gebharro Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Ik ben voornemens om een Arcam Diva P75 Plus aan te schaffen. Deze wil ik combineren met mijn huidige NAD C370 ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 biampen met twee verschillende versterkers heeft eigenlijks alleen zin als een van de twee alleen het laag beneden de 100-150Hz te verwerken krijgt en de andere de rest daarboven. aangezien de event een twee weg model is met de scheidingsfrequentie ver daarboven ( ~ 2500hz) is het niet echt aan te raden omdat te gaan doen. dan gaat het nog niet eens om het verschil van vermogen, maar meer om een verschil van versterkers je bent beter af als je kiest voor een extra NAD C270 eindversterker die identiek is aan de C370 als eindversterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
renejdevries Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 Ik ben voornemens om een Arcam Diva P75 Plus aan te schaffen. Deze wil ik combineren met mijn huidige NAD C370 ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 Met twee versterkers van verschillende merken/typen loop je ook het risico dat ze niet gelijk aan elkaar versterken of dat de een inverteert of in fase verschuifd en de ander niet. In zo'n situatie kun je een onregelmatig fasegedrag krijgen of zelfs een dip of bult in de weergave bij de overgangsfrequentie. Mocht je willen biampen heeft het de voorkeur twee versterkers te nemen binnen de zelfde familie, ze hoeven niet hetzelfde vermogen te hebben als de architectuur maar gelijk is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts