Bedrock Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Hallo , heeft er iemand ervaring met deze luidsprekers ? En zo ja , wat kan ik er van verwachten ? Mvg . Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Hallo , heeft er iemand ervaring met deze luidsprekers ? En zo ja , wat kan ik er van verwachten ? Mvg . Hang er een versterker met "ballen" aan en je hebt 2 vrienden voor het leven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ELSON Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 Hoi, Let goed op de conusranden van Quadral s.Deze kunnen van "foam"zijn en daardoor [leeftijd,enz afhankelijk] broos zijn. succes,ElSon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 De Vulkan gaat (net als de Titan) toch al heel wat generaties mee. De oer Titan (TL) vond ik er wel erg vet uitzien (heb hem ooit op de Firato gehoord aangesloten aan een paar Accuphase monobkokken. En dan 1812 draaien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 Ik neem aan dat het hier wel om een van de Transmission Line-modellen gaat? De nieuwe Vulkan (die eigenlijk Aurum Vulkan heet) is geen TL meer, maar een Bass Reflex. En ze hebben ook nog zoiets als een 'pressure chamber', wat dat ook mag inhouden... Lijkt me (iig qua concept) niet te vergelijken met de oudere Vulkans. Die oudere Vulkans zien er trouwens wel stoer uit. Stoerder dan de nieuwe, die in mijn ogen wat lomp oogt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 9 augustus 2005 Report Share Posted 9 augustus 2005 doe eens een plaatje van de jouwe...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 augustus 2005 Report Share Posted 9 augustus 2005 Vermoedelijk http://www.christoferberggren.com/Arkenm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 9 augustus 2005 Report Share Posted 9 augustus 2005 Dit is de oude Titan (met tevreden eigenaar) http://www.hifi-spectrum.de/shop/catalog/i...Titan-Pinie.JPG De oude Vulcan zag er ook zo uit, maar dan kleiner of het moet deze Vulcan zijn.. Ziet er geinig uit, alleen denk ik dat die onderste ondanks zijn cultstatus weinig audiofiele kwaliteiten heeft! Link to comment Share on other sites More sharing options...
whyami Posted 11 augustus 2005 Report Share Posted 11 augustus 2005 Begin jaren negentig de Mk IV van de Vulkan gehad. Afgrond diep laag, dus niet te dicht bij de muur plaatsen. Het hoog van het bandje was erg mooi, wel af en toe ietsje scherp. Diepte en spreiding van het geluidsbeeld erg goed. Na wat andere speakers geprobeerd te hebben, Martin Logan Aerius en Magnepan QR 1.6, nu weer terug bij de Vulkan, de nieuwste Aurum uitvoering. Helaas geen Transmissielijn meer voor het laag, maar de kwaliteit van het laag is er niet minder om! Het veel sneller, droger en er is meer informatie te horen. Plaatsen van de speakers is echt een stuk minder kritisch, in mijn luisterruimte (L-kamer) geen laag-problemen meer! Transparantie is ongelofelijk toegenomen, het is allemaal een stuk opener en ook nog weer eens stuk dynamischer. Het hoog is van een ringradiator, geen bandje meer helaas, maar zeker niet slecht. Spreiding een diepte nog steeds dik in orde. Eigenlijk vind ik de nieuwe op bijna alle fronten, soms erg duidelijk, beter dan de oude. Alleen speelde de oude iets direkter, als de nieuwe dat ook nog zou doen was het bijna perfekt, voor mij....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tbenschop Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Ik heb hem mogen beluisteren! Deze speaker leek mij een tijd geledden ook een geschikte kandidaat. Ik viel voornamelijk op zijn uiterlijk, ziet er echt lomp groot uit, heerlijk! Het heluid viel echter tegen: zeer veel resonantie in het middengebied. Het klonk niet echt lekker. Het is zeker geen neutrale speaker. Ik heb hem dan ook niet gekocht. In de luisterruimte stonden o.a. ook een paar B&W CDM 7NT, wat ik beschouw als een zeer neutrale speaker, bijna referentie (bij lage volumes). De Vulkan klonk nergens naar vergeleken met de 7NT. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 De Vulkan gaat (net als de Titan) toch al heel wat generaties mee. De oer Titan (TL) vond ik er wel erg vet uitzien (heb hem ooit op de Firato gehoord aangesloten aan een paar Accuphase monobkokken. En dan 1812 draaien oer titan zag er cool uit maar het geluid??? Van middentonen hadden de duitsers toen nog nooit gehoord en het laag, ja erg vet en diep als een boomcar robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 20 augustus 2005 Report Share Posted 20 augustus 2005 Dit is de oude Titan (met tevreden eigenaar) http://www.hifi-spectrum.de/shop/catalog/i...Titan-Pinie.JPG De oude Vulcan zag er ook zo uit, maar dan kleiner of het moet deze Vulcan zijn.. Ziet er geinig uit, alleen denk ik dat die onderste ondanks zijn cultstatus weinig audiofiele kwaliteiten heeft! logical robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts