joopus Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Ook zo'n merk wat veel te veel over het paard getild is. Dit is echt een versterker die psychische beter klinkt, dan dat deze daadwerkelijk doet.. in mijn oren klinkt dit beter als de meeste versterkers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 me so horny, me love you long time.. Mooie plaat was dat. Zou wel een paradijs voor mij zijn geweest in Vietnam. Ha ha een Snoek in een Leopard in het oerwoud van Vietnam. Zie je het voor je .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 7 augustus 2005 Author Report Share Posted 7 augustus 2005 Ook zo'n merk wat veel te veel over het paard getild is. Dit is echt een versterker die psychische beter klinkt, dan dat deze daadwerkelijk doet.. in mijn oren klinkt dit beter als de meeste versterkers. Maar dan is het ook goed, Jopie. Daar gaat het immers om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Die typische Franse sfeer die eraan hangt. Van: wij zijn beter, we hebben meer stijl en klasse. We onderscheiden ons. Het spijt me voor je maar dat is ook echt zo Ik heb zelfs tw Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 laat ik nu ook affectie met quad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 7 augustus 2005 Author Report Share Posted 7 augustus 2005 me so horny, me love you long time.. Mooie plaat was dat. Zou wel een paradijs voor mij zijn geweest in Vietnam. Ha ha een Snoek in een Leopard in het oerwoud van Vietnam. Zoe je het voor je .... Ik zie het wel voor me. En dan zeg ik tegen de Oosterse dames: Me love you long time in my Leopard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 7 augustus 2005 Author Report Share Posted 7 augustus 2005 Die typische Franse sfeer die eraan hangt. Van: wij zijn beter, we hebben meer stijl en klasse. We onderscheiden ons. Het spijt me voor je maar dat is ook echt zo Ik heb zelfs tw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 7 augustus 2005 Author Report Share Posted 7 augustus 2005 Hier is ie Jopie. Deze ziet er nog wel redelijk mooi en modern vormgegeven uit vind ik. Maar hij is wel weer veel te klein. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Is ook zo, maar ik vind het wel wat hebben Ik vind m'n Naim Nait-2 qua uiterlijk en afwerking ook niet mooi, maar toch vind ik de sobere, ietwat militairistische looks (olijfgroene front) ook wel wat hebben. Ik vind 'm eigenlijk mooi om z'n "lelijkheid" Maar het komt eigenlijk, dat mensen die Naim hebben, zich vaak willen onderscheiden van andere audiofielen. Getuige de diverse topics op hifi.nl destijds. Ze hebben vaak zo'n houding van: "Jullie begrijpen ons niet, want wij zitten op een hoger level Bullocks... dat heb ik nog nooit in een topic op HiFi.nl of elk ander topic er uit kunnen filteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 7 augustus 2005 Author Report Share Posted 7 augustus 2005 Bullocks... dat heb ik nog nooit in een topic op HiFi.nl of elk ander topic er uit kunnen filteren. Maar dat komt omdat er je zelf midden in staat, Alco. Je moet buitenstaander zijn omdat waar te nemen. Grapje Alco, ik bedoeld jou daar niet mee. Het is vaak alleen zo'n onderonssfeertje met de Naim-liefhebbers. Daar kom je bijna niet tussen. En wat Naimliefhebbers ook vaak zeggen is, dat ze hun Naim versterker beter vinden klinken dan de meest exotische modellen. Echt daar is geen speld tussen te krijgen. Dat is een audiogroepje op zich. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Maar hij is wel weer veel te klein. Waarom moet een versterker dan groot zijn ? Klein is toch alleen maar praktischer ? ..of is 't wellicht dat 't dan minder (prestige) uitstraling heeft ? Tja, een joekel van een zware Krell of Mark Levinson heeft dan wat meer,idd. Het komt volgens mij allemaal weer op 1 punt uit: persoonlijk smaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 7 augustus 2005 Author Report Share Posted 7 augustus 2005 Waarom moet een versterker dan groot zijn ? Een versterker moet bij mij groot zijn, omdat ik optisch zeg maar een grote krachtbron wil zien. Een Mark Levinson is daar inderdaad een mooi voorbeeld van. Bijvoorbeeld de 331 of 333 zien er krachtig uit, maar ook weer sierlijk en modern om te zien. Daar kan qua vormgeving en klank bijna geen andere versterker aan tippen. Maar dat is persoonlijke smaak. Een snel klinkende versterker mag van mij wel weer klein zijn. Bijvoorbeeld een Spectral past qua optisch ontwerp precies bij het razendsnelle klankbeeld. Een Naim vind ik qua grootte ook wel goed passen bij het klankkarakter. Maar als het om veel kracht, druk, drive en controle gaat, dan zie ik liever een grote bakbeest van een versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Is Vincent uit de gratie? Waren toch mooie kachels? Overigens ziet de toekomst er somber voor je uit Mr. Snoek met de opkomst van kleine maar zo krachtige "digitale" versterkers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Het is vaak alleen zo'n onderonssfeertje met de Naim-liefhebbers. Daar kom je bijna niet tussen. En wat Naimliefhebbers ook vaak zeggen is, dat ze hun Naim versterker beter vinden klinken dan de meest exotische modellen. Echt daar is geen speld tussen te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 7 augustus 2005 Author Report Share Posted 7 augustus 2005 Is Vincent uit de gratie? Waren toch mooie kachels? Overigens ziet de toekomst er somber voor je uit Mr. Snoek met de opkomst van kleine maar zo krachtige "digitale" versterkers Vincent is bij mij niet uit de gratie. Ik vind het nog steeds erg mooie kachels. Ik blijf het nog steeds het merk vinden met de beste prijs/kwaliteitsverhouding. Alleen lees je er niet zoveel meer over. Dat is wel jammer. Maar ik vind zowiezo dat Audio een beetje op z'n gat licht qua ontwikkelingen. Het is bijvoorbeeld ook jammer dat Sony is gestopt met de ES-serie. Maar dat komt mede door de MP-3 ontwikkeling en meerkanaalssets. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Het klassieke ontwerp van een versterker is idd zo'n beetje uitontwikkeld, dat klopt wel. Het zijn meer kleine variaties op een thema. De digitale versterker is wel in volle ontwikkeling en die worden steeds beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Hier is ie Jopie. Deze ziet er nog wel redelijk mooi en modern vormgegeven uit vind ik. Maar hij is wel weer veel te klein. Maatje groter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 7 augustus 2005 Author Report Share Posted 7 augustus 2005 Overigens ziet de toekomst er somber voor je uit Mr. Snoek met de opkomst van kleine maar zo krachtige "digitale" versterkers Dat ligt er een beetje aan. Als een digitale versterker goed klinkt, dan sta ik er helemaal open voor. Zoals de Tact Milenium en de duurdere Sharp digitale versterker zijn werkelijk prachtige versterkers. Maar ze zijn alleen nog zo peperduur. Sony gebruikt in z'n meerkanaalsversterker al digitale versterkers. dan zie je 5 hele kleine versterktjes naast elkaar liggen met een klein koelprofiel. Ze zijn ook best nog wel krachtig, maar het geluidsbeeld is echt matig te noemen. In 2000 zou de ontwikkeling van de digitale verserker van de grond komen, maar nu 5 jaar later zijn ze nog niet veel verder gekomen op audiofiel gebied. Het zou een revolutie zijn op audiogebied, maar door de MP-3 ontwikkeling en surround ligt dat een beetje op z'n gat. De markt is kennelijk te kleine om digitale versterkers op audiofiel gebied door te zetten. Echte Klasse A is qua energieverbuik toch wel een behoorlijk kostenplaatje als je de versterker langere tijd aan hebt staan per dag. Maar een goede Klasse A verserker is op dit moment nog steeds onverslaanbaar als het om een vervormingsvrije weergave gaat. Als je dat specifieke schone geluidsbeeld gewend bent, dan doe je op dat gebied altijd een stap terug als je naar een Klasse AB versterker gaat. Dan ben je dat super-homogene geluidsbeeld ineens helemaal kwijt. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Gek eigenlijk. Toen deze pas uit was vond ik hem foeilelijk en vond ik het maar nix. Soort van mislukte zwerfkei waar geluid uit kwam. Nu vind ik hem een schoonheid (door zijn lelijkheid) en zou ik er best wel eentje van willen hebben als collectors item. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 7 augustus 2005 Author Report Share Posted 7 augustus 2005 Het is vaak alleen zo'n onderonssfeertje met de Naim-liefhebbers. Daar kom je bijna niet tussen. En wat Naimliefhebbers ook vaak zeggen is, dat ze hun Naim versterker beter vinden klinken dan de meest exotische modellen. Echt daar is geen speld tussen te krijgen. Dat is een audiogroepje op zich. Daar heb je inderdaad wel gelijk in Edwin. Maar ik zal zeker niet beweren dat alleen Naim zaligmakend is. Het is toevallig mijn keuze, maar ik zou ook prima met andere merken van muziek kunnen genieten, als 't moest. De Naimoholics zijn inderdaad vaak wel een apart groepje op zich Het Engelse Naim forum wordt dagelijks erg druk bezocht,en de meeste vaste forummers aldaar draaien al jaaaaren met Naim. Sommigen hebben tussendoor weleens wat anders geprobeerd (incl. mijn persoontje) maar kwamen vroeg of laat toch weer op Naim terug. Maar goed, er zijn (gelukkig maar) vele goede merken, en daardoor is er voor 'n ieder wat wils. Om bij 't begin van dit topic te blijven. Ik weet zo gauw geen merk die mij een vieze bijsmaak geeft. Inderdaad, de 'Naimaholics' noemen ze de Naimfreaks. Ik vind het wel weer leuk om te zien, hoe een stel Naimliefhebbers, helemaal vast blijven houden aan hun merk. Als je dat virus eenmaal te pakken hebt, dan is de kans dat je dat virus levenslang vasthoud. Ergens is het ook wel mooi, dat je levenslang helemaal gek kan zijn van een merk, en niet kan omswitchen naar een ander merk. Soms kun je er bijna jaloers op worden, als je zo'n groepje ziet, met die saamhorigheid. Om het te vergelijken met iets anders, zijn het net een stelletje surffreaks, waar je als buitenstaander niet tussenkomt. Ze hebben hun eigen vaste kern, en hun eigen stukkie strand waar niemand tussen komt. Zo zie ik de Naimoholics ook een beetje. Maar jij hebt nu toch een Sonneteer ipv een Naim? Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 7 augustus 2005 Author Report Share Posted 7 augustus 2005 Gek eigenlijk. Toen deze pas uit was vond ik hem foeilelijk en vond ik het maar nix. Soort van mislukte zwerfkei waar geluid uit kwam. Nu vind ik hem een schoonheid (door zijn lelijkheid) en zou ik er best wel eentje van willen hebben als collectors item. Wel grappig dat het toen nog gewoon 'Mission' heette, en nu Cyrus heet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Nu vind ik hem een schoonheid (door zijn lelijkheid) en zou ik er best wel eentje van willen hebben als collectors item. Ze vragen er 1450 Bpnd voor... http://www.vickers-hifi.co.uk/retail/frameset.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 7 augustus 2005 Author Report Share Posted 7 augustus 2005 Hier heb je de Digitale versterker on de de versterkers. De versterker is al weer 6 jaar op de markt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Doe mij deze maar (2x) Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Erger dan dit kan gewoon niet. Mmmmmm. Voor mij isset nostalgie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts