marjellak Posted 9 augustus 2005 Report Share Posted 9 augustus 2005 Beste audiofreaks, Is er eigenlijk geen high end toonregeling (b.v. alleen hoog en laag, plus eventueel midden) te koop die het waardig is om in een m. levinson set (tussen voor en eind, dus geballanceerd) te worden geplaats? Ik wil zo ook de mindere opnames beter laten klinken! Ik weet, hier is al veel over geschreven, maar ik heb nog steeds geen passend antwoord gevonden! Dus voor eens en altijd, kom maar op met de uitkomst..... Groetjes Marjellak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 9 augustus 2005 Report Share Posted 9 augustus 2005 High-end EQ.. http://www.tlaudio.co.uk/tlaudio/docs/products/eq2.shtml mvg, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjellak Posted 9 augustus 2005 Author Report Share Posted 9 augustus 2005 TL audio!? Hoe kom je daar bij PD? Zelf ervaring mee? Ziet nog al erg studio achtig uit, moet wel huiskamer high end zijn! Marjellak Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 9 augustus 2005 Report Share Posted 9 augustus 2005 TL audio!? Hoe kom je daar bij PD? Zelf ervaring mee? Ziet nog al erg studio achtig uit, moet wel huiskamer high end zijn! Marjellak Ik ken maar weinig high-end huiskamer analoge equalizers. Deze EQ heeft misschien niet het uiterlijk mee zitten maar de kwaliteit is echt top. TL-Audio is een EQ, Microfoon versterkers / processor / compressor fabrikant die door vele studio's worden gebruikt. Zelf heb ik sinds korte tijd een mooie toonregeling op mijn voorversterker zitten wat erg prettig werkt. Misschien is dat ook een optie! Volgens mij heeft bijvoorbeeld Accuphase ook voorversterkers met een knappe toonregeling. mvg, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 augustus 2005 Report Share Posted 9 augustus 2005 Ik heb het wel eens eerder gezegd maar je hebt genoeg aan een Quad (eigenlijk Luxman) tilt. Niet te krijgen. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 augustus 2005 Report Share Posted 9 augustus 2005 Analoog? > $3000 voor een 2 kanaals 3 banden param eq.. http://www.rivesaudio.com/ http://www.avguide.com/product/Accessories...o/PARC/3042.jsp Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjellak Posted 9 augustus 2005 Author Report Share Posted 9 augustus 2005 Beste Duck-T. Heb jij ervaring met deze EQ en waar is deze hier in Nederland te krijgen? Groetjes Marjellak Ps. waarom zijn die app. van Accuphase toch zo lelijk (champagne!?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 augustus 2005 Report Share Posted 9 augustus 2005 Nee, maar er zijn genoeg reviews en zelfs een forum aan gewijd. http://www.audioasylum.com/forums/rives/bbs.html http://stereophile.com/accessoryreviews/883/index.html http://www.rivesaudio.com/order/orderframe.html Hij is overigens alleen bedoeld voor correcties in het laag < 350 hz begrijp ik. Er is geen nederlandse importeur zo te zien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 augustus 2005 Report Share Posted 9 augustus 2005 Als het meer om geluid bijkleuren (niet zozeer akoustiek correctie) gaat is de tone control kit van white noise audio wellicht wat. Kits zijn erg duur maar hebben wel een hoge kwaliteit http://www.wnaudio.com/ Weet niet of het ook gebalanceerd kan. Kun je vragen aan de ontwerper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 9 augustus 2005 Report Share Posted 9 augustus 2005 Als het om een incidentele plaat of cd gaat die je bij wilt regelen kun je m.i. beter naar een goede voorversterker met toonregeling kijken. Deze heeft meestal ook een functie om de toonregeling te omzeilen bij opnames die zonder regeling wel goed klinken. Een apparaat tussen voor- en eind versterker blijft er ook tussen zitten bij opnames die van zichzelf goed genoeg zijn, het lijkt mij beter ieder overbodig component in de signaalweg te vermijden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
renejdevries Posted 9 augustus 2005 Report Share Posted 9 augustus 2005 Een apparaat tussen voor- en eind versterker blijft er ook tussen zitten bij opnames die van zichzelf goed genoeg zijn, het lijkt mij beter ieder overbodig component in de signaalweg te vermijden. Juiste opmerking! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 9 augustus 2005 Report Share Posted 9 augustus 2005 Beste audiofreaks, Is er eigenlijk geen high end toonregeling (b.v. alleen hoog en laag, plus eventueel midden) te koop die het waardig is om in een m. levinson set (tussen voor en eind, dus geballanceerd) te worden geplaats? Ik wil zo ook de mindere opnames beter laten klinken! Ik weet, hier is al veel over geschreven, maar ik heb nog steeds geen passend antwoord gevonden! Dus voor eens en altijd, kom maar op met de uitkomst..... Groetjes Marjellak. Heeft ML dat dan niet op zijn apparatuur zitten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 9 augustus 2005 Members Report Share Posted 9 augustus 2005 Misschien de Cello Audio Pallette ertussen...Kost wat , maar dan heb je ook wat. Beter nog , kun je de Levinson pre- verpatsen , dan doet de prijs minder pijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 9 augustus 2005 Report Share Posted 9 augustus 2005 Dus voor eens en altijd, kom maar op met de uitkomst..... Remaster zelf je eigen CD's op je PC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 augustus 2005 Report Share Posted 9 augustus 2005 Ook een voorversterker: Er zit zelfs een phono input op Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 augustus 2005 Report Share Posted 9 augustus 2005 Je zou een toonregeling in je tape lus ( tussen in en out) kunnen zetten. Wie gebruikt dat ding nog. Voor versterkers met toonregeling heb je niet meer zo veel. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 9 augustus 2005 Report Share Posted 9 augustus 2005 hier zit dat al standaard op de LUXMAN L 81 ze noemen het " TONE CONTROL " voor linker en erchter kanaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 augustus 2005 Report Share Posted 9 augustus 2005 Maar volgens mij geen tilt en die zit wel op andere Luxmans en is overgenomen door Quad . Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 10 augustus 2005 Report Share Posted 10 augustus 2005 http://www.thel-audioworld.de/module/tc2000/tc2000.htm Bouw zelf je toonregeling! Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 10 augustus 2005 Report Share Posted 10 augustus 2005 Als het om een incidentele plaat of cd gaat die je bij wilt regelen kun je m.i. beter naar een goede voorversterker met toonregeling kijken. Deze heeft meestal ook een functie om de toonregeling te omzeilen bij opnames die zonder regeling wel goed klinken. Een apparaat tussen voor- en eind versterker blijft er ook tussen zitten bij opnames die van zichzelf goed genoeg zijn, het lijkt mij beter ieder overbodig component in de signaalweg te vermijden. Is dat zo? Waarom moet de equalizer er tussen? Volgens mij kan hij gewoon op de tape-lus. Dus als er dan een goede Cd is van bijvoorbeeld de vermaarde opnametechnicus Frits de With, dan schakel je gewoon de tape-lus uit. Op de tape-lus kan zelfs een voorversterker met toonregeling, uiteraard het volume op de juiste stand zetten. Er zijn voorversterkers zonder tape-lus, zoals de Musical Fidelity X-Pre. Groeten, Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 10 augustus 2005 Report Share Posted 10 augustus 2005 Waarom niet gewoon de Ultracurve van Behringer geprobeerd? Misschien dan wel niet absolute high-end, maar wel stukken beter dan zonder (althans bij mij), mits goed afgesteld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 10 augustus 2005 Report Share Posted 10 augustus 2005 High End en toonregelingen gaan niet echt samen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 augustus 2005 Report Share Posted 10 augustus 2005 High End en toonregelingen gaan niet echt samen. Vind "toonregeling" zoiezo een misplaats woord. Er worden helemaal geen tonen geregeld. Zou eerder spreken van "klankregeling". Maar hoezo zou dat niet high-end zijn? Wel eens in een studio geweest en zo'n mengtafel bekeken? Per kanaal meestal een 3 bands parametrische equaliser .... Het is bij high end niet meer in de mode (sinds een jaar of 20), maar dat is wat anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 augustus 2005 Report Share Posted 10 augustus 2005 Als het om een incidentele plaat of cd gaat die je bij wilt regelen kun je m.i. beter naar een goede voorversterker met toonregeling kijken. Deze heeft meestal ook een functie om de toonregeling te omzeilen bij opnames die zonder regeling wel goed klinken. Een apparaat tussen voor- en eind versterker blijft er ook tussen zitten bij opnames die van zichzelf goed genoeg zijn, het lijkt mij beter ieder overbodig component in de signaalweg te vermijden. Beste Richard, In een ideale luisterruimte zonder echt hinderlijke pieken ben ik het helemaal met je eens. EChter kamers met hinderlijke 60-80Hz. pieken maken veel meer kapot dan een kwalitatief goed apparaat tussen de voor en eind. De winst van een juiste correctie is zoveel groter dat je het kleine beetje verlies van een apparaat ertussen maar voorlief moet nemen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 10 augustus 2005 Report Share Posted 10 augustus 2005 Ik ben ook van mening dat tussen een echte High Fidelity (het met hoge getrouwheid reproduceren van opgenomen geluid) geen toonregeling tussen hoeft. Als je aangekochtte CD of LP gewoon plat klinkt dan is dat omdat dat zo opgenomen is. Voor zulke opnames heb ik dan ook mijn oude AKAI PRO MGX 614 mengtafel (panoramische equalizer, gain, efx, pan, fase,...) op een tape lus in de pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts