Jump to content

welke versterker?

Ground 16v
 Share

Recommended Posts

Ik heb het kleinere broertje/zusje van je speaker (RB-5II) en vind hem heel mooi combineren met een Unison Research Unico P (nieuwprijs ongeveer 1000 euro, maar wellicht tweedehands te vinden). Verder is een NAD ook een prima keuze.

Ik heb zelf eerst de RF-III's gehad. Kwa klank een mooie speaker, alleen werd ik op den duur gek van het bonkerig geluid wat in mijn huis werd gegenereerd (niet op de luisterplek, maar op de meest vreemde plekken).

Door ze tegen een maatje kleiner in te ruilen, was het probleem opgelost en kreeg ik er meer verfijning voor terug.

Ik zou een 2de hands Audio Analoque Primo Setttanta of een andere Audio Analoque versterker deze schijnen erg goed te combineren met Klipsch

Ook die combinatie heb ik mogen beluisteren (ik geloof de Puccini) en dat klonk zeker fraai. Uiteindelijk heb ik de Unico P gekozen, maar dat is puur een kwestie van smaak.

Ik heb diverse versterkers beluisterd waaronder een rotel klipsch combi.. en ik was impressed.. :o ... very nice... Alleen boven mijn budget

En als two-way favoriet, dus dvd en cd spreekt Arcam me erg aan..misschien wel een Arcam combi.. dus doorsparen...

Maar terug op mijn originele budget;

voor het vermogen hoef ik het niet te doen...

Dus heb ik nu tijdelijk een NAD C320Bee i.c.m. een T513 dvd..

Monster Z2 (zelfde als de interne bekabeling van de RF's) en

een Profigold PGA-3000 interlink..

(ondertussen kijkend naar een tweede hands kimber PJB of een Shark, kijken of in deze opstelling er toch nog een winst te behalen valt)

Resultaat tot nu toe is een leuk begin.. (ik ben stom genoeg geweest om naar duurder, stabielere versterkers te luisteren. Dus nu weet ik al wat ik mis. En ik een winkel staan deze ook niet op een dvd aangesloten maar op een zeer goede cd speler)

Het laag klinkt nu nog wat erg aanwezig

Dit ga ik even proberen aan te pakken met de ondergrond van de speakers aan te passen eventueel spikes of dempers..

En desnoods de poort dempen...

(Tips zijn natuurljk welkom)

en even over die zelfbouw buizen... is nog niet aan mij besteed.. hoewel ik ook naar zo'n stoetkit Jr heb zitten kijken...

Thnx Guys

Ik speel met de combi Klipsch rf25 en Marantz. Ik heb toen ook naar de rf 5 gekeken, maar die waren toen vet boven mijn budget.

IK heb alleen ervaring met Sony en Marantz icm Klipsch. NAD ken ik niet, maar die winkel waar ik ze kocht combineert NAD en Klipsch met enige regelmaat. Het bonkerige herken ik; heb dat opgelost door onder de speakers een 2 stukjes rubber (gewoon een buiten rubberen mat op maat geknipt en er ondergelegd (kosten

thnx Minguel, dat is een antwoord waar ik wat aan heb... ;)B)

weer iets voor op mijn lijstje... :D ..

ps.. ik woon in een appartement, ondervloer dempd 17db, daar boven op ikea laminaat.. Voorlopig staan de RF5's op de originele pootjes.. Nog zonder de spikes of de dopjes..

Dit is typisch een luidspreker welke je moet aansturen met een single ended buizen versterker, twee keer 1 Watt is genoeg! denk aan hele mooie buizen zoals de 2A3 maar uiteraard doet de 300B het ook heel mooi. Ga vooral niet te groot.

Gezien het budget zijn bovengenoemde wat hooggegrepen maar een EL84 ontwerp is hier ook erg leuk.

• 2 weeks later...

iemand ook ervaringen met de Audio Analogue Primo en de nieuwere primo 100 hybride?

Dit lijkt me precies wat ik zoek en meer naar mijn prijsklasse..

(En ik neem aan dat het een hele tijd gaat duren voordat de primo lijn ook opgevolgd gaat worden?)