seoman Posted 11 augustus 2005 Report Share Posted 11 augustus 2005 Digitale processorloops heb ik nog nooit gezien.Analoog kan maar is bij veel versterkers een ramp. Dan moet je altijd je bron kiezen via de REC keuze. Daar zijn niet veel remotes en versterkers op in gespeeld. Mijn versterker heeft een analoge loop. Maar waarom is dat een ramp? Normaal gesproken moet die loop worden doorverbonden met 2 simpele plugjes (zijn bijgeleverd al zijn er ook 'high end'-types te koop). Het is eigenlijk hetzelfde als een tapelus, behalve dan dat ie altijd in gebruik moet zijn (door een apparaat of door het te bypassen)... De pre-out main-in is eigenlijk niet geschikt als processorloop.Dan gooi je al de dynamiek weg. Een AD heeft alleen op max line level 24bits dynamiek. En de pre-out zit na de volume regelaar dus zit je nooit op een vast niveau. Groetjes Simon Dat een pre-out/main-in niet geschikt is als processorloop, dat begrijp ik. Ik bedoelde dat ik persoonlijk liever een pre-out/main-in op m'n versterker had gehad. Dan had ik nog een extra eindversterker kunnen gebruiken (mocht dat nodig zijn). Maar ja, nu zou ik een equalizer/roomcorrector kunnen gebruiken in die processorloop... Oh ik vul tapeloop in voor processorloop. Een echte processorloop zou ideaal zijn! Groetjes Simon Ik zou zeggen, koop een Marantz PM7200 Ik heb al een R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 augustus 2005 Report Share Posted 11 augustus 2005 Digitale processorloops heb ik nog nooit gezien.Analoog kan maar is bij veel versterkers een ramp. Dan moet je altijd je bron kiezen via de REC keuze. Daar zijn niet veel remotes en versterkers op in gespeeld. Mijn versterker heeft een analoge loop. Maar waarom is dat een ramp? Normaal gesproken moet die loop worden doorverbonden met 2 simpele plugjes (zijn bijgeleverd al zijn er ook 'high end'-types te koop). Het is eigenlijk hetzelfde als een tapelus, behalve dan dat ie altijd in gebruik moet zijn (door een apparaat of door het te bypassen)... De pre-out main-in is eigenlijk niet geschikt als processorloop.Dan gooi je al de dynamiek weg. Een AD heeft alleen op max line level 24bits dynamiek. En de pre-out zit na de volume regelaar dus zit je nooit op een vast niveau. Groetjes Simon Dat een pre-out/main-in niet geschikt is als processorloop, dat begrijp ik. Ik bedoelde dat ik persoonlijk liever een pre-out/main-in op m'n versterker had gehad. Dan had ik nog een extra eindversterker kunnen gebruiken (mocht dat nodig zijn). Maar ja, nu zou ik een equalizer/roomcorrector kunnen gebruiken in die processorloop... Oh ik vul tapeloop in voor processorloop. Een echte processorloop zou ideaal zijn! Groetjes Simon Ik zou zeggen, koop een Marantz PM7200 Ik heb al een R Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Ja zeker! De rsp 1066 heeft dts en DD (7.1) de deq heeft 3 slecteerbare ingangen optisch analoog digitaal via xlr en een wordclock! Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Gegroet, Ehhhh, wat is eigenlijk een processorloop? Google in Ned. gaf 0 resultaten. En waarom is een processorloop beter dan een tape-lus? Groeten, Fred Een processorloop (in geval van mijn Marantz PM7000) is net zoiets als een tape-lus (loop = lus). Het bestaat uit een in- en uitgang. De uitgang is eigenlijk een uitgang van de voorversterker voor de volumeknop (op lijn-niveau dus). Hier kun je de ingang van een equalizer of een dergelijk apparaat op aansluiten. De uitgang van de equalizer sluit je dan aan op de ingang van de loop. Hiermee kun je dus in feite een equalizer opnemen in de voorversterker. Het voordeel is dat de equalizer op deze manier altijd is opgenomen in je set (tenzij je de equalizer intern bypasst natuurlijk) en dat je dus geen tape-lus hoeft te gebruiken, waardoor je dus een lijn-ingang overhoudt om een apparaat op aan te sluiten. Dit is dus vooral handig als je lijn-ingangen te kort dreigt te komen... Zie ook hier: http://www.marantz.com/pdfs/e_pm7200.pdf Op pagina 4 staat een tekening van de achterkant van deze versterker. Helemaal links bovenin zie je de processorloop. Je ziet ook de verbindingen tussen de in- en uitgang getekend. Deze moeten normaal gesproken doorverbonden worden omdat je anders een open verbinding hebt tussen voor- en eindversterker... Gegroet, Merci voor de uitleg. Nu heb ik wel twee kanttekeningen bij het aansluiten van de equalizer op de tape lus of procesor loop: - Bij direct doorschakelen is de tape lus in zijn voordeel. Bij direct doorschakelen bij een prcessor loop heb je altijd twee interlinks en connectoren er tussen zitten. - De processor loop is storingsgevoeliger. Omdat de equalizer direct op de eindversterker zit kan een storing erg vervelend zijn (schakelklikken enz.). - Op vrijwel elke equalizer zit een vervangende tape lus. Ik verkies toch liever een extra tape aansluitng waar Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Gegroet, Ehhhh, wat is eigenlijk een processorloop? Google in Ned. gaf 0 resultaten. En waarom is een processorloop beter dan een tape-lus? Groeten, Fred Een processorloop (in geval van mijn Marantz PM7000) is net zoiets als een tape-lus (loop = lus). Het bestaat uit een in- en uitgang. De uitgang is eigenlijk een uitgang van de voorversterker voor de volumeknop (op lijn-niveau dus). Hier kun je de ingang van een equalizer of een dergelijk apparaat op aansluiten. De uitgang van de equalizer sluit je dan aan op de ingang van de loop. Hiermee kun je dus in feite een equalizer opnemen in de voorversterker. Het voordeel is dat de equalizer op deze manier altijd is opgenomen in je set (tenzij je de equalizer intern bypasst natuurlijk) en dat je dus geen tape-lus hoeft te gebruiken, waardoor je dus een lijn-ingang overhoudt om een apparaat op aan te sluiten. Dit is dus vooral handig als je lijn-ingangen te kort dreigt te komen... Zie ook hier: http://www.marantz.com/pdfs/e_pm7200.pdf Op pagina 4 staat een tekening van de achterkant van deze versterker. Helemaal links bovenin zie je de processorloop. Je ziet ook de verbindingen tussen de in- en uitgang getekend. Deze moeten normaal gesproken doorverbonden worden omdat je anders een open verbinding hebt tussen voor- en eindversterker... Gegroet, Merci voor de uitleg. Nu heb ik wel twee kanttekeningen bij het aansluiten van de equalizer op de tape lus of procesor loop: - Bij direct doorschakelen is de tape lus in zijn voordeel. Bij direct doorschakelen bij een prcessor loop heb je altijd twee interlinks en connectoren er tussen zitten. - De processor loop is storingsgevoeliger. Omdat de equalizer direct op de eindversterker zit kan een storing erg vervelend zijn (schakelklikken enz.). - Op vrijwel elke equalizer zit een vervangende tape lus. Ik verkies toch liever een extra tape aansluitng waar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Als je niet voor al je muziek een equalizer wilt gebruiken, is het handiger om 'm in een tape-lus te hangen. Maar als je bijvoorbeeld een Ultracurve gebruikt voor roomcorrection, dan kun je 'm net zo goed op de processorloop aansluiten. Daar is die loop immers voor gemaakt. De processorloop zit idd voor de volumepotmeter. Er komt dus een vast niveau uit (lijn-niveau, dit i.t.t. een pre-out die een variabele uitgang is). Je zit dus nog IN de voorversterker, niet NA de voorversterker. Net als een tape-lus dus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 X-tone van Musical Fidelity van een paar jaar geleden? Zelf geen ervaring, maar het heeft positieve recenties gekregen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjellak Posted 12 augustus 2005 Author Report Share Posted 12 augustus 2005 Wie is bekend met de Thel TC-2000 EQ???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Als je niet voor al je muziek een equalizer wilt gebruiken, is het handiger om 'm in een tape-lus te hangen. Maar als je bijvoorbeeld een Ultracurve gebruikt voor roomcorrection, dan kun je 'm net zo goed op de processorloop aansluiten. Daar is die loop immers voor gemaakt. De processorloop zit idd voor de volumepotmeter. Er komt dus een vast niveau uit (lijn-niveau, dit i.t.t. een pre-out die een variabele uitgang is). Je zit dus nog IN de voorversterker, niet NA de voorversterker. Net als een tape-lus dus... Je zou goed gek zijn om de roomcorrector niet te gebruiken, als je de DEQ2496 toch al hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Als je niet voor al je muziek een equalizer wilt gebruiken, is het handiger om 'm in een tape-lus te hangen. Maar als je bijvoorbeeld een Ultracurve gebruikt voor roomcorrection, dan kun je 'm net zo goed op de processorloop aansluiten. Daar is die loop immers voor gemaakt. De processorloop zit idd voor de volumepotmeter. Er komt dus een vast niveau uit (lijn-niveau, dit i.t.t. een pre-out die een variabele uitgang is). Je zit dus nog IN de voorversterker, niet NA de voorversterker. Net als een tape-lus dus... Je zou goed gek zijn om de roomcorrector niet te gebruiken, als je de DEQ2496 toch al hebt. Zou kunnen, heb er geen ervaring mee. Maar dan zou je 'm waarschijnlijk alleen digitaal gebruiken, om al die omzettingen te vermijden. Tenzij je meerdere bronnen hebt die je wilt gebruiken natuurlijk, dan kan zo'n loop nog wel handig zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Als je niet voor al je muziek een equalizer wilt gebruiken, is het handiger om 'm in een tape-lus te hangen. Maar als je bijvoorbeeld een Ultracurve gebruikt voor roomcorrection, dan kun je 'm net zo goed op de processorloop aansluiten. Daar is die loop immers voor gemaakt. De processorloop zit idd voor de volumepotmeter. Er komt dus een vast niveau uit (lijn-niveau, dit i.t.t. een pre-out die een variabele uitgang is). Je zit dus nog IN de voorversterker, niet NA de voorversterker. Net als een tape-lus dus... Je zou goed gek zijn om de roomcorrector niet te gebruiken, als je de DEQ2496 toch al hebt. Zou kunnen, heb er geen ervaring mee. Maar dan zou je 'm waarschijnlijk alleen digitaal gebruiken, om al die omzettingen te vermijden. Tenzij je meerdere bronnen hebt die je wilt gebruiken natuurlijk, dan kan zo'n loop nog wel handig zijn... Dan moet de versterker wel de digitale bronnen omzetten naar analoog voor de recout, anders heb je niet aan de tape loop. En als de R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Als je niet voor al je muziek een equalizer wilt gebruiken, is het handiger om 'm in een tape-lus te hangen. Maar als je bijvoorbeeld een Ultracurve gebruikt voor roomcorrection, dan kun je 'm net zo goed op de processorloop aansluiten. Daar is die loop immers voor gemaakt. De processorloop zit idd voor de volumepotmeter. Er komt dus een vast niveau uit (lijn-niveau, dit i.t.t. een pre-out die een variabele uitgang is). Je zit dus nog IN de voorversterker, niet NA de voorversterker. Net als een tape-lus dus... Je zou goed gek zijn om de roomcorrector niet te gebruiken, als je de DEQ2496 toch al hebt. Zou kunnen, heb er geen ervaring mee. Maar dan zou je 'm waarschijnlijk alleen digitaal gebruiken, om al die omzettingen te vermijden. Tenzij je meerdere bronnen hebt die je wilt gebruiken natuurlijk, dan kan zo'n loop nog wel handig zijn... Dan moet de versterker wel de digitale bronnen omzetten naar analoog voor de recout, anders heb je niet aan de tape loop. En als de R Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Als je niet voor al je muziek een equalizer wilt gebruiken, is het handiger om 'm in een tape-lus te hangen. Maar als je bijvoorbeeld een Ultracurve gebruikt voor roomcorrection, dan kun je 'm net zo goed op de processorloop aansluiten. Daar is die loop immers voor gemaakt. De processorloop zit idd voor de volumepotmeter. Er komt dus een vast niveau uit (lijn-niveau, dit i.t.t. een pre-out die een variabele uitgang is). Je zit dus nog IN de voorversterker, niet NA de voorversterker. Net als een tape-lus dus... Je zou goed gek zijn om de roomcorrector niet te gebruiken, als je de DEQ2496 toch al hebt. Zou kunnen, heb er geen ervaring mee. Maar dan zou je 'm waarschijnlijk alleen digitaal gebruiken, om al die omzettingen te vermijden. Tenzij je meerdere bronnen hebt die je wilt gebruiken natuurlijk, dan kan zo'n loop nog wel handig zijn... Dan moet de versterker wel de digitale bronnen omzetten naar analoog voor de recout, anders heb je niet aan de tape loop. En als de R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Hoi, wat ben ik eigenlijk moeilijk aan het doen!! Inderdaad voor 750,- heb ik de Behringer Ultracurve gemodificeerd en die is nog beter dan de M. Levinson 'de Cello Audio Palette' van ongeveer 18.000,- Volgens Sound Evolution dan wel. Maar ja wie kan dat bewijzen want wie heeft de Cello Audio Palette in huis en als dat al zo is zie ik hem die niet gaan vervangen door het merk Behringer, toch? Maar ik hoop dat Bas met harde feiten komt en dat ik dan gewoon die Ultracuve ga bestellen Groetjes Marjellak Ik zou het maar doen. Ik heb de ongemodificeerde en die vind ik al geweldig. Ik sluit me 100% bij Manus aan. En ik vind het terecht dat hij gemodificeerd wordt. Het analoge deel kan veel beter! Maar voor dat geld ga ik niet klagen! Ik gebruik 'm puur digitaal Groetjes Simon Ik gebruik hem vooralsnog ook alleen digitaal. Ik vind hem zo al fantastisch! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Hoe goed zijn dit soort (analoge) apparaten eigenlijk voor smaakaanpassing? http://rane.com/seq30s.html Als je toch al bezig bent een wat mindere opname op te poetsen, dan is het wellicht niet zo erg als je tijdelijk van een wat minder high endig apparaat gebruik maakt, zolang er maar een goede bypass optie is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Dus voor eens en altijd, kom maar op met de uitkomst..... Remaster zelf je eigen CD's op je PC. Alles zo lezende is dit eigenlijk helemaal niet zo'n gekke suggestie. Je kunt dan iig proberen of je met klankaanpassing het gewenste resultaat krijgt. Een leuk en gratis progje hiervoor is Goldwave, zitten allerlei soorten toonregelingen in. Maar bij de meeste CD branderprogjes zit ook iets dergelijks. Heb je een goede audiokaart dan kun je het desnoods direct via je installatie afspelen zonder het eerst naar CDR of CDR/W te schrijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjellak Posted 12 augustus 2005 Author Report Share Posted 12 augustus 2005 Heb het volgende mailtje gekregen van White Noise Audio in verband met hun Tone Control: A ready to plug in and go system with balanced input/output and 24 way stepped attenuator tone controls would cost 1500 euros including delivery. The case would be black anodised aluminimum 430x250x88mm. The resistors would be Welwyn RC55Y precision metal film and the capacitors Evox Rifa polypropylene film with Rubycon ZA series electrolytics. Alternatively you can have bulk foil resistors everywhere except the stepped attenuators with Evox Rifa polypropylenes and Black Gate electrolytics for a total cost of 2000 euros, or bulk foil resistors everywhere together with the Evox Rifas and Black Gates for a total of 2800 euros. The best place for the tone controls is indeed between the preamp and power amps. You won't lose any dynamic from your Mark Levinson equipment because the electronics in my balanced i/o units and the tone controls is much faster than the M Levinson circuitry. Wie kan dit in normaal nederlands vertalen zo dat een leek het ook begrijpt en ik eventueel een keuze kan maken, en wat is nu het verschil tussen die van 1500,- en die van 2800,-? Ik heb het idee dat er zo maar een prijskaartje aan wordt gehangen of zijn die onderdelen echt zo veel duurder!? En kan er iemand uit deze onderdelen een bepaalde kwaliteit aan het app. hangen of is dit echt een gok om zoiets te bestellen? Gr. Marjellak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Er staat dat ze 1e klas spullen hebben gebruikt Vind 1500 eurie trouwens wel aan de prijs voor zo'n kitje. Maar naar audiofiele begrippen? Tja ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjellak Posted 12 augustus 2005 Author Report Share Posted 12 augustus 2005 Hier hebben ze het dus niet meer over een 'kitje' maar over een volledig opgebouwd app. dat ook nog een volledig getest is! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Ok, over welke white noise audio heb je dan? Niet deze? http://www.wnaudio.com/ Tone control: http://www.wnaudio.com/tone Die kit is trouwens iets van 260 BP. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Die klankregeling van John Crabble (een soort Jan Kool) zou rond de dertig pond in zelfbouw moeten kosten. Kant en klaar via de Hifi News accessoires ongeveer 100 pond. Het wordt volgens mij niet meer geleverd. Het ontwerp leek me goed doordacht en John Crabble probeerde een produkt te leveren wat beter zou werken dan de tilt van Quad en de Musical Fidelity. Het artikel (met schema e.d.) stond in de Hifi News van een paar jaar geleden.Als ik technisch was had ik het gemaakt. Als bijvoorbeeld Sodeju een copie op internet wil zetten dan wil ik het artikel wel opzoeken. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Als je niet voor al je muziek een equalizer wilt gebruiken, is het handiger om 'm in een tape-lus te hangen. Maar als je bijvoorbeeld een Ultracurve gebruikt voor roomcorrection, dan kun je 'm net zo goed op de processorloop aansluiten. Daar is die loop immers voor gemaakt. De processorloop zit idd voor de volumepotmeter. Er komt dus een vast niveau uit (lijn-niveau, dit i.t.t. een pre-out die een variabele uitgang is). Je zit dus nog IN de voorversterker, niet NA de voorversterker. Net als een tape-lus dus... Gegroet, Aha! Dus zo'n pre-out - pre-in bij bijv. NAD om de voorversterker te scheiden van de eind, is geen processorloop. Groeten, Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjellak Posted 12 augustus 2005 Author Report Share Posted 12 augustus 2005 Ja Pjotr, Inderdaad van die White Noise, maar die kit stelt niks voor, het geld zit hem in alles wat er bij komt zo als voeding, case, aansluitingen, enz enz enz. Maar blijft natuurlijk erg duur, hoewel, als je misschien van de meeste high end spullen de onderdelen los koop je maar een schijntje van de prijs betaald, toch!? Groetjes Marjellak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Als je niet voor al je muziek een equalizer wilt gebruiken, is het handiger om 'm in een tape-lus te hangen. Maar als je bijvoorbeeld een Ultracurve gebruikt voor roomcorrection, dan kun je 'm net zo goed op de processorloop aansluiten. Daar is die loop immers voor gemaakt. De processorloop zit idd voor de volumepotmeter. Er komt dus een vast niveau uit (lijn-niveau, dit i.t.t. een pre-out die een variabele uitgang is). Je zit dus nog IN de voorversterker, niet NA de voorversterker. Net als een tape-lus dus... Gegroet, Aha! Dus zo'n pre-out - pre-in bij bijv. NAD om de voorversterker te scheiden van de eind, is geen processorloop. Groeten, Fred Nee, die is daarvoor niet geschikt, omdat de pre-out een variabele uitgangsspanning heeft. Een processorloop zoals op mijn versterker heeft een vaste uitgangsspanning (uiteraard wel afhankelijk van het ingangssignaal van de cd-speler/tuner enz...). Een pre-out moet ook wel een variabele uitgangsspanning hebben, anders kun je er geen extra eindversterker op aansluiten. Bij een vaste uitgangsspanning zou de eindversterker maar 1 geluidsniveau kennen (en waarschijnlijk erg hard)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 Maar blijft natuurlijk erg duur, hoewel, als je misschien van de meeste high end spullen de onderdelen los koop je maar een schijntje van de prijs betaald, toch!? Ja maar dat houdt ook de economie draaiend en levert de schatkist een hoop belastingcentjes. Af fabriek 2x - 4x de productiekosten, importeur doet er 100% bevenop, detaillist ook nog eens 100%. Reken het nu maar uit En dat zijn normale marges voor luxe goederen. Minder komt ook voor maar bij sommige producten ook veel meer. Arbeidsloon in Europa is erg duur. Voor zoiets ong. EU 1,50 - EU 3,- per minuut incl. overhead. Overigens vind ik dat WNA er wel erg goed uitzien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts