Jump to content

Welke boxen bij een STR-DB2000

Gracker
 Share

Recommended Posts

Beste mensen, ik ga binnenkort een Sony STR-DB2000QS kopen. Ik wil graag een goed sattelietsysteem hebben van Sony om er op aan te sluiten, zouden jullie mij kunnen vertellen wat een beetje een goede set is om er op aan te sluiten. Het mag best wat geld kosten. Tevens wil ik er via de A,B,A+B switch ook nog twee extra speakers op aan sluiten als ik eens naar wat muziek wil luisteren, zouden jullie mij kunnen vertellen welke boxen van Sony hier geschikt voor zijn. En ik neem aan dat ik ook erg veel rekening moet houden met het aantal ohm, met het oog op wat ik er op aan wil sluiten.

Alvast bedankt!

Beste Gracker,

Allereerst heet ik je van harte welkom op dit forum! Met een Sony QS-serie receiver heb je veel kracht voor een interessante prijs! Sony is niet bij iedereen geliefd, vooral bij de wat duurdere luidsprekers hoor je nogal eens een wat hard of schel geluid, maar dit verschilt per speaker!

Allereerst is het belangrijk wat de rest van je set is: ga je ook LP's draaien? Wat voor dvd/cd loopwerk ( Speler ) heb je staan, etc. etc.

En hoewel het een dooddoener is: ga vooral zelf luisteren!!! Echt waar, er zijn in iedere prijsklasse legio merken en types op te sommen, maar alles combineert weer anders met jouw eigen versterker! :(

Het beste om enig advies te vergaren via dit medium is een budget op te noemen voor je satteliet-systeem, en voor je twee gewone front-speakers. wat ik je persoonlijk zou willen adviseren is - omdat je zelf aangeeft ook naar stereo-cd's te gaan luisteren - twee goede ( liefst vloerstaande ) luidsprekers voor neer te zetten, en een systeem van subwoofer ( dit hoeft er trouwens niet pers

Hey Lestat, bedankt voor de goede uitleg die je aan mijn vraag hebt besteedt. Wat betreft het geld dat ik er voor over heb is dat toch zo tot de 2000 tot 2500 euro, als je dan graag een bedrag wilt hebben, maar eigenlijk maakt het me niet zo heel veel uit, ik heb het geld er voor over. Om in stereo naar cd's te luisteren had ik al in gedachte om vloerstaande speakers te halen. Verder moet ik er nog gewoon een sattelietsysteem bij hebben. Het mag best wat geld kosten, dat maakt me niet zo heel veel uit, ik heb het er graag voor over. Ik vroeg me af of er dan ook nog een beetje goede sattelietsystemen zijn om op deze set aan te sluiten, het liefst van Sony of als het beter is van een ander merk, of is het slim hier ook aparte speakers voor te kopen? Ik was niet van plan om lp's te gaan draaien. Op het moment heb ik hier een dvd-speler staan namelijk de Sony DVP-NS765. Ik had deze gehaald, omdat ik een dvd-speler wilde hebben die een DivX mogelijkheid had. Ik ben van plan om toch een andere te gaan halen die ook DivX ondersteund maar ook SACD. Bijvoorbeeld de DVP-NS955. Of is het verstandiger om dan gewoon een SACD speler te kopen in plaats van mijn dvd-speler te verkopen en eentje te kopen die het wel ondersteund? Verder heb ik een MD-speler die ik er op aan wil sluiten en ik heb hier een Xbox staan die er op aan gesloten word. En dat is het wel zo'n beetje. Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen, maar dat lijkt mij geen probleem, want er zitten hier genoeg mensen die er heel veel verstand van hebben. :lol:

En kwalitatief gezien zijn dit goede boxen? En ik wil erg graag gebruik maken van de 6.1 mogelijkheid, is het dan mogelijk om een extra losse box erbij te kopen om er zo 6.1 van te maken en nou zou ik nog graag willen weten welke vloerboxen voor stereomuziek een beetje goed zijn. B)

In alle eerlijkheid: Ik vindt dat je toch best wel betere boxensets kunt kopen dan ieder willekeurig Sony-speakersetje. De QS-aangeprezen speakersets ( satteliet, dan ) ( Pascal-series e.d. ) klinken totaal niet in verhouding tot standaard luidsprekers. Ikzelf heb al enige tijd JBL boekenplankspeakers ( monitoren, dus ) aan mijn surrounduitgangen zitten, en dit bevalt me goed! Let wel, ik verkoop zelf ook die Sony sattelietsystemen!

Mijn eerlijke advies zou zijn met jouw budget: Frontspeakers

Haha, ja uit mijn profiel is inderdaad erg weinig te halen ja. Maar wat ik dus uit je bericht is dat het niet erg slim is om Sony speakers te kopen, of in ieder geval niet de eerste de best en eens goed rond te kijken naar wat speakers. Ik zal dit advies absoluut opvolgen, bedankt. Ik vind het trouwens vreemd dat Sony niet echt heel sterk is in het fabriceren van boxen. Persoonlijk dacht ik altijd dat ze daar wel goed in waren, maar klaarblijkelijk niet. Trouwens, wat zou je graag van me willen weten? Vraag maar raak! :P

Komt 'ie:

Wat is je audiogeschiedenis? Waarom Sony QS? Ben je man/ vrouw? ( Avatar!! )

Verder zullen er legio mensen zijn die innig tevreden zullen zijn met een Sony luidsprekersetje, hoor! Over smaak valt nu

Hey Lestat, ten eerste wil ik even bedanken voor sowieso iedereen hier dat ze zoveel moeite er in steken mij verder te helpen. Mijn beweegredene om een Sony te kopen is, omdat wij nooit iets anders hebben gehad als Sony, ik heb hier op mijn kamer een Sony breedbeeld staan en een dvd-speler van Sony. Beneden geld hetzelfde en daar staat ook een receiver van Sony de STR-DB930 volgens mij (Als die bestaat, ik deed het even uit mijn hoofd :P ). Waarschijnlijk zal ik ook wel een klein beetje Sony fan zijn door de invloed van alleen maar Sony in huis, maar over het algemeen vind ik Sony geen slecht merk. Ik wilde graag een goed geluidssysteem hebben en dacht dat de STR-DB2000QS mij daar wel in zou kunnen voorzien. De reacties en reviews die ik van dit systeem heb gelezen waren erg lovend. Het enige waar ik mij over verbaasde is dat ik gewoon geen goede luidsprekers van Sony kon vinden. Hier gaven jullie ook al aan dat het misschien een beter idee is om aan andere speakers te denken en vooral zelf naar systemen te luisteren. Ga ik ook zeker doen. :lol: Mijn geslacht is trouwens man en nee op de avatar is niet mijn vriendin of iets dergelijks. Het meisje op de avatar is Samara uit The Ring en vond ik best leuk gespeeld. Mijn audiogeschiedenis is niet echt daverend hoor, ik heb hier op het moment als Stereoset een Philips MZ-7 staan en voor mijn Xbox en DvD-speler een Logitech Z-680. Die Logitech is best een leuke set voor je games, maar voor DvD's en muziek moet je toch echt iets anders hebben. Daarom doe ik de Logitech en de Philips stereoset de deur uit en wilde ik een receiver gaan kopen. Ik heb het geld er voor over en wil wel graag kwaliteit voor mijn geld. Ik neig heel snel naar Sony en daarom is toch mijn vraag ook nog: Is deze receiver de Sony STR-DB2000QS wel een goede receiver dan? Ik heb er goede berichten over gehoord.

Bij voorbaat dank

Ok, zal ik doen, bedankt voor de moeite Lestat. Ik zal hier in de buurt eens naar wat zaken gaan en gewoon luisteren wat mij het beste in de oren klinkt. Ik was al wel bekend met het merk Denon en dat vind ik inderdaad ook een erg goed merk. Bij ons in de buurt zitten in ieder geval best veel zaken waar ik eens naar de kwaliteit kan luisteren van deze receivers en dat zal ik dan ook zeker doen.

Bedankt :D

Doe ik, ik ga nu twee weken op vakantie naar een zeer luxe huisje in Frankrijk. Hopen dat hij er nog staat :P . Zodra ik terug ben ga ik me even orrienteren tussen alle receivers en boxen en zodra ik iets heb aangeschaft zal ik dit direct op het forum vermelden.

Groeten,

Gracker B)

• 1 year later...

Ik zag in de archieven staan dat ik hier eens gepost had. Was me helemaal ontschoten. Had altijd beloofd nog eens te vermelden wat voor set ik nou uiteindelijk heb aangeschaft. Ben ondertussen actief op het htforum. Was eerlijk gezegd in de veronderstelling dat dit forum niet meer bestond. :huh:

Ik moet Lestat overigens erg bedanken, want door zijn reactie ben ik verder gaan kijken dan Sony speakers. Het is uiteindelijk de Onix x-serie geworden. 4 keer de x-ls, 1 keer de x-cs en een Rocket ULW-10 subwoofer.

http://www.av123.com/products_product.php?...mp;product=92.1

http://www.av123.com/products_product.php?...amp;product=6.1

Dit alles wordt versterkt door een Panasonic SA-XR57 Class-D receiver. Deze gaat hoogstwaarschijnlijk toch plaats maken voor een andere receiver. De Pana loopt naar mijn mening in deze combinatie erg op zijn achterste poten. Wat de opvolger wordt is nog niet zeker, zit te denken aan een Marantz 7 serie, Onkyo (waarschijnlijk ook 7 serie) en jaja ook een Sony de STR-DA1200 ES. Ik had als dvd-speler een Marantz DV6500, maar op video gebied vond ik hem niet beter als mijn Xbox 360 en aangezien ik nu ook een crt projector heb staan is de Marantz helemaal overbodig geworden. De 360 stuurt nu als mediacenter alles aan. Tevens heb ik nu nog een ietwat oude Kenwood cd speler. Deze gaat binnenkort plaats maken voor een Marantz, waarschijnlijk een CD5001.

Nu dus ongeveer anderhalf jaar na dato toch nog even laten weten wat het geworden is. ;) Beter laat dan nooit.

Leuk, Gracker, dat je nog eens terugkeert Hear!

Eigenlijk geldt bovenstaande nog steeds, je speakers ken ik persoonlijk niet. Hoe ben je uiteindelijk bij dit merk terechtgekomen?

Greetz,

Lestat

Ik zat te denken aan Wharfedale, Paradigm, Mordaunt-Short. Vond ze erg mooi klinken, kwam toen op het internet via iemand die mij er op wees. Heb toen puur op de gok (niet slim, ik weet het) deze speakers besteld. Kon ze nog binnen 30 dagen terug sturen mochten ze niet bevallen. Maar de reacties zijn niet ongelogen, wat een dijk van een geluid zit er in die speakers. Heel erg zuiver, helder geluid, maar niet dat het bij het scherpe af is bijvoorbeeld. De subwoofer ondersteund het geheel ontzettend goed. Normaal zit er dus zo'n x subwoofer bij deze serie, maar kon korting krijgen op die Rocket subwoofer, totaal geen spijt van.