gert Posted 13 augustus 2005 Report Share Posted 13 augustus 2005 En nu debiteer je gierende onzin over Cd-spelers. "Een speler van Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 En nu debiteer je gierende onzin over Cd-spelers. "Een speler van Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 En nu debiteer je gierende onzin over Cd-spelers. "Een speler van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Kan mij wel herinneren dat Ruud13 gezegd heeft dat een speler van Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Kan mij wel herinneren dat Ruud13 gezegd heeft dat een speler van Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Heren, dit begint een beetje een oeverloze discussie te worden. Waarom houden jullie die DBT niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Kan mij wel herinneren dat Ruud13 gezegd heeft dat een speler van Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 ik heb een sonnie CDP597 gekog in Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Ter aanvulling van de discussie: Zelf heb ik ervaring met een standaard Marantz speler uit 1994, welke in verschillende stappen is gemodificeerd tot top-niveau. Het aardige hiervan is dat je hoort welke modificaties welke veranderingen tot gevolg hebben (zoiets als AudioPaul en zijn Leonardo). De klankkleur is niet echt veranderd, maar wel zaken als diepte, 3D-beleving, plaatsing, stage, dynamiek, detaillering, natuurgetrouwe weergave, attack, rust. Dat zijn toch de 'goodies' waar we naar op zoek zijn? Ik heb 'm beluisterd in direct duel met een overigens niet-gemodificeerde Denon uit de duurdere klasse (het type is me even ontschoten). Deze was geen partij voor bovengenoemde punten en klonk ronduit vlak. Wellicht gaat het hear om de klankkleur? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Ik heb helemaal nooit beweerd dat een cd-speler van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Ik heb helemaal nooit beweerd dat een cd-speler van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Heren, dit begint een beetje een oeverloze discussie te worden. Waarom houden jullie die DBT niet? Het gaat er om dat wat ik beweert heb in zijn essentie verkeerd wordt weergegeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Als je verschil hoort tussen de huidige generatie cd-spelers (duur of goedkoop) - daar heb ik het over! - dan is er iets mis met de speler in kwestie of het is zoals al zoveel keer eerder gezegd dat je denkt dat je verschil hoort. En Ruud13 orakelt maar door Al vier dagen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Ik heb helemaal nooit beweerd dat een cd-speler van Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Hai Ruud13, Tussen de MIT en Transparant kabels zit een kastje met een netwerkje. Wellicht dat dat "opgeladen" moet worden. Ik ben verder niet technisch (wat anders is als stom) maar die collega van mij en ik hoorden het geluid in een periode van een uur sterk verbeteren. Het enige wat de eigenaar van de Quad set had gedaan was de luidsprekers naar voren plaatsen. Ik ben het met je eens dat dit een raar verhaal is maar waar kan die verbetering van dat geluid anders aan hebben gelegen. Ik heb dat verhaal over het "inspelen" van MIT kabels overigens ergens anders ook wel eens gelezen. Tot slot is autosuggestie een reeel gevaar. Daar moet je niet van maken dat bij elke waarneming sprake is van autosuggestie. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 mijn vraag na bovenstaande is nu: welke magische gaven moet je over beschikken om toch tot de aanschaf van dergelijke hoofdpijnkabels over te gaan; hoe kun je nu weten dat het uiteindelijk toch goed komt?????? ik vergis mij toch niet als ik denk dat 150 uur meer dan 6 dagen onafgebroken luisteren is? Ik ben ook razend benieuwd naar het eventuele antwoord van de importeur op je e-mail met de door zijn produkt veroorzaakte lijdensweg. Dus in mijn optiek is het wel zo dat ook kabels moeten inspelen. Dit lijkt mij een understatement Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Als inspelen nodig zou zijn, dan zou de fabrikant dit moeten doen. Lijkt me zo eerder dat de luisteraar ingespeeld moet worden.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Ik begrijp niet dat er nog geen fabrikanten zijn die tegen een meerprijs van zo'n Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Ook al is het off topic een beetje ,maar ik wil hier toch even zeggen dat het 'inspelen van' ..........speakerkabels wel degelijk zo is en misschien nog wel langer dan 100 uur. Neem nou Twisted Pair Design Ascent speakerkabel. Ik heb deze kabels nu bijna 2 maanden in mijn set zitten en ik heb ze gloednieuw gekocht en waren nul komma nada ingespeeld.Volgens de importeur was er een inspeeltijd van 300 uur. Mijn ervaring was zelfs dat er 400 uur voor nodig was. Mijn set heeft tijdens dat inspeelproces 24 uur per dag gespeeld en elke dag heb ik geluisterd op hetzelfde tijdstip en met dezelfde muziekstukken.Ik heb vele vele verschillende waarnemingen en belevingen gehad tijdens dit inspeelproces in die dagen. Ik moet echt zeggen dat het een 'crime' was om dit inspeelproces te volgen. Hieronder een stukje quote in een e-mail wat ik over het 'inspelen van .....' beschreef naar de importeur : Het heeft lang geduurd voordat ze een beetje begonnen te klinken. De eerste 100-150 uur was absoluut geen pretje en veel hoofdpijn en het geluid compleet in de luidspreker.Na zo'n 150 uur kwam het af en toe om het hoekje kijken van de luidspreker om er daarna weer in terug te kruipen.Overigens begon toen ook dat het in (zeg maar) laagjes te laten zie en na zo'n 200 uur kreeg je heel soms heel even een 'echt' inkijkje van hoe het zou worden in het totale (eind)beeld. Bij 300 uur stond alles er wel en had het idee dat we er zo'n beetje waren.Het bleef stabiel het geluidsbeeld,maar na een 50 uur (350)verder begon het weer hard en gemeen te klinken om daarna weer veel te veel boem te laten horen. Helaas mijn wens was groter dan de wens van de ascent speakerkabel,want het inspelen ging dus gewoon door en toverde nog een laag bovenop uit.Inmiddels waren we een ruime 400 uur verder en nu begon het echt heel leuk te worden en kon het echte genieten gaan beginnen. De veranderingen in de soundstage waren boeiend om te volgen kwa afbeelding en plaatsing en de grootte ervan.Soms alles op 1 kluitje om het vervolgens weer alles een eigen plaats te geven met zijn eigen ruimte.Ook dit gebeurde in laagjes. Hoewel het inspelen een crime was en toch ook weer boeiend van de andere zijde bezien,ben ik nu heel tevreden met mijn Ascent speakerkabels. Dus in mijn optiek is het wel zo dat ook kabels moeten inspelen. klinklare onzin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 klinklare onzin. Intussen weet ik hoe ik de waarde van de opmerkingen van Joopus moet inschatten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 Ik heb helemaal nooit beweerd dat een cd-speler van Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 klinklare onzin. Intussen weet ik hoe ik de waarde van de opmerkingen van Joopus moet inschatten. en reken maar dat ik gelijk heb.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 klinklare onzin. Intussen weet ik hoe ik de waarde van de opmerkingen van Joopus moet inschatten. je gaat me toch niet vertellen dat je het verhaal van audiofreak wel serieus neemt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 klinklare onzin. Intussen weet ik hoe ik de waarde van de opmerkingen van Joopus moet inschatten. je gaat me toch niet vertellen dat je het verhaal van audiofreak wel serieus neemt? Weet het ff niet: 400uur is een lange periode. Mogelijk heeft het ook te maken met de lengte van de kabel en het volume-niveau. Speel je hard dan zal 1 en ander worden versneld, lijkt me. Je kan iig niet 24h/d met vol volume draaien! Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 14 augustus 2005 Report Share Posted 14 augustus 2005 klinklare onzin. Intussen weet ik hoe ik de waarde van de opmerkingen van Joopus moet inschatten. je gaat me toch niet vertellen dat je het verhaal van audiofreak wel serieus neemt? bellavista zoekt de zoete oorlog van het midden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts