japanse vuilcontainer) compaq robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts