Jump to content

Merk en vieze bijsmaak.

Edwin Snoek
 Share

Recommended Posts

Hadden we het over vormgeving - veel buzienversterkers zien er heel mooi uit.

Carl

ik vind buizen vaak niet zo mooi.

Merken waar ik jeuk van krijg

BMW

B&W

Marantz (ik heb we een CD speler van dat merk, de aversei komt meer doordat ik ooit een keer met een marantz vertegenwoordiger heb gesproken en dat was zo'm puisterig 18 jarig jong die alles beter wist)

Bose

Mercedes

Nike

Thorens (niet het merk maar de 'hype" om de oude modellen als ze zo goed zijn waarom moeten ze dan vaak helemaal herbouwd/bedraad/bekast/beveerd worden voordat ze ergens naar klinken?)

er zijn er vast nog wel een paar die ik vergeet.

Thorens (niet het merk maar de 'hype" om de oude modellen als ze zo goed zijn waarom moeten ze dan vaak helemaal herbouwd/bedraad/bekast/beveerd worden voordat ze ergens naar klinken?)

Omdat de basis (nog steeds na zoveel jaren) gewoon goed is, alleen is met wat betere bedrading voor weinig geld nog meer uit die draaitafels te halen.

Vroeger was die kwaliteit normaal en standaard, tegenwoordig helaas niet meer.

(althans, niet in die prijsklasse)

Ook hoeft een oude Thorens niet perse helemaal herbouwd te worden.

Dat gebeurt volgens mij vaak meer om uiterlijke reden.

Btw,...wat is er mis met B&W ? :unsure: wat veroorzaakt die jeuk ? :rolleyes:

Maar zonder dollen deze Spectron zou ik best willen hebben:

trubadurecoming.jpg

(plaatje is klikbaar)

;)

Zo , zonder luisteren alleen kopen op de spec`s ? :o

Zei ik kopen?

:rolleyes:

Pijnlijk , maar punt voor jouw . :D

Maar kijk eens dichter bij huis voor iets wat vermoedelijk veel beter klinkt :

ma2401yc.gif

Eigenschappen: 80 Watt stereo-vermogen

geschikt voor elk luidsprekersysteem

vervorming factor 10 lager door UCD klasse "D" techniek

zeer dynamische, muzikale weergave

home theater lijningang

vergulde connectoren

afstandsbediening voor ingangen, volume en standby

frontplaat: zilver of zwart

De Van Medevoort MA240 ge

Heb ik toch meer vertrouwen in de Spectron technologie, die overigens gepatenteerd is. Die technologie is ook toegepast in de Crown PA versterkers voor het echt zware werk.

Spectron zie je hier niet maar het is een van de pioniers op het gebied van klasse-D.

Overigens zoiets ga ik toch zelf bouwen als ik wat meer tijd heb.

;)

Maar kijk eens dichter bij huis voor iets wat vermoedelijk veel beter klinkt :

ma2401yc.gif

Qua uiterlijk vind ik z'n voorganger, de vM MA222 veel mooier om te zien.

Klankmatig ken ik de MA240 niet, maar de MA222 heb ik onlangs 'n keer thuis kunnen beluisteren en vergelijken. Niet slecht, maar ook niet bijzonder, vond ik.

Ik heb nog wel aardig goede herinneringen aan de oude MA220. :rolleyes:

Beste Pjotr,

Ik ben er van overtuigd dat Spectron en Crown de beste PWM amp bouwers zijn van dit moment.

Qua amps ben ik zelf overigens helemaal klaar. Ik wil niets anders meer uitproberen :). Het enige wat ik wil is er nog een setje amps bij voor actief bi-ampen. En dat gaat ook wel een keer gebeuren als het budet het toelaat :D.

Groeten,

Bas

Heb ik toch meer vertrouwen in de Spectron technologie, die overigens gepatenteerd is. Die technologie is ook toegepast in de Crown PA versterkers voor het echt zware werk.

Spectron zie je hier niet maar het is een van de pioniers op het gebied van klasse-D.

Overigens zoiets ga ik toch zelf bouwen als ik wat meer tijd heb.

;)

Zie dat er een Britse importeur is. Misschien heeft die het op de Heathrow-show dit najaar.

Deze man heeft n.l. wel altijd heel erg goed geluid in zijn kamer. Dus wie weet. ;)

Waarom moet een versterker dan groot zijn ?

Een versterker moet bij mij groot zijn, omdat ik optisch zeg maar een grote krachtbron wil zien. Een Mark Levinson is daar inderdaad een mooi voorbeeld van. Bijvoorbeeld de 331 of 333 zien er krachtig uit, maar ook weer sierlijk en modern om te zien. Daar kan qua vormgeving en klank bijna geen andere versterker aan tippen. Maar dat is persoonlijke smaak. ;)

Een snel klinkende versterker mag van mij wel weer klein zijn. Bijvoorbeeld een Spectral past qua optisch ontwerp precies bij het razendsnelle klankbeeld. Een Naim vind ik qua grootte ook wel goed passen bij het klankkarakter.

Maar als het om veel kracht, druk, drive en controle gaat, dan zie ik liever een grote bakbeest van een versterker. :)

wel een leuk topic edwin. :rolleyes:

ik denk dat je niet geloofd dat een draaitafel zo mooi klinkt, dat kan niet denk je dan unsure.gif , zo'n inferieur systeem t.o.v. van CD en zo mooi confused.gif

, nee ik koop geen draaitafel, jammer edwin echt jammer.

robin

Ik heb wel mooie draaitafels gehoord, maar ik blijf toch bij het gemak van CD. En CD klinkt toch ook erg goed. Niets geen geknoei met platenwassen, naaldafstelling, gekras en gekraak, maar gewoon een altijd schoon geluidsbeeld van CD. :)

Eigenlijk is het gewoon meer een 'gemakszuchtkwestie' bij mij. :)

Edwin

ja, je hebt grotendeels wel gelijk ;) tis ook best wel duur allemaal wil je echt goed laten klinken.

robin

ha ;););) Denk ik stiekum ook altijd :ph34r:

robin

Maar jij hebt nu toch een Sonneteer ipv een Naim?

Ik had een Sonneteer Campion, maar het is alweer ruim een half jaar geleden dat ik weer opnieuw verliefd werd op m'n eerste liefde :wub::DB)

Zie dit topic op 't Engelse Pink Fish Media forum.

(forum waar veel Naim en Linn (LP12 en Linn Kan) liefhebbers zitten)

:D nu alleen de linn kan nog

ha ;););) Denk ik stiekum ook altijd :ph34r:

robin

Beetje flauw. Het gaat om spul van soms meer dan 30 jaar oud. Dat is oerdegelijk spul maar is/wordt wel gebruikt. Logisch dat het wat revisie nodig heeft en met wat simpele modificaties is het ook op een hoger niveau te krijgen naar huidige maatstaven. 30 jaar geleden had nog niemand van "Audiofiele Super Silver" armbekabeling gehoord ... enz. :rolleyes:

Jij brengt je auto zeker ook nooit weg voor een service beurt of revisie? Na 80.000 km ruil je hem natuurlijk gewoon in.

;)

:D nu alleen de linn kan nog

De Linn Kan heb ik allang gehad Joopus... :rolleyes:

Prima speakers op zich,

die heel genadeloos de kwaliteit van de rest van de set bloot legt.

Enige (in mijn geval) nadeel van de Linn Kan is, dat ie zo dicht mogelijk tegen een muur moet staan, wat in mijn geval inhield dat ze aan weerskanten van een schouw stonden, waardoor ik vrijwel alleen links-rechts stereo had en dat er van enige spreiding/ruimtelijke afbeelding/diepte geen sprake was.

Wel 1 van de zeer weinige speakers die een poepiestrak laag gaf in mijn kamer! B)

Prima speakers op zich,

die heel genadeloos de kwaliteit van de rest van de set bloot legt.

Enige (in mijn geval) nadeel van de Linn Kan is, dat ie zo dicht mogelijk tegen een muur moet staan, wat in mijn geval inhield dat ze aan weerskanten van een schouw stonden, waardoor ik vrijwel alleen links-rechts stereo had en dat er van enige spreiding/ruimtelijke afbeelding/diepte geen sprake was.

Wel 1 van de zeer weinige speakers die een poepiestrak laag gaf in mijn kamer!

Joopie, er staat nog een oude foto van m'n setje, met de Linn Kan's op deze site.

nait2--cdx.jpg

En als je ze nou eens neerzette zoals je de speakers nu hebt staan???

Is het dan te simpel om te zeggen dat je dan krijgt waar je zo naar op zoek bent??

Je gaat me toch niet vertellen dat je dat destijds niet hebt uitgeprobeerd??

Conqubite